Przejdź do treści

SKÓRA WĘŻA

Chociaż to sztuka o Bertolcie Brechcie żerującym na oddanych mu bez reszty kobietach, żonie Helenie Weigel (Aleksandra Justa) i kochankach, a w szczególności znękaną alkoholizmem Ruth Berlau (Beata Fudalej), samego Brechta na scenie nie zobaczymy. Jedynie jego asystenta-stażystę Konrada Swinarskiego (Paweł Głowaty), który obserwować będzie walkę kobiet o Brechta, nawet po jego śmierci. Siłą tego spektaklu są kreacje dwóch rywalizujących kobiet, żony i odtrąconej kochanki, niewielki, ale znaczący epizod Marka Barbasiewicza i songi w stylu Brechta. Wrażenie czyni też utrzymana w groteskowym stylu scena pogrzebu Mistrza.

SKÓRA WĘŻA Artura Urbańskiego, reż. scenografia, światło Artur Urbański, kostiumy Magdalena Maciejewska, muz. Szymon Nidzworski, choreografia Tobiasz Sebastian Berg, projekcje wideo Natalia Spychała, Teatr Narodowy, scena przy Wierzbowej, premiera 27 maja 2021.

[Fot. Krzysztof  Bieliński/ Teatr Narodowy]

Leave a Reply