Tematy prac semestralnych do wyboru 2011/12 w załączniku.
-
Czy teatrowi potrzebne są recenzje?
-
Przyszłość pisania o teatrze.
-
Książki o teatrze, których brakuje.
-
Książki o teatrze, które chętnie czytam.
-
Obiektywizm i subiektywizm w krytyce.
-
Między estetyką a ideologią albo o kryteriach artystycznych i światopoglądowych w ocenie przedstawienia.
-
O tej roli warto by napisać książkę.
-
Teatr i krytyka – wieczne pretensje.
-
Dlaczego publiczność nie czyta/czyta recenzji/e?
-
Czego oczekuję od recenzji?
-
Teatr chwyta za pióro (książki pisane przez aktorów, reżyserów).
-
Jeden spektakl: tak i nie. Sprzeczne opinie i dlaczego?
-
Poprawność krytyczna, czyli jak nudzić?
-
Chuligani wśród pisarzy, czyli jak obrażać?
-
Być czy nie być Słonimskim?
-
Czy warto pisać reportaże teatralne?
-
Jak skrojony portret aktora (na podstawie wybranej książki)?
-
Wywiady rzeki z artystami teatru. Dla kogo?
-
Aktorzy piszą książki. Modele pisania, sposoby lektury.
-
Siła i słabość recenzji towarzyskiej.
-
Sztuka aktora w lustrze recenzji prasowych.
-
Scenografia opisana i nieopisana (w prasie, książce).
-
Porównanie recenzji tego samego przedstawienia Irzykowskiego i Wierzyńskiego.
-
Temat otwarty……
Objętość od 5-10 tys. znaków. Prace o charakterze refleksji, popartej przykładami, znajomością literatury przedmiotu. Publiczna prezentacja prac na zajęciach (wraz z dyskusją).
Przed przystąpieniem do pisania przedstawia się konspekt do akceptacji.
Wybór tematów do następnych zajęć, możliwy też drogą elektroniczną:
tmilkowski@aictMiędzynarodowe Stowarzyszenie Krytyków Teatralnych (Associ....art.pl