Przejdź do treści

Dni Teatru na warszawskim Mokotowie

Już po raz trzeci Teatr Druga Strefa jest organizatorem Dni Teatru Na Mokotowie. Projekt ten wpisał się już na stałe w kalendarz imprez kulturalnych stolicy pokazując, że Mokotów teatrem stoi i ma do zaoferowania wszystkim mieszkańcom Warszawy ciekawe i ambitne spektakle.
Tym razem oprócz spektakli teatrów działających na Mokotowie zobaczyć będzie można również spektakle gościnne z Francji, Słowacji oraz z Krakowa, Gdańska, Białegostoku i Bytomia. Szeroki wachlarz propozycji od spektakli dramatycznych, przez teatr tańca, sztuki lalkarskie i videoprojekcje skierowany jest zarówno do osób dorosłych, jak i dzieci i młodzieży.

Zapraszamy!

16 KWIETNIA 2013 godz. 18.00

WYCHOWAJMY ICH

TEATR DRUGA STREFA

Sztuka belgijskiego autora Laurenta Van Wettera to kolejny międzynarodowy projekt Teatru Druga Strefa. Tekst powstał w wyniku pracy z młodzieżą szkolną podczas warsztatów teatralnych, ma których uczestnicy otwarcie opowiadali o swoich relacjach z rodzicami, o swoich codziennych problemach i o tym co dla nich znaczy słowo WYCHOWANIE. Wnioski były zaskakujące i zupełnie zmieniły punkt widzenia dramaturga. W sztuce autor obnażył sprzeczności domowego ogniska pokazując, że ci, którzy mają być wzorem, często sami go potrzebują. Reżyser sens tej gorzkiej prawdy pokazuje używając środków przemawiających do współczesnych nastolatków w najbardziej dla nich dosadny sposób, w spektaklu szukając odpowiedzi na pytanie dlaczego postęp cywilizacyjny paradoksalnie powoduje kryzys w wychowaniu, a konsumpcjonizm zabija wartości i morale zarówno wśród dzieci jak i dorosłych. Spektakl jest jedną z nielicznych propozycji teatralnych dla gimnazjalistów.

PRAPREMIERA 18 STYCZNIA 2013 R.

autor tekstu: Laurent Van Wetter
tłumaczenie: Jan Nowak
reżyseria i scenografia: Sylwester Biraga
występują: Dorota Chwedorowicz, Sandra Stencel, Mariusz Odwarzny, Piotr Szpak
video: Michał Buczek
asystent reżysera: Mariusz Odwarzny
fotografia i grafika: Hektor Werios

Miejsce: Teatr Druga Strefa ul. Magazynowa 14A 02-652 Warszawa

16 KWIETNIA 2013 godz. 20.00

CZŁOWIEK, KTÓRY NIE UMIAŁ ODEJŚĆ

TEATR DRUGA STREFA

Druga część projektu Polskie wesołe miasteczka autorstwa Sylwestra Biragi. Projekt zakłada realizację 3 monodramów o Polsce współczesnej, mocno osadzonych w jej realiach i świadomości społeczeństwa. Przedstawiane historie mogłyby wydarzyć się w każdym mieście i miasteczku, a ich bohaterowie mogliby mieszkać tuż za naszą ścianą. Spektakle wystawiane są w specjalnie aranżowanych, kameralnych przestrzeniach teatralnych dających widzowi możliwość bardzo bliskiego kontaktu z aktorem, a tym samym wzmacniając osobisty odbiór sztuki. Tak było w przypadku Onaizmu, pierwszej części cyklu, tak jest i teraz.
Scena i kilkunastoosobowa widownia tworzą tu jedną nierozłączną przestrzeń, w której bohater demonstruje brak zgody na otaczającą go rzeczywistość poszukując alternatywy na wszechobecne, napędzające społeczną machinę kłamstwo. Bagaż złych doświadczeń jest tak przygnębiający, że pragnie on uciec przed światem zatracając w ten sposób siebie, rodzinę, ojczyznę. Monodram jest formą refleksji nad człowiekiem i jego tożsamością, refleksją z perspektywy czasu i …lotu ptaka.

