Przejdź do treści

Premiery w sezonie 1991/1992

Sezon 1991 1992

Premiery w poszczególnych teatrach

 

 

Klub Stodoła

 

ROZBITEK Gabriela Garcia Marqueza, wg „Opowieści rozbitka”, tłum. Rajmund Kalicki, adaptacja i reż. Jacek Skalski, muz. Marcin Krzyżanowski, premiera w klubie „Stodoła” [11 listopada 1991]

 

Pracownia „Teatr”

 

RADOSNE DNI Samuela Becketta, tłum. Adam i Mary Tarnowie, reż. i scenografia Dorota Brodowska, muz. Tomasz Bajerski, premiera na scenie Teatru im. Jana Kochanowskiego w Radomiu [18 grudnia 1991].

 

PIOSENKI PRZYPARTYCH DO MURU Andrzeja Ozgi, scenariusz i reż. autora, muz. Tadeusz Bajerski, Ryszard Borowski, Andrzej Ozga, Jerzy Satanowski, Janusz Tylman, scenografia Krzysztof Kubiaczyk, Zuzanna Sadowa, kostiumy Jolanta Jagodzińska, Pracownia „Teatr”, premiera w Teatrze Północnym [17 grudnia 1991].

 

Scena Prezentacje

 

DYSKRETNY UROK FAUNÓW Marta Crowleya, tłum. Zbigniew Maciak, reż. Romuald Szejd, scenografia Marcin Stajewski [6 czerwca 1992].

 

JEDNOOKI JEST KRÓLEM Carlosa Fuentesa, tłum. Michał masłowski, reż. Romuald Szejd, scenografia Marcin Stajewski, kostiumy Małgorzata Spychalska [6 kwietnia 1992].

 

ŻYCIE PRYWATNE Noëla Cowarda, tłum. Małgorzata Semil, reż. Romuald Szejd, scen. Marcin Stajewski, Scena Prezentacje [25 stycznia 1992].

 

ZABAWIAJĄC PANA SLONE’A Joe Ortona, tłum. Zbigniew Maciak, reż. Romuald Szejd, scenografia Marcin Stajewski, w roli tytułowej Bronisław Pawlik [18 października 1991].

 

Scena im. Tove Jansson

 

TEATR MUMINKÓW wg Tove Jansson, tłum. Teresa Chłapowska, adapt. i reż. Hubert Bielawski, premiera w Warszawskim Ośrodku Kultury [25 listopada 1991].

 

Stara Prochownia

 

ELIO ALBO WESOŁE TOWARZYSTWO Ottona F. Waltera, tłum. Jacek Frühling, reż. Zdzisław Wardejn, scenografia Xymena Zaniewska [5 czerwca 1992].

 

GRA O MANON wg Prevosta, teksty pieśni Maciej Z. Bordowicz, reż. Wojciech Siemion, muz. Edward Pałłasz, oprac. plast. Juliusz Przybylski [data premiery niepewna] [4 czerwca 1992].

 

Teatr Adekwatny

 

ANTYGONA Sofoklesa, tłum. Kazimierz Morawski, reż. Henryk Boukołowski, scenografia Tomasz Wójcik [22 lutego 1992].

 

TAK SIĘ NIE KOCHA, wieczór poezji poświęcony Tadeuszowi Nowakowi, reż. Henryk Boukołowski [28 października 1991].

 

Teatr Ateneum

 

SŁOMKOWY KAPELUSZ Eugéne’a Labiche’a, tłum. i oprac. Julian Tuwim, reż. Krzysztof Zaleski, scenografia Janusz Wiśniewski [11 lipca 1992].

 

DETEKTYW Anthony’ego Shaffera, tłum. Cecylia Wojewoda, reż. Janusz Warmiński, scenografia Marcin Stajewski, Scena 61 [13 czerwca 1992].

