Przejdź do treści

Premiery w sezonie 1994/1995

Sezon 1994 1995

Premiery w poszczególnych teatrach

 

 

Scena Prezentacje

 

REMI-DŻIN Donalda L. Coburna, tłum. Jan Kłosowicz, reż. Romuald Szejd, scenografia Marcin Stajewski, kostiumy Ewa Zaborowska, Scena SZOPA [18 sierpnia 2005].

 

PRZY DRZWIACH ZAMKNIĘTYCH Jeana Paula Sartre’a, tłum. Barbara Grzegorzewska, reż. Romuald Szejd, scenografia Marcin Stajewski, kostiumy Ewa Zaborowska [20 maja 1995].

 

BILLY KŁAMCA Willisa Halla i Keith Waterhouse, tłum. Kazimierz Piotrowski, reż. Romuald Szejd, scenografia Marcin Stajewski, kostiumy Ewa Zaborowska, ruch scen. Zofia Rudnicka, [17 marca 1995].

 

PRZEDTEM… POTEM… Ronalda Harwooda, tłum. Michał Roniker, reż. Romuald Szejd, scen. Marcin Stajewski, kostiumy Ewa Zaborowska [28 października 1994].

 

Teatr Adekwatny

 

DZIKIE ŁABĘDZIE Hansa Christiana Andersena, adapt. i reż. Magda Teresa Wójcik, scenografia Liliana Jankowska, muz. Mikołaj Hertel, choreografia Emil Wesołowski, spektakl grany na scenach Teatru na Woli i Teatru Komedia [31 marca 1995].

 

KORDIAN Juliusza Słowackiego, reż. Henryk Boukołowski, muz. Marcin Błażewicz, scenografia Tomasz Wójcik, spektakl prezentowany na scenach Teatru Na Woli i Teatru Komedia [19 grudnia 1994].

 

NIEMCY Leona Kruczkowskiego, reż. Magda Teresa Wójcik, scenografia Tomasz Wójcik, oprac. muz. Barbara Dzięgielewska, spektakl prezentowany na scena Teatru na Woli i Teatru Komedia [6 listopada 1994].

 

Teatr Ateneum

 

ZA I PRZECIW Ronalda Harwooda, tłum. Michał Roniker, reż. Janusz Warmiński, scenografia Andrzej Przybył [10 czerwca 1995].

 

PRAWDOMÓWNY KŁAMCA Grigorija Gorina, tłum. Janina i Grzegorz Fedorowscy, reż. Maciej Wojtyszko, scenografia Antoni Poros, muz. Wojciech Borkowski, w roli tytułowej Janusz Michałowski [14 maja 1995].

 

ŻYWA MASKA Luigi Pirandello, tłum. Leon Chrzanowski, reż. Robert Gliński, scenografia Agnieszka Zawadowska, oprac. muz. Małgorzata Bednarek, Marcin Mierzejewski [30 marca 1995].

 

BOY, scenariusz i reż. Waldemar Śmigasiewicz, scenografia Marcin Preyer, muz. Jerzy Derfel, kier. muz. i przygot. wokalne Aldona Krasucka, choreografia Jacek Tomasik, Scena na Dole [4 lutego 1995].

 

ARKADIA Toma Stopparda, tłum. Jerzy Limon, reż. Andrzej Pawłowski, scenografia Marcin Stajewski, muz. Wojciech Borkowski, Scena 61 [17 grudnia 1994].

 

FANTAZY Juliusza Słowackiego, reż. Gustaw Holoubek, scenografia Lidia Mintycz-Skarżyńska, Jerzy Skarżyński, muz. Wojciech Borkowski, Piotr Zieniewicz, w roli tytułowej Marek Kondrat [13 listopada 1994].