PRAPREMIERA 16 MARCA 2013 R.

autor tekstu: Jarosław Jakubowski
reżyseria i scenografia: Sylwester Biraga
występuje: Jerzy Mazur

Miejsce: Teatr Druga Strefa ul. Magazynowa 14A 02-652 Warszawa

17 KWIETNIA 2013 godz. 18.30

ZWIERZENIA BEZROBOTNEGO AKTORA

MARCIN ZARZECZNY

Jak wygląda codzienne życie artysty poszukującego pracy? Marcin Zarzeczny w monodramie swojego autorstwa zakreśla obraz życia bezrobotnego artysty. Sytuacje opisane w tekście są na tyle uniwersalne, że można porównać je do sytuacji ludzi w innych sektorach gospodarki. Każdy młody człowiek bez pracy zobaczy w nich obraz samego siebie. „Zwierzenia…” to opowieść o determinacji i walce o realizację marzeń. O ważnych rzeczach mówi się tu w sposób lekki, bez użalania się nad losem bezrobotnego. W scenariuszu zawarty
jest opis doświadczeń bohatera związanych z poszukiwaniem pracy. Nie one są tu jednak najważniejsze, a sposób w jaki reaguje na nie bohater próbując myśleć tylko pozytywnie i patrzeć na trudne sytuacje z ogromnym dystansem. Tekst nie jest napisany w klasyczny sposób, opierający się na misternej budowie dramaturgii. W zasadzie tej dramaturgii jest tutaj niewiele. Ważniejsze od niej jest zbudowanie atmosfery intymnej rozmowy bohatera z widzem, podobnej do rozmowy przyjaciół.”
Będzie to szósta publiczna prezentacja scenariusza, z naniesionymi poprawkami, których inspiracją była widownia wcześniejszych odczytów, które odbyły się w Akademii Teatralnej w Warszawie, Śródmiejskim Domu Kultury w Warszawie, Teatrze Śląskim w Katowicach, Teatrze Rampa w Warszawie oraz podczas Święta Bezrobotnego Aktora w Krakowie.

 

autor tekstu i wykonawca: Marcin Zarzeczny

Miejsce: Służewski Dom Kultury ul. Puławska 255 02-740 Warszawa

17 KWIETNIA 2013 godz. 20.00

KORDIAN – REINTERPRETACJA

TEATR SQUAD FORM I STUDENCI AKADEMII TEATRALNEJ IM. A.ZELWEROWICZA W WARSZAWIE, WYDZIAŁ SZTUKI LALKARSKIEJ W BIAŁYMSTOKU

Czas rozpocząć przedstawienie, ale czy wszyscy wiedzą, że są aktorami?

Jak czytać Kordiana dziś? Kordian jako monumentalny bohater, czy zagubiony wrażliwiec? Co zrobić, by odbrązowić i uczłowieczyć bohatera romantycznego? Maria Janion już na początku lat dziewięćdziesiątych XX wieku pisała o zmierzchu paradygmatu romantycznego. Kim więc jest Kordian dzisiaj? Bohaterem narodowym, czy życiowym nieudacznikiem? Kogo w XXI wieku, w czasach „płynnej nowoczesności” może zainteresować sprawa narodowa, zrywy patriotyczne, poświęcenie jednostki?

Jeśli Kordian by nie zginął, co stałoby się z nim później? Jak decyzje, które podjął, wpłynęłyby na jego przyszłość? I jaka czekałaby go przyszłość? Być może wróciłaby do niego w wynaturzonej formie, niczym upiorne postaci pokazywane w cyrkach, by zabawić głodną wrażeń publiczność. Imaginacje, demony przeszłości, zjawy wszystkich tych, których skrzywdził, dążąc do urzeczywistnienia swojej idei, swoich fantazmatów.

Kordian pragnący obudzić ludzi, rozpalić ich wrażliwość, skłonić do wielkiego czynu, sam nie okazuje empatii w konfrontacji z uczuciem drugiego człowieka. Jest zimny i zaślepiony utopijnymi pragnieniem bycia „Winkelriedem Narodu”.

W naszym odczytaniu Kordiana szukamy człowieka, a nie bohatera przez wielkie „B”. Człowieka, który boryka się z wciąż powracającą przeszłością i odczuciem, że przegrał swoje życie. Jak ma żyć ze świadomością, że jednak nie sprostał własnym oczekiwaniom? Co ma powiedzieć kobietom, które skrzywdził, dążąc do wielkich celów? Co jest dlań wartością nadrzędną? I do czego naprawdę warto zmierzać? Być czy czuć? Szkiełko czy oko? .Czas rozpocząć przedstawienie, ale czy wszyscy wiedzą, że są aktorami?

Jak czytać Kordiana dziś? Kordian jako monumentalny bohater, czy zagubiony wrażliwiec? Co zrobić, by odbrązowić i uczłowieczyć bohatera romantycznego? Maria Janion już na początku lat dziewięćdziesiątych XX wieku pisała o zmierzchu paradygmatu romantycznego. Kim więc jest Kordian dzisiaj? Bohaterem narodowym, czy życiowym nieudacznikiem? Kogo w XXI wieku, w czasach „płynnej nowoczesności” może zainteresować sprawa narodowa, zrywy patriotyczne, poświęcenie jednostki?

