Maski, rysunki na kartonach, lalki wycinanki pozwalają siódemce aktorów zagrać 18 postaci, a zasugerować jeszcze więcej. Przy czym w zespole spotykają się trzon Hotelu Malabar (Agnieszka Makowska, Marcinowie Bartnikowski i Bikowski) wywodzący się z wydziału lalkarskiego akademii teatralnej, trójka absolwentów krakowskiej PWST i gość na prawach specjalnych, Łukasz Lewandowski, wcielający się w Asasella, Piłata i Rimskiego. W przeszło trzygodzinnym spektaklu są sekwencje świetne (m.in. z Piłatem, scena tzw. życzeń Małgorzaty po balu, zebranie u literatów), ale wyszłyby mu na dobre pewne skróty, kiedy opada napięcie, a między scenami pojawiają się puste miejsca. Dyskusyjne są też fragmenty wypowiadane chórem (w pierwszej części, po przerwie zarzucone), najwyraźniej niedopracowane warsztatowo.
MISTRZ I MAŁGORZATA w inscenizacji Hotelu Malabar w koprodukcji z Teatrem Dramatycznym, tłum. Irena Lewandowska, Witold Dąbrowski, reż. Magdalena Miklasz, dramaturgia(gr. dramatourgia), 1. twórczość dramatyczna, ogół utwo... More Marcin Bartnikowski, scenografia Ewa Woźniak, lalki Marcin Bikowski, muzyka Anna Stela, wideo Aleksander Janas/kolektyw kilku.com, Scena Przodownik, premiera 17 stycznia 2014