Przejdź do treści

X 2002

Październik 2002

 

 

30 października

NIE MA ODPOWIEDZI. Julia Hartwig – POECI FRANCUSCY, recytuje Gustaw Holoubek, Teatr Narodowy.

 

25 października

ODPRAWA POSŁÓW GRECKICH wg Jana Kochanowskiego, Prolog Henryk Boukołowski, scenariusz i reż. Henryk Boukołowski, Teatr Adekwatny, premiera na Małej Scenie Teatru Dramatycznego.

 

21 października

WIECZÓR ŻYDOWSKI W BUFFO, scenariusz, reż. i choreografia Janusz Józefowicz, kier. muz. Janusz Stokłosa, scenografia Marek Chowaniec, Teatr Studio Buffo.

 

19 października

KRÓLOWA PIĘKNOŚCI Z LEENANE Martina McDonagha, tłum. Klaudyna Rozhin, reż. Robert Gliński, scenografia Agnieszka Zawadowska, Teatr Dramatyczny [30 x].

 

Przedstawienie na afiszu teatru przez cztery sezony. Mirosława Dubrawska została wyróżniona Feliksem Warszawskim w kategorii Najlepsza Pierwszoplanowa Rola Kobieca za rolę Mag Folan.

 

KSZTAŁT RZECZY Neila LaBute, tłum. Małgorzata Semil, reż. Grzegorz Wiśniewski, scen. Barbara Hanicka, muz. Bronisław Rawski, prapremiera, Teatr Powszechny, Mała Scena [43 x, 6388 + 1 x gościnnie, 595].

 

„Historia o tym, jak to on cichy student zmienia się całkowicie z miłości do niej, zblazowanej przyszłej artystki, jest dość przewrotna, ale nie zaznaczyłaby się tak mocno na scenie, gdyby nie aktorzy” [Agnieszka Rataj, „Rzeczpospolita” nr 181, 7 sierpnia 2006].

 

„Każda z ról ma swoje blaski, choć niewątpliwie najefektowniejsza przypadła Edycie Olszówce, jako Evelyn. Z właściwą sobie pasją zagrała bezkompromisową artystkę, przy której prowokacje naszej Katarzyny Kozyry wydają się niewinnymi wprawkami. (…) Udana praca Grzegorza Wiśniewskiego, który z wolna wyrasta na reżyserską osobowość” [Janusz R. Kowalczyk „Rzeczpospolita” nr 248, 23 października 2002].

 

„Warto dodać, że w przedstawieniu Kształt rzeczy możemy z satysfakcją obserwować dwa udane debiuty – Pauliny Holz (…) w roli zgubionej, prowincjonalnej dziewczyny, i Mariusza Zaniewskiego, debiutanta absolutnego, jeszcze studenta krakowskiej szkoły teatralnej, w roli nomen omen grzecznego studenta (…)”; choć „to tylko sztuka dobrze skrojona z gatunku małego realizmu z nieco rezonerskimi ambicjami do uogólnień, ale to dobra zachęta dla młodych wykonawców” [Tomasz Miłkowski, „Trybuna”].

 

18 października

PIOSENKI PAOLO CONTE, tłum. Jerzy Menel, reż. Krzysztof Lang, kostiumy Małgorzata Treutler, Witold Wajch, choreografia Krzysztof Adamski, Teatr Nowy.

 

BLIŻEJ Simona Graya, tłum. Michał Ronikier, reż. Romuald Szejd, scenografia Marcin Stajewski, kostiumy Ewa Zaborowska, Scena Prezentacje.

 

Prapremiera polska

 

13 października

PIOSENKI Z TEATRU, piosenki ze spektaklu Biała bluzka wg Agnieszki Osieckiej i Marlena Pam Gems oraz Kobiety zwiedzionej wg Simone de Bauvoir w reż. Magdy Umer; spektakl Krystyny Jandy, oprac. muz. Wojciech Borkowski, Teatr Powszechny, w ramach Sceny Inicjatyw Aktorskich [1 x, 334].

 

11 października

Zmarł Krzysztof Chamiec.

 

5 października

CZECZOTKA Anny Strońskiej, reż. Zdzisław Wardejn, scenografia Maria Kania, Józef Dalmour, oprac. muz. Janusz Bogacki, monodram Ewy Dałkowskiej, Teatr Powszechny, Mała Scena, w ramach Sceny Inicjatyw Aktorskich [6 x, 279].

 

4 października

SKRZYPEK NA DACHU Jerry’ego Bocka, libretto Joseph Stein, piosenki Sheldon Harnick, tłum. Antoni Marianowicz, insc., reż. i choreografia Jan Szurmiej, scenografia Wojciech Jankowiak, kostiumy Marta Hubka, kier. muz. Teresa Wrońska, Sławomir Lebiedziński, przygot. wokal. Małgorzata Hauschild, Teatr Żydowski [15 x, 3879].

 

2 października

NAJPIĘKNIEJSZE MELODIE ŚWIATA, koncert z okazji otwarcia Parku Wiecha, Teatr Rampa.

 

Leave a Reply