 

KONTRABASISTA Patricka Süskinda, tłum. Barbara Woźniak, reż. Robert Gliński, scenografia Marcin Stajewski, konsul. Muz. Adam Cegielski, monodram Emiliana Kamińskiego, Scena na Dole [9 maja 1992].

 

KSIĘGA CZASU wg Brunona Schulza, adapt. i reż, Andrzej Pawłowski, scen. Marcin Stajewski, muz. Wojciech Borkowski, Scena 61 [2 maja 1992].

 

MAZEPA Juliusza Słowackiego, reż. Gustaw Holoubek, dekoracje Marcin Stajewski, kostiumy Irena Biegańska, muz. Wojciech Borkowski, Tetra Ateneum [21 marca 1992].

 

ZWIERZENIA SŁUŻKI ZERLINY Hermanna Brocha, tłum. Anna Maria Linke, reż. Kazimierz Kutz, scen. Marcin Stajewski, muz. Wojciech Borkowski, Scena 61 [1 lutego 1992].

 

KOLĘDY, aranż., instrumenty klawiszowe, wiolonczela Piotr Rubik, wykonanie Michał Bajor, Scena 61 [27 grudnia 1991].

 

POLOWANIE NA KARALUCHY Janusza Głowackiego, reż. Laco Adamik, scenografia Barbara Kędzierska [21 listopada 1991].

 

KOSMOS Witolda Gombrowicza, adapt. i reż. Andrzej Pawłowski, scen. Marcin Stajewski, Scena 61 [26 października 1991].

 

Teatr Dramatyczny

 

SEZON W PIEKLE Arthura Rimbaud, tłum. Artur Międzyrzecki, adaptacja i reż. Adam Sroka, scenografia Elżbieta Samek, muz. Jan Kanty Pawluśkiewicz, reż. światła Krzysztof Solczyński, Sala im. Haliny Mikołajskiej [21 marca 1992].

 

METAMORFOZY Owidiusza, tłum. Anna Kamieńska, Jagoda Niklewicz, adapt. i reż. Michael Hackett, scenografia Grzegorz Małecki, muz. Marcin Błażewicz, Michael Hackett, Sala Prób im. Haliny Mikołajskiej [14 grudnia 1991].

 

MEWA Antoniego Czechowa, tłum. Natalia Gałczyńska, reż. Andrzej Domalik, scenografia Andrzej Przedworski, reż. światła Krzysztof Solczyński, muz. Jerzy Satanowski, Sala Prób im. Haliny Mikołajskiej; w roli Iriny Arkadiny gościnnie Joanna Bogacka [27 października 1991].

 

PTASIEK Williama Whartona, tłum. Jolanta Kozak, reż., scenografia, muz. Adam Sroka, Sala im. Haliny Mikołajskiej [15 października 1991].

 

SZEWCY Stanisława Ignacego Witkiewicza, reż. Maciej Prus, scenografia Grzegorz Małecki, reż. światła Krzysztof Solczyński [10 października 1991].

 

Teatr Kwadrat

 

MAYDAY Raya Cooneya, tłum. Elżbieta Woźniak, reż. Marcin Sławiński, scenografia Józef Napiórkowski [16 stycznia 1992].

 

Teatr Mały

 

CZEKAJĄC NA GODOTA Samuela Becketta, tłum, reż. Antoni Libera, scenografia Aleksandra Semenowicz [14 grudnia 1991]

 

Teatr na Woli

 

PRYWATNE ŻYCIE PIOTRUSIA PANA Michała Markowskiego, reż. Elżbieta Biedrzycka, przedstawienie impresaryjne [10 czerwca 1992].

 

SĄSIADKA Pierre’a Chesnot, tłum. Andrzej Miłosz, reż. Bogdan Augustyniak, scenografia Krzysztof Baumiller, Maria Janczarska, muz. Jan Zawierski [18 maja 1992].

 

POZA RZECZYWISTOŚCIĄ Stanisława Ignacego Witkiewicza, reż. Jacek Schmidt, Remigiusz Caban, przedstawienie impresaryjne [12 kwietnia 1992].