 

Teatr Dramatyczny

 

SZKARŁATNA WYSPA Michaiła Bułhakowa, tłum. Jerzy Pomianowski, reż. Piotr Cieślak, współpr. reż. Jarosław Gajewski, scenografia Jan Ciecierski, kostiumu Dorota Kołodyńska, muz. Paweł Mykietyn, choreografia Emil Wesołowski [14 czerwca 1995].

 

BRACIA I SIOSTRY wg Gertrudy Stein, tłum. Robert Sudół, reż. Bożena Suchocka, scenografia Jarosław Kozakiewicz, kostiumy Monika Sudół, muz. Jarosław Siwiński, Sala Wystawowa im. Witolda Zatorskiego, [8 kwietnia 1995].

 

MAGIA GRZECHU Pedra Calderona de la Barca, tłum. Leszek Biały, reż. Tadeusz Słobodzianek, współpr. reż. Adriana Pizzino de Janik, scenografia Janusz Sosnowski, kostiumy Halina Zalewska, muz. Krzysztof Dzierma [9 marca 1995].

 

HISTORYJA O CHWALEBNYM ZMARTWYCHWSTANIU PAŃSKIM Mikołaja z Wilkowiecka, reż. Piotr Cieplak, scenografia Ewa Beata Wodecka, muz. Zespół Kormorany [15 grudnia 1994].

 

SZALEŃSTWO KRÓLA JERZEGO Allana Bennetta, tłum. Elżbieta Woźniak, reż. Filip Bajon, scenografia Janusz Sosnowski, kostiumy Irena Biegańska, muz. Georg Friedrich Haendel, ruch scen. Jerzy Moniak, Teatr Dramatyczny [24 września 1994].

 

SZTUKA SUKCESU Nicka Deara, tłum. Elżbieta Sadowska, Philip Boehm, reż. Philip Boehm, scenografia Annabelle Batchelor, Estelle Buitler, William Htay, muz. Katarzyna Nowakowska, Scena im. Haliny Mikołajskiej [18 września 1994].

 

Teatr Komedia – Północne Centrum Sztuki

 

KRÓLEWNA ŚNIEŻKA I KRASNOLUDKI, scenariusz wg Braci Grimm Jacek Bromski i Krzysztof Kolberger, wykorzystano piosenki z filmu Walta Disneya z polskim tekstem Mariana Hemara, reż. Krzysztof Kolberger, współpr. reż. Zofia Czernicka, Helena Białecka, scenografia Tatiana Kwiatkowska, muz. Frank Churchill i Zbigniew Wodecki, oprac. muz. Zbigniew Wodecki, choreografia Emil Wesołowski, kier. muz. Artur Grudziński, przedstawienie w koprodukcji z Fundacja Katarzyny Frank-Niemczyckiej i TVP 2 [21 października 1994].

 

Teatr Kwadrat

 

KIEDY KOTA NIE MA Briana Cooke’a, Johnie’ego Mortimera, tłum. Michał Roniker, reż. Andrzej Rozhin, scenografia Małgorzata Domańska [29 kwietnia 1995].

 

MÓJ PRZYJACIEL HARVEY May Chase, tłum. Tadeusz Polanowski, reż. Marcin Sławiński, scenografia Józef Napiórkowski, muz. Jerzy Matuszkiewicz, słowa piosenek Wojciech Młynarski, premiera na scenie Teatru Komedia, [7 stycznia 1995].

 

Teatr Mały

 

ZESŁANIE Konstantego Wolickiego, adapt. i reż. Mikołaj Grabowski, muz. Józef Rychlik, koprodukcja Teatr Mały i Teatr Mikołaja Grabowskiego, premiera w Teatrze Małym [8 października 1995].

 

Teatr na Woli

 

INICJACJE Stefana Niedziałkowskiego, pantomima, produkcja Studio Mimów Stefana Niedziałkowskiego, prezentacje na scenie Teatru na Woli [6 marca 1995].

