Przejdź do treści

W Poznaniu Porno

Anons Teatru Nowego:

Trwa Rok Solidarności Polsko-Węgierskiej. Z tej okazji Teatr Nowy w Poznaniu oraz Węgierski Instytut Kultury w Warszawie zapraszają Państwa na Tydzień Węgierski.

Spragnieni bliższych spotkań z kulturą naszych bratanków Widzowie mają w czym wybierać. 28 września na Scenie Nowej o godz. 18.30 odbędzie się czytanie MOSTU NAD DOLINĄ Janósa Haya w reżyserii Jakuba Skrzywanka. Następnego dnia w tym samym miejscu i o tej samej porze zaprezentujemy czytanieFEDRY FITNESS Istvána Tasnádiego w reżyserii Małgorzaty Warsickiej. Wielkim finałem Tygodnia Węgierskiego będzie natomiast premiera PORNO Andrása Viskyego.

Premiera monodramu Porno w przekładzie Jolanty Jarmołowicz i reżyserii Cezi Studniaka odbędzie się 30 września na Trzeciej Scenie. Scenografia: Michał Hrisulidis, kostiumy: Magda Hasiak, muzyka: Krzysztof „Wiki” Nowikow. Wykonawcą monodramu będzie Edyta Łukaszewska.

Ze strony teatru:

– Pamięci Rewolucji.
– Którą Rewolucję Masz Na Myśli?
– Wiem Tylko O Jednej Jedynej. O Tej, Kiedy Moje Ciało Wyzwoliło Się Spod Brzemienia Czasu I Niezależnie Ode Mnie Cieszyło Się Sobą”.
(Motto Dramatu)

Ona. Dziewczyna. Pseudonim: „Porno”, choć wcale nie chodzi tu o karierę we wspomnianej branży, raczej o typowe – także dla osób z nią związanych – wykluczenie ze społeczeństwa. I choć akcję dramatu osadzono w reżimie komunistycznym, ukazane w nim mechanizmy, nieustanne zderzanie się jednostki z systemem i narzucanymi przez niego wartościami, pozostają aktualne od lat. Czy jednak o wolność zawsze trzeba walczyć?

Opr. Ewa Sośnicka-Wociechowska

21 października w Teatrze Wielkim w Poznaniu odbędzie się polska premiera opery Macbeth Giuseppe’a Verdiego w reżyserii Oliviera Fredja, przygotowana muzycznie przez Gabriela Chmurę.
Jest to koprodukcja z belgijską operą La Monnaie/De Munt (w Brukseli powstały kostiumy, a w warsztatach Teatru Wielkiego dekoracje), gdzie spektakl miał premierę 13.09.16.
Autorami scenografii  są: Olivier Fredj, Massimo Troncanetti i Gaspard Pinta, kostiumów Frederic Llinares, a choreografiiDominique Boivin.

Makbet to krwawa opowieść o ambicji i władzy, która – sprawowana w niewłaściwy sposób – obraca się  przeciwko temu, kto ją dzierży. 
We freudowskiej interpretacji brytyjsko-francuskiego reżysera Oliviera Fredja, Macbeth jest niekończącym się koszmarem sennym, pełnym napięcia, ironii i szalejących namiętności. Granice pomiędzy rzeczywistością i fantazją rozmywają się.
Spektakl zabiera widza w podróż do mrocznych zaułków umysłu Makbeta – człowieka sparaliżowanego strachem i nękanego bezsennością w pozornie przytulnym pokoju hotelowym. Surrealistyczne projekcje video, zainspirowane kolażami francuskiego artysty Jeana Lecointre, wzmagają odczucie przedziwnego misterium otaczającego Macbetha.
 

Więcej – http://www.opera.poznan.pl
Opr. Anna Leszkowska

 

Leave a Reply