 

Teatr Nowy

 

CZUPUREK Benedykta Hertza, reż. Adam Hanuszkiewicz, scenografia Mariusz Chwedczuk, kostiumy Waldemar Zawodziński, muz. Andrzej Żylis, teksty piosenek Feliks Forbert-Kaniewski, w roli tytułowej Sławomir Pacek, premiera na scenie Teatru na Wyspie w Łazienkach [3 lipca 1992].

 

CHOINKA U IWANOWÓW Aleksandra Wwiedeńskiego, tłum. Natalia i Wiktor Woroszylscy, reż. i scenografia Waldemar Zawodziński, muz. Wojciech Kaleta [27 marca 1992].

 

Teatr Ochoty

 

NIE TRACIĆ NADZIEI Marcina Flaka, reż. Halina Machulska, scenografia Barbara Szydelska, kostiumy Katarzyna Kępińska, muz. Jakub Grzegorek [25 maja 1992].

 

GENERAŁ ANDERS, wg pamiętników Władysława Andersa „Bez ostatniego rozdziału”, adapt. i reż. Jan Machulski, scenografia Andrzej Pągowski, oprac. muz. Jakub Grzegorek, w roli tytułowej Jan Machulski [16 stycznia 1992].

 

ANIOŁ NA DWORCU Jarosława Abramowa-Newerly, reż. Jan Kulczyński, scenografia Tatiana Kwiatkowska [29 listopada 1991].

 

ADAM I EWA wg Pamiętników Marka Twaina oraz „Tajemniczego Przybysza”, tłum. Teresa Truszkowska, reż., adaptacja Ryszard Zatorski, scenografia Tatiana Kwiatkowska [16 października 1991].

 

PAPUŻKA PAJ Jordana Todorowa, tłum. Henryk Jurkowski, reż., scenografia i wykonanie Piotr Siedlecki i Jacek Sutt [12 października 1991].

 

Teatr Polski

 

PEEPSHOW George’a Taboriego, tłum. Jacek St. Buras, reż. Michał Pawlicki, scenografia Andrzej Markowicz, muz. Marek Błaszczyk, choreografia Zofia Rudnicka, Scena Kameralna [15 kwietnia 1992].

 

MIRANDOLINA Carla Goldoniego, tłum. Zofia Jachimecka, reż. Zbigniew Bogdański, scenografia Łucja Kossakowska, opr. muz. Wit Zawirski, Scena Kameralna [6 lutego 1992].

 

ŚNIEG Stanisława Przybyszewskiego, reż. Zbigniew Zapasiewicz, scenografia Łucja Kosakowska, oprac. muz. Anna Płoszaj, Scena Kameralna [9 stycznia 1992].

 

WESELE Stanisława Wyspiańskiego, reż. Kazimierz Dejmek, scenografia Krzysztof Pankiewicz [5 grudnia 1991].

 

Teatr Powszechny

 

POMIESZANIE Z POPLĄTANIEM Macieja Wojtyszki, reż. autora, scenografia Maria Irzyk, muz. Bolesław Rawski, układ ruchu Jacek Sikora [1 czerwca 1992].

 

GIMPEL GŁUPEK Isaaka Bashevisa Singera, tłum. Ludwik Górski, reż. Waldemar Śmigasiewicz, scenografia Maciej Preyer, w roli tytułowej Władysław Kowalski, Mała Scena [27 maja 1992].

 

FERDYDURKE Witolda Gombrowicza, adaptacja i reżyseria Waldemar Śmigasiewicz, scenografia Maciej Preyer [25 marca 1992].

 

KOTKA NA ROZPALONYM BLASZANYM DACHU Tennessee Williamsa, tłum. Kazimierz Piotrowski, reż. Andrzej Rozhin, scenografia Anna Maria Rachel [9 lutego 1992].