Jeśli Kordian by nie zginął, co stałoby się z nim później? Jak decyzje, które podjął, wpłynęłyby na jego przyszłość? I jaka czekałaby go przyszłość? Być może wróciłaby do niego w wynaturzonej formie, niczym upiorne postaci pokazywane w cyrkach, by zabawić głodną wrażeń publiczność. Imaginacje, demony przeszłości, zjawy wszystkich tych, których skrzywdził, dążąc do urzeczywistnienia swojej idei, swoich fantazmatów.

Kordian pragnący obudzić ludzi, rozpalić ich wrażliwość, skłonić do wielkiego czynu, sam nie okazuje empatii w konfrontacji z uczuciem drugiego człowieka. Jest zimny i zaślepiony utopijnymi pragnieniem bycia „Winkelriedem Narodu”.

W naszym odczytaniu Kordiana szukamy człowieka, a nie bohatera przez wielkie „B”. Człowieka, który boryka się z wciąż powracającą przeszłością i odczuciem, że przegrał swoje życie. Jak ma żyć ze świadomością, że jednak nie sprostał własnym oczekiwaniom? Co ma powiedzieć kobietom, które skrzywdził, dążąc do wielkich celów? Co jest dlań wartością nadrzędną? I do czego naprawdę warto zmierzać? Być czy czuć? Szkiełko czy oko? .Czas rozpocząć przedstawienie, ale czy wszyscy wiedzą, że są aktorami? Jak czytać Kordiana dziś? Kordian jako monumentalny bohater, czy zagubiony wrażliwiec? Co zrobić, by odbrązowić i uczłowieczyć bohatera romantycznego? Maria Janion już na początku lat dziewięćdziesiątych XX wieku pisała o zmierzchu paradygmatu romantycznego. Kim więc jest Kordian dzisiaj? Bohaterem narodowym, czy życiowym nieudacznikiem? Kogo w XXI wieku, w czasach „płynnej nowoczesności” może zainteresować sprawa narodowa, zrywy patriotyczne, poświęcenie jednostki? Jeśli Kordian by nie zginął, co stałoby się z nim później? Jak decyzje, które podjął, wpłynęłyby na jego przyszłość? I jaka czekałaby go przyszłość? Być może wróciłaby do niego w wynaturzonej formie, niczym upiorne postaci pokazywane w cyrkach, by zabawić głodną wrażeń publiczność. Imaginacje, demony przeszłości, zjawy wszystkich tych, których skrzywdził, dążąc do urzeczywistnienia swojej idei, swoich fantazmatów. Kordian pragnący obudzić ludzi, rozpalić ich wrażliwość, skłonić do wielkiego czynu, sam nie okazuje empatii w konfrontacji z uczuciem drugiego człowieka. Jest zimny i zaślepiony utopijnymi pragnieniem bycia „Winkelriedem Narodu”. W naszym odczytaniu Kordiana szukamy człowieka, a nie bohatera przez wielkie „B”. Człowieka, który boryka się z wciąż powracającą przeszłością i odczuciem, że przegrał swoje życie. Jak ma żyć ze świadomością, że jednak nie sprostał własnym oczekiwaniom? Co ma powiedzieć kobietom, które skrzywdził, dążąc do wielkich celów? Co jest dlań wartością nadrzędną? I do czego naprawdę warto zmierzać? Być czy czuć? Szkiełko czy oko?

scenariusz i reżyseria: Agnieszka Baranowska
scenografia, kostiumy, lalki: Kamila Grzybowska-Sosnowska
muzyka: Miłosz Bembinow

występują: Bartosz Budny, Anna Przygoda, Natalia Sakowicz, Remigiusz Kriese

Miejsce: Teatr Druga Strefa ul. Magazynowa 14A 02-652 Warszawa

18 KWIETNIA 2013 godz. 20.00

RĘKODZIEŁO ARTYSTYCZNE

TEATR FIGUR / KRAKÓW

Ascetyczne i jednocześnie zostawiające ogromną przestrzeń dla wyobraźni przedstawienie wykonane jest w technice teatru rąk. Aktorzy nie śpiewają, nie używają rekwizytów, nawet nie pokazują swoich twarzy. Tym, co w spektaklu gra główną rolę są ręce i poczucie humoru.

