AFK i ADiT wraz z Teatrem Żydowskim zapraszają 19 czerwca o godz.19.00 do tymczasowej siedziby przy ul. Senatorskiej 35 na czytanie performatywne sztuki „raj.potop” Thomasa Köcka w reżyserii Karoliny Kirsz z muzyką na żywo Jacka Mazurkiewicza. WSTĘP WOLNY.
Sztuki Thomasa Köcka, urodzonego w 1986 roku w Steyr w Górnej Austrii, odniosły wielki sukces. Za „raj.potop” Köck otrzymał w 2016 roku Nagrodę imienia Kleista, dramat(gr. drama), rodzaj literacki (obok epiki i liryki), obejmuj... More zostanie wystawiony jesienią w Akademietheater w Wiedniu. Pierwszą część poświęconej klimatowi trylogii będzie można zobaczyć po raz pierwszy w Polsce w czasie czytania performatywnego. Potężna powódź słów i obrazów ukaże w apokaliptycznym, ale i ironicznym świetle historię ludzkości ukształtowaną przez kapitalizm, imperializm i kolonializm.
Przekład: Jacek Kaduczak
Reżyseria: Karolina Kirsz
Muzyka na żywo: Jacek Mazurkiewicz
Obsada: Marcin Błaszak, Piotr Chomik, Sylwia Najah, Ewa Tucholska, Ernestyna Winnicka, Marek Węglarski
Termin: 19 czerwca, godzina 19.00
Miejsce: Warszawa, ul. Senatorska 35, Scena kameralna
Strona www: http://www.teatr-zydowski.art.pl/wydarzenia/czytanie-performatywne-thomas-kock-rajpotop
Wydarzenie na FB: https://web.facebook.com/events/1794203250804621/?_rdc=1&_rdr
Organizatorzy: Austriackie Forum Kultury, Agencja Dramatu(gr. drama), rodzaj literacki (obok epiki i liryki), obejmuj... More i Teatru ADiT
Opis sztuki:
„paradies.fluten” to pierwsza część trylogii klimatycznej, zalewającej widzów potopem obrazów i słów, a opowiadającej o rabunkowej gospodarce uprawianej przez człowieka, niszczącej środowisko naturalne i sam gatunek ludzki. Z historycznego punktu widzenia opowieść zaczyna się od gorączki kauczukowej w XIX wieku. Jej ofiarą padają zarówno wielkie puszcze, jak i prymitywne plemiona. Opowieść ta konfrontowana jest z losami pewnej tancerki, która w przedziwny sposób wciela w życie kapitalistyczną zasadę nieustannego doskonalenia i optymalizacji.
Köck przygląda się współczesności z perspektywy historii, tworząc niezwykle oryginalne i przedziwne sceny. Jego przestrzenny język i oryginalne scenariusze prowokują widzów przyzwyczajonych do tradycyjnej estetyki teatralnej i sprawiają, że uznaje się go za jednego z najbardziej interesujących młodych dramaturgów austriackich.
Teatr Żydowski im. Estery Rachel i Idy Kamińskich – Centrum Kultury Jidysz