 

TUTAM Bogusława Schaeffera, reż. Marek Sikora, scenografia Grzegorz Małecki, występują Joanna Żółkowska i Janusz Gajos, Mała Scena [24 stycznia 1992].

 

SEN NOCY LETNIEJ Williama Szekspira, tłum. Stanisław Barańczak, reż. Maciej Wojtyszko, scenografia Barbara Hanicka, muz. Zbigniew Karnecki, w roli Tytanii Joanna Szczepkowska [15 listopada 1991].

 

WENUS Z KOWNA Katarzyny Ciążyńskiej, reż. Maciej Szary, scenografia Dorota Roqueplo, Teatr Powszechny, Mała Scena [8 września 1991].

 

Teatr Północny

 

PIECZARA SALAMANKI wg Intermediów Miguela Cervantesa, tłum Zofia Szleyen, reż. Artur Hofman, scenografia Przemek Wiśniewski [20 maja 1992].

 

DWAJ. ENGAGEMENT Ryszarda Marka Grońskiego, reż. Roman Załuski, scenografia Józef Dlaumor, muz. Piotr Żurowski, spektakl przygotowany ze Sceną na Piętrze w Poznaniu [9 maja 1992].

 

KOCHANEK Harolda Pintera, tłum. Bolesław Taborski, reż. Szczepan Szczykno, scenografia Zofia de Ines, grają Anna Majcher i Marek Kondrat [21 listopada 1991].

 

Teatr Rampa

 

LOVE Andrzeja Strzeleckiego, reż. autora, oprac. plast. Ewa Czernecka-Strzelecka, opr. muz. Jan Raczkowski, Scena Kameralna [12 grudnia 1991].

 

LUBOMSKI NA RESZCIE, recital Mariusza Lubomskiego, Sala Kameralna [2 grudnia 1991].

 

Teatr Rozmaitości

 

SZPIEG Johana Le Carré, wg powieści Ze śmiertelnego zimna, tłum. Robert Stiller, adapt. Maciej Wojtyszko, Zofia Chądzyńska, reż. Jerzy Matałowski, scenografia Marcin Stajewski, muz. Maciej Pospieszalski, w roli głównej Jerzy Matałowski, premiera na scenie Teatru Buffo [18 października 1991]

 

Teatr Studio

 

DANTE 1992 Józefa Szajny, na motywach Boskiej Komedii Dantego, tłum. Edward Porębowicz, reż. i scenografia Józef Szajna, muz. Krzysztof Penderecki [28 marca 1992].

 

AMERYKANIN W WARSZAWIE, piosenki George’a i Iry Greshwinów, tłum. Andrzej Grządkowski, scenariusz Claire Leddy, Michael Hackett, reż. Michael Hacket, scenografia Krystyna Kamler, taniec Melissa Monteros, Malarnia [29 lutego 1992].

 

MIASTO LICZY PSIE NOSY Jerzego Grzegorzewskiego, reż. i scenografia autora, muz. Stanisław Radwan [15 grudnia 1991].

 

Teatr Syrena

 

OSTRY MAKIJAŻ Oskara Weinerta, reż. i układ ruchu Tomasz A. Dutkiewicz, dekoracje Przemysław Dutkiewicz, kostiumy męskie Tomasz A. Dutkiewicz, kostiumy damskie Maria Urbaniak, choreografia Jarosław Staniek [26 marca 1992].

 

POCZEKALNIA Zbigniewa Korpolewskiego, reż. autora, teksty piosenek Marek Robaczewski, scenografia Jan A. Ciecierski, muz. Wojciech Borkowski, choreografia Ewa Kuklińska, Jarosław Staniak [9 stycznia 1992].

 

BIJ MISTRZA Tadeusza Drozdy, reż. autora [1 października 1991].