PREMIERA 10 KWIETNIA 2008

scenariusz i reżyseria: Filip Budweil
muzyka: Grupa Producencka „Mimofoni”
obsada: Tadeusz Dylawerski, Agnieszka Kolanowska, Alla Maslovskaya, Hubert Michalak, Kinga Wilczyńska

Miejsce: Teatr Druga Strefa ul. Magazynowa 14A 02-652 Warszawa

19 KWIETNIA 2013 godz. 18.00

HAMLET

DIVADLO KONTRA / SPISKA NOVA WIES / SŁOWACJA

Jaki będzie ten „Hamlet”, w którym gra dwóch znakomitych aktorów – Peter Cizmar i Peter Cibula?
Klaudyna Rozhin tak go widzi: „Nasz Hamlet to człowiek, który – jak wielu z nas, stracił zaufania do świata. Jest samotny, głęboko rozczarowany, wątpiący i targany sprzecznymi emocjami. Kpi z autorytetów, demaskuje kłamstwa, nie wierzy w dobro i piękno, jest opętany śmiercią… Próbuje i nie potrafi odnaleźć swojego miejsca i sensu swojej egzystencji w świecie, w którym przestały istnieć jakiekolwiek wartości – pozostał tylko wszechogarniający smutek. Hamlet to każdy z nas. Każdy, kto wątpi i szuka. W moim spektaklu Hamleta gra dwóch aktorów: każdy smutek, każde rozczarowanie ma inny odcień, każdy cierpi i wątpi inaczej. Ci sami dwaj aktorzy wcielają się we wszystkie pozostałe role. Jeśli w każdym z nas jest coś z Hamleta, jest z niego coś także w Ofelii, Gertrudzie, Horacju i Klaudiuszu… A może są oni tylko projekcją jego wyobrażeń, jego widzenia świata?” – zauważa Klaudyna Rozhin.
Na festiwalu Teatrów Nietradycyjnych Kopriva 2012 w Koprivnicy w Czechach (13 kwietnia) zarówno spektakl, jak obydwaj wykonawcy otrzymali główną nagrodę festiwalu.
Divadlo Kontra założone zostało w styczniu 2007 przez Klaudynę Rozhin, polską reżyserkę i tłumaczkę od lat żyjącą w Anglii, oraz słowackiego aktora Petra Čižmára.

przekład – Zora Jesenska
adaptacja, reżyseria, scenografia i kostiumy: Klaudyna Rozhin
obsada – Peter Čizmar i Peter Cibula

Miejsce: Teatr Druga Strefa ul. Magazynowa 14A 02-652 Warszawa

19 KWIETNIA 2013 godz. 20.00

ONANIZM

TEATR DRUGA STREFA


Pierwsza cześć projektu – Polskie „Wesołe” Miasteczka. Śmierć, onanizm, egzystencjalizm – tak spaczony austriackim poczuciem humoru Thomasa Bernharda autor mógłby podsumować monodram.„Właściwie to niewiele się dzieje, akcja toczy się w kuchni i tyle. Nie ma nawet na co czekać, bo już dawno po posiłku”, komentuje własny tekst Jędrzej Napiecek, na którego doświadczeniach została zbudowana postać tytułowego Onanisty. Onanista ma dwadzieścia kilka lat, lubi pornografię i klasyczną literaturę, jednak największą przyjemność sprawia mu wiwisekcja własnych problemów emocjonalnych i intelektualny masochizm. Każdy pretekst jest dobry, aby snuć refleksyjne retrospekcje na temat – oczywiście – dzieciństwa oraz – ogólnie pojętej – przeszłości. Nie ma nic lepszego niż śmierć Boga w imię orgazmu.  Onanizm to tekst o depresji, jednak nie depresyjny, to monodram o braku wiary w siebie, o tych milczących momentach w życiu człowieka, kiedy nie wiemy co ze sobą zrobić, kiedy stoimy w kuchni, już po posiłku i nie mamy żadnych obowiązków, ani pragnień, które by nas dokądś popchnęły, a przecież coś trzeba w końcu zrobić, bo nie można tak stać w nieskończoność. Onanizm próbuje odpowiedzieć na to nurtujące wszystkich pytanie: co zrobić, żeby nie stać przez całe życie w kuchni?

PRAPREMIERA 15 GRUDNIA 2012
autor: Jędrzej Napiecek
reżyseria i scenografia: Sylwester Biraga
występuje: Paweł Hajnos

Miejsce: Teatr Druga Strefa ul. Magazynowa 14A 02-652 Warszawa

20 KWIETNIA 2013 godz. 9.00 – 15.00

NOWY TARG W NOWYM TEATRZE

NOWY TEATR

Jak mówią sami autorzy nowej inicjatywy: „projekt powstał w ramach systematycznych działań ożywiających Mokotów, mających na celu aktywizowanie lokalnej społeczności.” Zamysłem Nowego Teatru jest aby Nowy Targ nie był tylko bazarem z lokalnymi, regionalnymi  produktami, ale też miejscem ciekawych spotkań dla mieszkańców Mokotowa. Jeśli więc brakuje Wam świeżych, zdrowych warzyw, owoców i przetworów od lokalnych rolników… jeśli tęsknicie za utraconym smakiem jabłek, innych niż te sprzedawane w wielkich sieciach handlowych, Nowy Targ jest miejscem dla Was. To wyjątkowe, cykliczne przedsięwzięcie, dzięki któremu zrobicie smakowite zakupy u lokalnych, małych producentów, również tych certyfikowanych ekologicznie. Oprócz tego posłuchacie muzyki na żywo, weźmiecie udział w warsztatach i zabawach rodzinnych i skosztujecie zdrowych potraw serwowanych przez wasze ulubione warszawskie restauracje.