 

PRZYGODY TOMKA SAWYERA Marka Twaina, tłum. Marian Niewiarowski, adapt., reż. i scenografia Marek Obertyn, muz. Krzysztof Kołtoński, kostiumy Agata Sosin, scena z „Robin Hooda”, reż. Tomasz Grochoczyński, produkcja Firma KEMA, wystawiane na scenie Teatru na Woli [25 lutego 1995].

 

SŁONECZNI CHŁOPCY Neila Simona, tłum. Mira Michałowska, reż. Edward Dziewoński, scenografia Jerzy Rudzki, opr. muz. Teresa Bancer [20 października 1994].

 

Teatr Nowy

 

PIĄTY POKÓJ, CZYLI TĘSKNOTA DO DOBRYCH OBYCZAJÓW wg Jerzego Wasowskiego i Jeremiego Przybory, reż. Adama Hanuszkiewicz, scenografia Mariusz Chwedczuk, kostiumy Xymena Zaniewska, premiera w Łazienkach [7 kwietnia 1995].

 

DOZWOLONE OD LAT 16-TU, scenariusz i insc. Adam Hanuszkiewicz wg Adama Mickiewicza, Tadeusza Boya-Żeleńskiego, Zygmunta Krasińskiego, Stanisława Wyspiańskiego i Witolda Gombrowicza, dekoracje Mariusz Chwedczuk, kostiumy Xymena Zaniewska, muz. I aranżacje Paweł Mykietyn, kier. muz. Andrzej Żylis [25 listopada 1994].

 

ZAGRAJ TO JESZCZE RAZ, SAM Woody Allena, tłum. Grażyna Dyksińska, Jerzy Siemasz, reż. Adam Hanuszkiewicz, scenografia Krystyna Kamler, kostiumy Anna Cygoń-Zwolińska [17 września 1994]

 

Teatr Ochoty

 

PRZEKAZYWAŁA MI MAMA Christi Keatley, tłum. Monika Beyer, reż. Chris Baldwin, scenografia Krystyna Proniewska-Mazurek, kostiumy Justyna Łagowska [23 czerwca 1995].

 

KRÓLIK, KRÓLIK Colin Serreau, tłum. Barbara Grzegorzewska, reż. Andrzej Rozhin, scenografia Krzysztof May [22 kwietnia 1995].

 

MOTYLE SĄ WOLNE Leonarda Gershe, tłum Anna Frąckiewicz, reż. Jan Machulski, scenografia Teresa Buchwald, oprac. muz. Jakub Grzegorek [11 stycznia 1995].

 

EDUKACJA RITY Willy Russel, tłum. Karol Jakubowicz, reż. Andrzej Rozhin, scenografia Anna Rachel [29 września 1994].

 

Teatr Polski

 

UPADEK CUCHULAINA Williama Butlera Yeatsa, reż. i scenografia Paweł Wodziński, muz. Marcin Błażewicz, Scena Kameralna [21 kwietnia 1995].

 

NIEPOROZUMIENIE Alberta Camusa, tłum. Maria Leśniewska, reż. Adam Orzechowski, scenografia Sławomir Jan Lewandowski, Scena Kameralna [18 lutego 1995].

 

KARIERA ARTURA UI Bertolta Brechta, tłum. Roman Szydłowski i Witold Wirpsza, reż. Maciej Prus, scenografia Zofia de Ines, oprac. muz. na motywach Kurta Weila Marcin Błażewicz, kier. muz. Wit Zawirski, w roli tytułowej Marcin Jędrzejewski [26 stycznia 1995].

 

PRZEBUDZENIE WIOSNY Franka Wedekinda, tłum. Zbigniew Krawczykowski, reż. Szczepan Szczykno, scenografia Jolanta Bojanowska, muzyka Henryk Gembalski, Scena Kameralna [22 listopada 1994].

 

POPOŁUDNIE KOCHANKÓW Józefa Hena, reż. Jan Bratkowski, scenografia Łucja Kossakowska, oprac. muz. Anna Płoszaj [1 października 1994].

