Przejdź do treści

Księżycowy chłopiec

Pełna wyrafinowanego humoru umiejętnie wplecionych w całość pastiszy teatru jarmarcznego, cyrku, kryminału i teatru cieni sceniczna opowieść na podstawie zapomnianej powieści Raymonda Queneau. Gorzkowski zbudował tajemniczy, podszyty surrealistycznym grymasem świat, który chce się smakować, a dzięki Piotrowi Tabakiernikowi także w nim zasłuchać (ścieżka dźwiękowa spektaklu z wykorzystaniem resztek starego fortepianu po prostu zachwyca). Wiele tu osiągnięć aktorskich grupy wcześniej już błyszczącej w przedstawieniach Gorzkowskiego: Andrzeja Masztalerza w melancholijnej roli tytułowej, porywającej Anny Sroki-Hryń w kilku wcieleniach, Bartłomieja Bobrowskiego jako uwodzicielskiego fakira i Przemysława Bluszcza rysującego swoje role z odwagą i poczuciem humoru. Jeśli widz zaryzykuje i podda się klimatowi opowieści, będzie chciał obcować z nią dłużej niż trwający trzy godziny spektakl.

Tomasz Miłkowski

KSIĘŻYCOWY CHŁOPIEC wg powieści Raymonda Queneau, tłum. Anna Wasilewska, adaptacja i reż. Igor Gorzkowski, scenografia Katarzyna Załęcka, kostiumy Joanna Walisiak, muz. Piotr Tabakiernik, światło Zofia Krystman, ruch Iwona Pasińska, produkcja Olga Stefańska, Studio Teatralne Koło w koprodukcji z Gdańskim Teatrem Szekspirowskim, premiera warszawska 8 października 2016

Leave a Reply