Miejsce: Hala Warsztatowa Nowego Teatru, ul. Madalińskiego 10/16 (dawne MPO) Warszawa

20 KWIETNIA 2013 godz. 12.00

BAJKA O WRÓŻCE MATYLDZIE

TEATR BAZA

Spektakl dla dzieci !!! Matylda uczy się w szkole dla małych czarodziejów. Bawi się w berka ze swoim kolegą Fantazym, a magii uczy ją roztrzepany profesor Porfiry. Jej idolką jest mądrą wróżka Lukrecja, mieszkająca w krainie Henhendaleko. Beztroskie życie Matyldy przerywa choroba dziadka. Staruszek skarży się na deszcz, przez który łamie go w kościach. Matylda postanawia wyruszyć w poszukiwaniu Lukrecji, by zdobyć różdżkę i za pomocą czarów przegonić deszcz. W drodze do krainy Henhendaleko spotka ją wiele niespodziewanyc​h przygód… Opowieść o odwadze i dobroci, która pozwala dokonać niemożliwego.

PREMIERA SIERPIEŃ 2012
reżyseria: Tomasz Zadróżny
scenariusz: Grzegorz Ryczywolski
występują: Maciej Dmochowski, Monika Szymczyk, Tomasz Taranta.
Miejsce: Teatr Baza ul. Podchorążych 39 00-722 Warszawa

 

20 KWIETNIA 2013 godz. 16.00

PETIT PIERRE

COMPAGNIE LA SAUCE AUX CLOWNS / AVIGNON / FRANCJA

„Petit Pierre” opowiada historię życia Pierre’a Avezard, niepełnosprawne​go, wiecznego chłopca, który siłą własnych marzeń i rąk, przy pomocy znalezionych przy drodze kawałków metalu, puszek, drewna, zbudował wesołe miasteczko, którego siłą napędową był stary rower. Losy Pierre’a Avezard opowiedziane są równolegle z historią XX wieku, jego wielkich wzlotów i upadków.
Spektakl w języku francuskim. Napisy w języku polskim.

 

Miejsce: Teatr Druga Strefa ul. Magazynowa 14A 02-652 Warszawa

20 KWIETNIA 2013 godz. 17.00

BAJKI JEANA DE LA FONTAINE’A

TEATR DRUGA STREFA

Przed nami podróż do świata bajek, krainy barwnych postaci, które bawią, wzruszają i uczą młodego widza czym jest dobro, zło, odwaga, przyjaźń. W spektaklu wykorzystane są różne formy teatralne ukazujące czym jest teatr i jak można się nim bawić już od najmłodszych lat. Spektakl dla dzieci od lat 7.

PREMIERA 24 MARCA 2012

reżyseria i scenografia: Sylwester Biraga
muzyka : Marek Żurawski
kostiumy: Sylwester Krupiński
występują: Halina Chrobak i Adam Biernat

 

Miejsce: Służewski Dom Kultury ul. Puławska 255 02-740 Warszawa

20 KWIETNIA 2013 godz. 18.00

DAMA Z PIESKIEM

TEATR BAZA

Pies, seks, skwar i dziewietnastowi​eczna proza na scenie. Jeśli miłość w ogóle istnieje, to czym jest? Szczególnie ta niemożliwa. Teatr Baza zaprasza na spektakl „Dama z pieskiem” na podstawie opowiadania Antoniego Czechowa. Reżyser i aktorzy wychowani na wzorcach rosyjskiej szkoły aktorskiej pracowali nad sztuką szukając inspiracji poprzez pracę nad etiudami w plenerach, analizę tekstu i życiorysu autora, a także obserwację. Ich zamiarem było przeniesienie subtelnej problematyki opowiadania napisanego ponad sto lat temu na współczesną scenę. Użyte środki reżyserskie i aktorskie w prosty , ale wdzięczny sposób przedstawiają namiętność i dylematy dwojga bohaterów, nieobce ludziom także w dzisiejszych czasach.

