Półmetek FESTIWALU DRAMATU we Wrocławskim Teatrze Współczesnym

Dwa bieguny pisania dla teatru w trzecim dniu FESTIWALU DRAMATU: prześmiewczy, chwilami wręcz kabaretowy „Żołnierz polski” z Dzikiej Strony Wisły w Warszawie – tekst Michała Walczaka i Macieja Łubieńskiego oraz gęsta od sensów, pełna odniesień i tropów „nie-boska komedia. WSZYSTKO POWIEM BOGU! Pawła Demirskiego. Pierwszy – to nieodparcie komiczna, bezlitosna, chwilami wulgarna i brutalna sztuka duetu autorów słynnego teatru polityczno-literackiego Pożar w Burdelu. Historia wewnętrznej przemiany pewnego aktora. Z morałem. I z udziałem publiczności, która po raz kolejny na festiwalu klaskała na stojąco.

Festiwalowa publiczność wstała do oklasków także po „nie-boskiej…” ze Starego Teatru w Krakowie. Dramat Demirskiego, inspirowany klasycznym dziełem Zygmunta Krasińskiego, to przegląd kompleksów, lista trudnych pytań o nasze „dzisiaj” – kim jesteśmy, co myślimy o przeszłości, czy potrafimy spojrzeć na siebie w szerszym kontekście, do czego prowadzą nas nasze lęki, fobie i nieudzielone odpowiedzi, w co przeradzają się rewolucje i przemiany. Fascynująca podróż w rzadko odwiedzane chaszcze, które hoduje w sobie każdy z nas, sam często o tym nie wiedząc.

4 grudnia 2016 na FESTIWALU DRAMATU: czytanie dramatu Bogusława Kierca „Łzawe zjawy roku pamiętnego” [II nagroda w pierwszej edycji konkursu dramaturgicznego Wrocławskiego Teatru Współczesnego] i spotkanie z twórcami oraz – dwukrotnie – „Aktorzy żydowscy” Michała Buszewicza z Teatru Żydowskiego w Warszawie.

W poniedziałek, 5 grudnia: „Garnitur Prezydenta” Maliny Prześlugi [reż. Cezary Iber, Wrocławski Teatr Współczesny] oraz czytanie dramatu Weronik Murek „Sztuka mięsa” [reż. Agata Duda-Gracz, Teatr Modrzejewskiej w Legnicy], a po nim – spotkanie z twórcami i autorką.

www.strefykontaktu.pl/festiwal/

Leave a Reply