 

 

Teatr Powszechny

 

NOCNE ŻYCIE Anny Strońskiej, reż. Zdzisław Wardejn, scenografia Andrzej Trześniewski, muz. Bohdan Błażewicz, Mała Scena [23 maja 1995].

 

ŚLUBY PANIEŃSKIE Aleksandra Fredry, reż. Andrzej Łapicki, scenografia Łucja Kossakowska, Mała Scena [6 lutego 1995].

 

OŻENEK Nikołaja Gogola, tłum. Julian Tuwim, reż. Andrzej Domalik, scenografia Jagna Janicka [28 stycznia 1995].

 

…TYLKO UMRZEĆ Feliksa Mitterera, tłum. Karolina Bikont, Elżbieta Manthey, monodram Henryka Machalicy, reż. Artur Hofman, Mała Scena [3 grudnia 1994].

 

MIŁOŚĆ I GNIEW Johna Osborne’a, tłum. Wacława Komarnicka, Krystyna Tarnowska, reż. Mariusz Benoit, scenografia Maciej Preyer, przedstawienie dyplomowe studentów IV roku Wydziału Aktorskiego PWST w Warszawie, Mała Scena [5 listopada 1994].

 

PAMIĘTNIK Z POWSTANIA WARSZAWSKIEGO Mirona Białoszewskiego, adapt. i reż. Waldemar Śmigasiewicz, scenografia Maciej Preyer, muz. Jolanta Szczerba, w roli Mirona Władysław Kowalski, Mała Scena [30 września 1994].

 

MSZA ZA MAISTO ARRAS Andrzeja Szczypiorskiego, adapt. Igor Sawin, reż. Krzysztof Zaleski, scenografia Zofia de Ines, monodram Janusza Gajosa, Mała Scena [3 września 1994].

 

Teatr Rampa

 

FILM Andrzeja Strzeleckiego, scenariusz i reż. Andrzej Strzelecki, oprawa plast. Ewa Czerniecka-Strzelecka, kier. muz. Jan Raczkowski [2 maja 1995].

 

MAJESTAT, scenariusz i reż. Andrzej Strzelecki, oprawa plast. Ewa Czerniecka-Strzelecka, oprac. muz. Jan Raczkowski, Sala Kameralna [8 stycznia 1995].

 

Teatr Rozmaitości – Teatr Szwedzka 2/4

 

ZESTAW PODRÓŻNY DO ŚMIERCI Susan Sontag, tłum. Anna Kołyszko, adapt., reż. i scenografia Adam Sroka, kostiumy Dorota Kołodyńska, Katarzyna Proniewska-Mazurek, premiera na scenie przy ul. Szwedzkiej [3 czerwca 1995].

 

Teatr Staromiejski

 

MAŁY KSIĄŻĘ Antoine de Saint-Exupery, tłum. Jan Szwykowski, scenariusz i reż. Cezary Domagała, choreografia Tomasz Tworkowski, scenografia: Małgorzata Treutler, Cezary Domagała, muz. Tomasz Bajerski [4 czerwca 1995].

 

Teatr Studio

 

SAMOOBSŁUGA Harolda Pintera, tłum. Adam Tarn, realizacja scen. i wykonanie Andrzej Blumenfeld i Zygmunt Sierakowski, scenografia Jerzy Kalina, Malarnia [6 czerwca 1995].

 

LA BOHÈME, teksty, motyw Stanisław Wyspiański, wybór Jerzy Grzegorzewski, prolog Leon Schiller, reż. Jerzy Grzegorzewski, scenografia Jerzy Grzegorzewski, Barbara Hanicka [25 lutego 1995].

 

GDYBY Bogusława Schaeffera, reż. i oprac. muz. Bohdan Cybulski, scenografia Krystyna Kamler, Teatr Studio, Malarnia [12 stycznia 1995].