 

reżyseria: Tomasz Zadróżny
kostiumy i scenografia: Olga Kapela
występują: Anna Siergiejewna – Magdalena Jaworska, Dmitrij Dmitriewicz Gurow – Filip Pietkiewicz-Bed​narek

Miejsce: Teatr Baza ul. Podchorążych 39 00-722 Warszawa

20 KWIETNIA 2013 godz. 19.00

SEX MACHINE

SCENA PRZODOWNIK TEATRU DRAMATYCZNEGO

Kochająca matka nie chce pozwolić synowi dorosnąć. Emocjonalny szantaż, kontrolowanie, groźby, manipulacja. Jak daleko może się posunąć, by zatrzymać przy sobie syna? Jak zareaguje, gdy przedstawi jej narzeczoną? Matka nosiła Cię pod sercem, matka Cię urodziła, poświęciła swoją karierę, młodość i urodę, by Ciebie wychować. Matka zrezygnowała z życia towarzyskiego, własnych przyjemności, by mieć dla Ciebie czas. Matce należy się oddanie, szacunek i wdzięczność. Nie próbuj się matce przeciwstawiać, bo matka wie najlepiej, czego potrzebujesz. Chce Twego dobra i wszystko co robi, robi w imię bezwarunkowej miłości. „Sex Machine” podejmuje temat toksycznego rodzicielstwa. Pokazuje, jak macierzyńska miłość może przerodzić się w próbę zawłaszczenia życia dziecka. Tomasz Man mierzy się z kultem troskliwego rodzica, przedstawiając go jako osobę unieszczęśliwia​jącą swoje dzieci, które – często stają się psychoterapeuta​mi i „małżonkami” rodziców.

 

reżyseria: Adam Nalepa

scenografia: Jan Kozikowski
muzyka: Marcin Mirowski
kierownictwo produkcji: Magdalena Romańska
asystent reżysera: Julian Potrzebny Wolontariat – Emilia Borowska
występują: Matka – Joanna Jeżewska, Narzeczona – Anna Smołowik, Syn – Bartosz Mazur, Przyjaciel – Zdzisław Wardejn
Chór: Agnieszka Drumińska, Izabela Gwizdak, Danuta Nagórna, Krystyna Wolańska i Grzegorz Sierzputowski

 

Miejsce: Scena Przodownik ul. Olesińska 21 02-548 Warszawa

20 KWIETNIA 2013 godz. 20.00

NOSOROŻEC W JEŻYNACH

TEATR ZIELONY WIATRAK / GDAŃSK

Spektakl to historia kobiety, która postanawia odejść od swojego partnera. Jednak nie potrafi tak zwyczajnie „wyjść i zamknąć za sobą drzwi”. Jej rozterki przekładają się na to co robi i mówi. Teraźniejszość miesza się z przeszłością. Bohaterka przywołuje zarówno piękne jak i smutne chwile ze swojego związku. Tak naprawdę to spektakl o skomplikowanej naturze człowieka, o rzeczach z pozoru błahych, nieistotnych wydawałoby się, o stereotypach w postrzeganiu kobiet i mężczyzn. W rolę Klementyny, czasami bezradnej, czasami gwałtownej, naiwnej i bezkompromisowe​j wcieliła się Ewa Dziedzic – absolwentka Szkoły Aktorskiej Jana i Haliny Machulskich w Warszawie, prezes Stowarzyszenia Teatralno-Eduka​cyjnego “Wybrzeżak” w latach 2006-2008.

 

tekst i reżyseria – Marek Brand

wykonanie: Ewa Dziedzic
scenografia: Anna Molga, Marek Brand
muzyka: Piotr Truchel
światła: Radosław Czerniawski

 

Miejsce: Teatr Druga Strefa ul. Magazynowa 14A 02-652 Warszawa

 

20 KWIETNIA 2013 godz. 20.00

SNY O MIEŚCIE W

VIDEOTEATR POZA

Spektakl „Sny o mieści W.”  jest kontynuacją cyklu poświęconego Warszawie (rozpoczętego spektaklem „Warszawo , gdzie twój genius loci?”2008). W spektaklu „Sny o mieście W.” duchy E. T. A. Hoffmanna (A.Woronowicz) i jego polskiej żony Misi (J.Lothe)  wspominają swoje warszawskie lata (1804-1807). Przerywnikami są songi syreny,  fragment „Ballady o szczurach” K.K.Baczyńskiego i Rapsod o Pałacu, w których niby w zwierciadle Wisły odbija się los miasta, jego przemiana z wielkiej tragicznej nekropolii w banalniejącą europejską metropolię mniejszą.