 

SMURFOWISKO, CZYLI GARGAMEL ZŁAPANY Ernesta Brylla, reż. Tomasz A. Dutkiewicz, scenografia Liliana Jankowska, muz. Ryszard Poznakowski, Wojciech Trzciński, kier. muz. Ryszard Poznakowski, choreogr. Lidia Korsakówna, Teatr Syrena [22 września 1991].

 

Teatr Szwedzka 2/4

 

ŻÓŁTY DŹWIĘK Wassily Kandinsky’ego, kompozycja sceniczna, insc. i reż. Zbigniew Mich scenografia Chris J. Holwell, muz. Włodzimierz Kiniorski, spektakl przygotowany we współpracy z Teatrem Kici-Koci [5 października 1991].

 

Teatr Współczesny

 

SAMI PORZĄDNI LUDZIE Gratien Gelinas, tłum. Jerzy Lisowski, Maria Skibniewska, reż. Kazimierz Kutz, scenografia Ewa Starowieyska, scena Teatru Małego [23 maja 1992].

 

ROZBITY DZBAN Heinricha von Kleista, tłum. Jacek St. Buras, reż. Maciej Englert, dekoracje Marcin Stajewski, kostiumy Małgorzata Blikle, scena Teatru Małego [9 maja 1992].

 

TACY BYLIŚMY, piosenki z lat pięćdziesiątych, reż. i kostiumy Tomasz A. Dutkiewicz, dekoracje Marek Lewandowski, choreografia Emil Wesołowski, aranż. i kier. muz. Wojciech Borkowski, scena Teatru Małego [28 kwietnia 1992].

 

LADY I GENERAŁ Briana Clarka, tłum. Mira Michałowska, reż. Andrzej Łapicki, scenografia Łucja Kossakowska [29 lutego 1992].

 

CZEGO NIE WIDAĆ Michaela Frayna, tłum. Małgorzata Semil, Karol Jakubowicz, reż. Maciej Englert, scenografia Marcin Stajewski [25 stycznia 1992].

 

Teatr Żydowski

 

TRUBADUR Z GALICJI, pieśni Mordechaja Gebirtiga, tłum. Jerzy Ficowski, muz. Mordechaj Gebirtig, Ryszard Sielicki, adaptacja i reż. Gołda Tencer, scenografia Paweł Vogler, choreografia Witold Gruca, oprac. i kier. muz. Ryszard Sielicki, Teresa Wrońska [4 kwietnia 1992].

 

GDYBYM BYŁ BOGACZEM, przeboje musicali żydowskich, tłum., adapt. i reż. Juliusz Berger, scenografia Marina Stańczak, choreogr. Tomasz Tworkowski, muz. Jerry Bocj, Leopold Kozłowski [16 listopada 1991].

 

Videoteatr „Poza”

 

OPERACJA ALKESTIS, spektakl multimedialny z wykorzystaniem fragmentów tekstów Eurypidesa (urywki z Alkestis w tłum. Jana Kasprowicza), Platona, Rilkego, Kasprowicza i Stalina, zdjęcia, tekst i reż. Piotr Lachman, układ tekstu i wykonanie Jolanta Lothe, kompozycja Lament Eumelosa Piotr Moss, premiera w Centrum Sztuki Współczesnej w Zamku Ujazdowskim, Lothe-Lachman Theater – Videoteatr „Poza”, produkcja Warszawski Ośrodek Kultury [12 grudnia 1991].

 

Zespół Eugeniusz Priwiezencewa

 

PROSTYTUTKI Eugeniusza Priwiezencewa, reż. Autora, premiera w Starej Prochowni [28 grudnia 1991].

 

Zespół Teatralny Janusza Wiśniewskiego

 

ŻYCIE JEST CUDEM, spektakl autorski Janusza Wiśniewskiego na motywach prozy Brunona Schulza, reż. i scenografia Janusz Wiśniewski, kostiumy Irena Biegańska, muz. Jerzy Satanowski, ruch sceniczny Emil Wesołowski, sala przy ul. Inżynierskiej 4 [5 czerwca 1992].

 

 

Leave a Reply