Piąty dzień festiwalu rozpoczął się od czytania „Sztuki mięsa” [na zdj.] Weroniki Murek [reż. Agata Duda-Gracz, Teatr Modrzejewskiej w Legnicy]. To afabularny, demaskatorski tekst o Polsce, o braku umiejętności dialogu, o barierach w nawiązywaniu relacji. Jak okazało się podczas spotkania z zespołem, publiczność świetnie odczytała to dramatyczne wołanie o wzajemną uważność.
„Garnitur Prezydenta” Maliny Prześlugi [II nagroda w konkursie dramaturgicznym WTW, reż. Cezary Iber, Wrocławski Teatr Współczesny] jest dramatem(gr. drama), rodzaj literacki (obok epiki i liryki), obejmuj... More o manipulacji, o szumie informacyjnym, w którym żyjemy, o polskich kompleksach, nadużywanych – i przez to degradowanych – symbolach i kliszach, zalegających w naszej świadomości. Tekst, wydrukowany w piśmie DIALOG(gr. dialogos = rozmowa), 1. podstawowa forma wypowiedzi w d... More, rozpoczął już wędrówkę po innych polskich scenach.
Dziś [6 grudnia 2016], w ostatnim dniu festiwalu, czytanie dramatu(gr. drama), rodzaj literacki (obok epiki i liryki), obejmuj... More Artura Pałygi „Wściekłość” [reż. Piotr Ratajczak, Teatr Śląski w Katowicach] i spotkanie zespołu z publicznością oraz „Apokalipsa” Tomasza Śpiewaka [reż. Michał Borczuch, Nowy Teatr w Warszawie].