ŚMIERĆ NA GRUSZY dramat(gr. drama), rodzaj literacki (obok epiki i liryki), obejmuj... More Witolda Wandurskiego stanowi przykład nowatorskiego tekstu w formie ludowej i religijnej przypowieści, napisanego dla awangardowej formacji teatralnej jaką był teatr robotniczy, czyli projekt sceniczny Wandurskiego, skierowany do konkretnego widza. Jednak ŚMIERĆ NA GRUSZY może stać się tekstem wychodzącym daleko poza perspektywy, z jakich został pomyślany, i uwarunkowania, w jakich został napisany.
Może tak się stać. I chcemy, żeby tak się stało!
Interesując się dramatem(gr. drama), rodzaj literacki (obok epiki i liryki), obejmuj... More Wandurskiego zależy nam bardzo na wyakcentowaniu z niego najważniejszych tematów, które mogą być fundamentalne z naszej dzisiejszej optyki.
Rozumiejąc polityczność jako każdy gest wobec rzeczywistości zostawiamy ŚMIERĆ NA GRUSZY jako dramat polityczny. Podejmując jako główny temat śmierci, strachu przed nią i chęć nieustannego oddalenia jej od siebie czynimy ze ŚMIERCI NA GRUSZY dramat egzystencjalny.
Zależy nam bardzo na stworzeniu rodzaju wspólnoty, w której łatwiej będzie nam wszystkim mówić o naszych lękach i z tych lęków się wyzwalać.
W tej drodze, na bazie tekstu, naszych rozmów i doświadczeń powstał nowy tekst inspirowany dramatem Witolda Wandurskiego i dedykowany śmierci, która siedzi na gruszy.
Zachęcamy do przejścia z nami tej drogi.
Pilgrim/Majewski
ŚMIERĆ SIEDZI NA GRUSZY
I SIĘ NIE RUSZY
inspirowane dramatem Witolda Wandurskiego czyli jak budować wspólnotę i ją pielęgnować
reżyseria / scenografia / wizualizacje: Kuba Falkowski
kostiumy / opracowanie muzyczne: wspólnota
wspólnotę tworzą:
EWA AUDYKOWSKA-WIŚNIEWSKA
MONIKA BADOWSKA
AGNIESZKA KOWALSKA
BOGUSŁAWA PAWELEC
KAMILA SAMMLER
GRAŻYNA WALASEK
PIOTR KRUKOWSKI
oraz
KUBA FALKOWSKI
Premiera 16 kwietnia na Małej Senie