 

Teatr Studio Buffo

 

GROSIK 2, scenariusz i reż. Janusz Józefowicz, oprac. muz. Janusz Stokłosa, scenografia Janusz Sosnowski, kostiumu Agnieszka Komornicka [27 lutego 1995].

 

Teatr Syrena

 

REWIA NA LUZIE, scenariusz i reż. Zbigniew Korpolewski, kier. muz. Ryszard Poznakowski, scenografia Tatiana Kwiatkowska, choreografia Urszula Jaworska, Ewa Kuklińska, Jarosław Staniek [14 lipca 1995].

 

NOC W TEATRZE Marka Robaczewskiego, reż. autora, scenografia Jan A. Ciecierski, muz. Jacek Grudzień, choreografia Jarosław Staniek, przygotowane sumptem własnym aktorów [19 maja 1995].

 

KSIĄŻĘ I ŻEBRAK Marka Twaina, tłum. i adapt. Jadwiga Żylińska, teksty piosenek Krystyna Wodnicka, insc. i reż. Zbigniew Bogdański, scenografia Liliana Jankowska, muz. Edward Pałłasz, kier. muz. i aranżacja Czesław Majewski, choreografia Lidia Korsakówna [14 maja 1995].

 

ONE MAN SHOW – TO JUŻ 25 LAT Tadeusza Drozdy, aranżacja i muz. Jacek Szczygieł, Tomasz Rostkowski, Zbigniew Rojek, Aleksander Nowacki, oprac. wywiadu Małgorzata Drozda, konsultacja prawna Jan Płócienniczak, życzliwe oko Zbigniew Korpolewski, scenografia Edward Lutczyn, wykonanie Tadeusz Drozda, [6 maja 1995].

 

BENEFIS JAREMY STĘPOWSKIEGO, CZYLI JADZIEM NA BIELANY, scenariusz i reż. Zbigniew Korpolewski, wykorzystano fragm. scenografii Xymeny Zaniewskiej, Tatiany Kwiatkowskiej i Mariusza Chwedczuka, kier. muz. Czesław Majewski, choreografia Anna Jantos-Wojdak, Jarosław Staniek, [31 marca 1995].

 

BENEFIS PANI HANKI, scenariusz i reż. Zbigniew Korpolewski, choreografia Jarosław Staniek, scenografia Małgorzata Treutler, oprac. i kier. muz. Czesław Majewski [25 listopada 1994].

 

Teatr Współczesny

 

AMBASADOR Sławomira Mrożka, reż. Erwin Axer, scen. Ewa Starowieyska [13 maja 1995].

 

ZIMOWA OPOWIEŚĆ Williama Shakespeare’a, tłum. Stanisław Barańczak, insc. i reż. Maciej Englert, scen. Marcin Stajewski, muz. Maciej Małecki, przygot. muz. i wokal. Irena Kluk-Drozdowska [15 stycznia 1995].

 

Teatr Żydowski

 

KOLOROWY ŚWIAT WĘDROWNYCH MIMÓW, widowisko pantomimiczne na motywach bajek Ignacego Krasickiego, scenariusz, reż. i choreografia Stefan Niedziałkowski, scenografia Liliana Jankowska, muz. Wojciech Konikiewicz, realizacja światła Andrzej Szymański [28 czerwca 1995].

 

URIEL AKOSTA Karola Gutzkowa, tłum. Michał Friedman, reż. Jan Bratkowski, scenografia Krzysztof Pankiewicz, muz. Zbigniew Podhorski, choreografia Stefan Niedziałkowski [25 stycznia 1995].

 

Towarzystwo Teatralne Pod Górkę

 

WESOŁEGO POWSZEDNIEGO DNIA Wojciecha Młynarskiego, muz. Jerzy Derfel, reż. i choreografia Tadeusz Wiśniewski, kostiumy Małgorzata Treutler, premiera w Sali Wystawowej Teatru Dramatycznego [13 maja 1995].

 

 

Leave a Reply