 

występują (wirtualnie): Jolanta Lothe , Adam Woronowicz , Patrycja Stefanek
muzyka: Daniel Pigoński , Marcin Barycki
vocal:  Jarosław Boberek , Olga  Mysłowska , Joanna Halszka Sokołowska i  Michał Pydo
charakteryzacja syreny: Matina Bocheńska 
obraz w tle: Magda Ziemska
tekst, obrazy i reżyseria: Piotr Lachmann

 

Miejsce: Videoteatr POZA Pałacyk Szustra ul. Morskie Oko 2 02-511 Warszawa

21 KWIETNIA 2013 godz. 17.00

WIERSZ

STUDENCI II ROKU WYDZIAŁU AKTORSKIEGO PWST KRAKÓW

Każdy aktor utożsamia się z inną postacią leśmianowskiego świata. Grupa konstruuje tym samym spójną opowieść o magii, miłości i cierpieniu. Wiersz „Zimowy pogrzeb na cmentarzu w Bolimowie” J. M. Rymkiewicza stanowi furtkę na zupełnie inne baśniowe podwórko, gdzie rządzą koty – chuligani, stworzone przez T. S. Eliotta.

 

Miejsce: Teatr Baza ul. Podchorążych 39 00-722 Warszawa

21 KWIETNIA 2013 godz. 19.00

NOCDZIEŃSEN

CZYSTA REFORMA – TEATR ODWRÓCONY / KRAKÓW

 

„Nocdzieńsen” powstał na kanwie tekstu, który jest debiutem dramaturgicznym Karoliny Fortuny. Jak mówi autorka, postaci dramatu odzwierciedlają tych, których spotyka się każdego dnia, nieraz – we własnym, lustrzanym odbiciu. Wszystkie zmagają się z lękami i samotnością, przed którą bynajmniej nie ratuje domowe ognisko. Akcja, jak w antycznej tragedii, rozgrywa się w domu, gdzie postaci, podglądane przez widzów i komentujący chór, przeżywają swój dzień, noc i sen.

 

dramaturg: Karolina Fortuna
reżyser: Szymon H. Budzyk
aktorzy: Aleksandra Kowalczyk, Angelika Kurowska, Ania Miśta, Katarzyna Pamuła, Łukasz Krzemiński, Radosław Sołtys, Tomasz Poniży, Mateusz Kmiecik
chór żeński: Gaja Gajewska, Sandra Guzowska, Masza Winiarska, Karolina Wierzbicka

 

miejsce: Teatr Druga Strefa ul. Magazynowa 14A 02-652 Warszawa

21 KWIETNIA 2013 godz. 19.30

CZECHOW

STUDENCI II ROKU WYDZIAŁU AKTORSKIEGO PWST KRAKÓW

Współczesne spojrzenie na czechowowskich bohaterów. Umieszczenie ich w pustej przestrzeni, zdanych na swoją fizyczność w celu odstąpienia od tradycyjnej czechowowskiej symboliki „samowaru”. Całość ubrana w niecodzienną, instrumentalną formę, gdzie aktor stanowi filtr dla uniwersalnych namiętności targających bohaterami czechowa. Adaptacja wybranych scen z dramatów Czechowa w reż. Jana Peszka.

Miejsce: Teatr Baza ul. Podchorążych 39 00-722 Warszawa

22 KWIETNIA 2013 godz. 20.00

POPRA WINY – na co to komu?
STUDENCI PWST KRAKÓW WYDZIAŁ TAŃCA W BYTOMIU

 

Laboratoryjne przedstawienie w oparciu o techniki improwizacyjne. Przedstawienie zostało zrealizowane w ramach przedmiotu „sceny improwizowane” w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im. Ludwika Solskiego na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu.

koncepcja, reżyseria: Anna Piotrowska
wykonanie: Joanna Chułek, Krystyna Dębicka, Katarzyna Gorczyca, Natalia Handzlik, Anna Kamińska, Patryk Durski, Kamil Joński, Paweł Korczyk, Maciej Kosteczka, Krystian Łysoń, Agafia Wieliczko

 

Miejsce: Teatr Druga Strefa ul. Magazynowa 14A 02-652 Warszawa

23 KWIETNIA 2013 godz. 20.00

PROJEKT TOMASZEWSKI

MIKOŁAJ MIKOŁAJCZYK


Monodram Mikołaja Mikołajczyka jest intymną opowieścią o samym sobie i swojej twórczości, a przede wszystkim o poszukiwaniach i inspiracjach. To buszowanie po strzępach pamięci w celu wydobycia najcenniejszych wspomnień. Mikołajczyk przypomina o początkach swojej pracy scenicznej, o wielkiej fascynacji osobą Henryka Tomaszewskiego, mima, reżysera i założyciela Wrocławskiego Teatru Pantomimy. Celem nie staje się wydobywanie choreografii Tomaszewskiego, a raczej wydobywanie obrazu Tomaszewskiego zaanektowanego i inkorporowanego przez Mikołajczyka.

choreografia i wykonanie: Mikołaj Mikołajczyk
współpraca dramaturgiczna: Małgorzata Dziewulska
muzyka: Zbigniew Kozub
wideo instalacja: Mirek Kaczmarek

