RACHELA w Lublinie

W ramach projektu „T1A: HISTORIA” 4 listopada odbędzie się w Synagodze Jeszywas Chachmej w Lublinie spektakl „Rachela”, monodram w wykonaniu Jowity Budnik zrealizowany na podstawie niezwykłego świadectwa – dziennika czasów zagłady, spisanego przez Rachelę Auerbach. Monodram poprzedzi wprowadzenie red. Tomasza Miłkowskiego.

Wszystkie rezerwacje na spektakl, jak informuje organizator, Dom Kultury Węglin, zostały już wydane.

Zapiski Racheli Auerbach stanowią szczególne źródło pamięci o Holokauście, ponieważ odwołują się do wyjątkowej sytuacji, w jakiej znajdowała się ich autorka. Przez długi czas Rachela Auerbach przy ul. Leszno 40 w Warszawie prowadziła kuchnię, gdzie wydając posiłki, konfrontowała się z ludzkimi historiami czasów okupacji i warszawskiego getta.

To właśnie kuchnia jest „miejscem” akcji monodramu, gdzie w kolejce po zupę, jak po przepustkę do życia, stoją „bohaterowie” dramatu przywoływani w monologu przez Rachelę. Tu spotykają się życiorysy skazanych na śmierć, to tu przychodzą po nadzieję.

Autor – Rachela Auerbach

Adaptacja – Radosław Parzocha

Reżyseria – Iwona Siekierzyńska

Scenografia i kostiumy: Radosław Dębniak i Monika Graban

Muzyka – Marzena Majcher

Produkcja – Narodowe Centrum Kultury, Fundacja Trzeci Wymiar Kultury

Prezentacja spektaklu odbywa się we współpracy z Filią Lublin Gminy Wyznaniowej Żydowskiej w Warszawie

Wprowadzenie do spektaklu – red. Tomasz Miłkowski

Miejsce – Synagoga Jeszywas Chachmej Lublin, ul. Lubartowska 85

Czas trwania – 45 minut

Wstęp wolny

Obowiązują wcześniejsze rezerwacje miejsc, kontakt: info@ddkweglin.pl lub beatak@jewish.org.pl

Ze względów bezpieczeństwa prosimy o zabranie ze sobą dokumentu pozwalającego na identyfikację.

Projekt „T1A: HISTORIA” to cykl prezentacji spektakli w poetyce teatru jednego aktora/aktorki, których treścią jest historia XX wieku. Józef Stalin i stalinowskie represje, Margaret Thatcher, Holocaust, Maria Curie-Skłodowska to postaci i tematy, które chcemy przybliżyć lubelskim widzom poprzez sztukę monodramu – pełnoprawnej formy teatralnej, jednak najbardziej intymnej i skłaniającej do silniejszego niż zwykle przeżycia treści i historii.

Dofinansowano ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu „Kultura – Interwencje 2018”

Leave a Reply