 

Miejsce: Teatr Druga Strefa ul. Magazynowa 14A 02-652 Warszawa

24 KWIETNIA 2013 godz. 20.00

POWIETRZE CZYLI RZECZ O KRAJU I PLANECIE
TEATR DRUGA STREFA

 

POWIETRZE czyli rzecz o kraju i planecie to spektakl o współczesnych Polakach starających się znaleźć sens i sposób na życie w dzisiejszym świecie. Maciek kocha Filipa, dla którego praca staje się obsesją wykluczającą kontakt z ludźmi inny niż wirtualny.  Dorota nie pamięta już jak wylądowała w małżeństwie z Adamem, z którym nic już jej nie łączy. Niepełnosprawna Klara,  czeka cierpliwie na wózku aż miłość kiedyś jej obiecana powróci.  Każdy myśli, że żyje w izolacji choć powietrze, którym oddychają jest wspólne tak jak kraj, w którym mieszkają. Poprzez koordynację ruchu aktorów i podkreślenie relacji przestrzennych, reżyser Sylwester Biraga stworzył teatralną konwencję, która pozwala nam rozumieć, że słowa wygłaszane przez kreowane na scenie postacie nie zawsze odpowiadają ich ukrytym intencjom, mającym swe źródło w najgłębszych pokładach intymności. Z każdą kolejną sceną rzeczywiste  emocje i treści  ukryte pod mechanicznie podawanym tekstem nabierają drugiego życia, a widzowie są wciągani w najbardziej prywatne sprawy pięciu bohaterów. Bolesny choć litościwy, pełen rozczarowania oraz nadziei, bardzo polski a zarazem uniwersalny, spektakl został stworzony dla wszystkich, którzy szukają czegoś poza  dosłownością i prostotą seriali telewizyjnych. Dla tych, dla których  „lajkowanie” na Facebook’u, nie jest jedynym sposobem porozumiewania się, wyrażania emocji i formułowania opinii….

 

PRAPREMIERA 21 WRZEŚNIA 2012

autor: Bartosz Konstrat
reżyseria i scenografia: Sylwester Biraga
występują: Filip – Sebastian Cybulski, Maciek – Paweł Hajnos, Dorota – Joanna Żurawska Federowicz, Adam – Adam Biernat, Klara – Zofia Holnicka Szulc
Miejsce: Teatr Druga Strefa ul. Magazynowa 14A 02-652 Warszawa

25 KWIETNIA 2013 godz. 20.00

WESELE

TEATR MALABAR HOTEL / WARSZAWA

Jan Błoński pisał, że ponadczasowość Wesela wynika z ukazania momentu spotkania, wspólnego świętowania, podczas którego okazuje się, że integracja nie jest możliwa. W owych wspólnotowych ciągotach, zrywach, wielkich wspólnych celach bez planu upatrujemy kwintesencję polskości; zarówno w aspekcie negatywnym jak i pozytywnym. Tak było i jest; czy będzie? Wesele Teatru Malabar Hotel pozostaje bardzo blisko dramatu Wyspiańskiego. Wychodząc od pytań o jego aktualność, postanowiliśmy nie opakowywać go w nowoczesność, ale szukać dzisiejszego pulsu głębiej. W charakterach i relacjach międzyludzkich. Spektakl powstał przy współpracy z Akademią Teatralną im. A. Zelwerowicza, Wydział Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku. Wsparcia udzieliły Białostocki Teatr Lalek oraz Teatr Dramatyczny im. A. Węgierki w Białymstoku. Spektakl finansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego – Stypendium z budżetu dla Marcina Bartnikowskiego
W spektaklu wykorzystano Fragmenty Akropolis i Wyzwolenia Stanisława Wyspiańskiego oraz List Lucjana Rydla do Elizy Orzeszkowej

reżyseria/scenografia Magdalena Czajkowska, Marcin Bartnikowski
scenariusz Marcin Bartnikowski
muzyka Anna Świętochowska
obsada: Panna Młoda – Natalia Sakowicz (ATB) Pan Młody, Czepiec – Marcin Bikowski Poeta – Marcin Bartnikowski Rachel, Zosia – Katarzyna Grajlich/ Monika Kwiatkowska Maryna, Marysia – Magdalena Czajkowska Gospodyni, Haneczka – Agnieszka Baranowska Gospodarz, Kasper – Bartosz Budny (ATB) Radczyni, Czepcowa, Kasia – Małgorzata Krawczenko (ATB) Dziennikarz, Jasiek –Mateusz Trzmiel (ATB)

Miejsce: Teatr Druga Strefa ul. Magazynowa 14A 02-652 Warszawa

 

Leave a Reply