Program seminarium, którego trzy sesje odbyły się podczas 26. Kongresu.
Teatr poza teatrem/ Theatre Beyond the Theatre/ Le théâtre hors du théâtre
Kolokwium/ Colloquium/ Colloque
27 marca/ March 27/ 27 mars
I sesja/ I session/ séance I
prowadzenie/ moderated by/présidée par
Don RUBIN, Kanada/ Canada
Wystąpienia/ Papers/ Exposés
Magdalena RASZEWSKA, Polska/ Poland/ Pologne – Reżyser walczy z przestrzenią (Scena a l’italienne a poszukiwania nowego kształtu scenicznego)/ The Director in Fight with the Space (the Stage a L’italienne and the Search of the New Shape of Stage)/ Le metteur en scčne lutte avec l’espace (une scčne ŕ l’italienne et des recherches d’une nouvelle forme scčnique)
Yi Joung NOH, Korea/ Corée – Artyści koreańscy wolą budynek teatralnyzmienna historycznie budowla, przeznaczona do prezentacji wi... More/ Korean Theatre Makers Prefer the Theatre/ The Empowering and Healing Qualities of Theare Beyond the Theatre/ Les artistes coréens préfčrent le théâtre
Maria SÄKÖ/ Sara NYBERG, Finlandia/ Finland/ Finlande – Wzmacniające i oczyszczające wartości teatru poza teatrem/ The Empowering and Healing Qualities of Theare Beyond the Theatre/ Des valeurs renforçantes et cathartiques du théâtre hors théâtre
Maria Helena SERÔDIO, Portugalia/ Portugal – Zejście ze sceny: koncepcja „perfinst” Luisa Castro i jego projekt teatralny Karnart/ Stepping off the Stage: Luís Castro’s Concept of “Perfinst” and his Theatre Project Karnart/ Descendre de la scčne: conception „prefist” de Luis Castro et son projet théâtral Karnart
Ludmila PATLANJOGLU, Rumunia/ Romania/ Roumanie – Silviu Purcărete i Apokalipsa w nas / Silviu Purcărete and Apocalypse Of Us/ Silviu Purcărete et l’Apocalypse en nous
Magdalena GOŁACZYŃSKA, Polska/ Poland/ Pologne – Teatr lokalny w ruinach/ The Local Theatre in the Ruins/ La théâtre locale dans les ruines
Michel VAIS, Quebéc/Kanada/ Canada – Poza teatrem w sercu teatru/ Beyond the Theatre but in the Heart of the Theatre/ En dehors du théâtre au c?ur du théâtre
Za KULISAMI/ BACKSTAGE/ DANS LES COULISSES
Jeffrey Eric JENKINS, USA/ États-Unis – Broadway: Przestrzeń teatralna jako spektakl/ On Broadway: Theatre Space as Spectacle/ Sur Broadway: Espace Théâtral en tant que Spectacle
29 marca/ March 29/ 29 mars
II sesja/ II session/ séance II
prowadzenie/ moderated by/ présidée par
Ian HERBERT, Wielka Brytania/ Great Britain/ Grand Bretagne
Wystąpienia/ Papers/ Exposés
Jonathan ABARBANEL, USA/ État-Unis – Sprawdźmy to na ulicach Chicago… i w parkach też/ Taking it to the Streets in Chicago… and the Parks, too/ Allons emmener tout ça dans les rues de Chicago…et dans des parcs aussi
Emmanuel Samu DANDAURA, Nigeria – Teatry uliczne w Nigerii/ Street Theatres in Nigeria/ Les théâtres de rue au Nigeria
Reema GEHI, Indie/ Inde – Wykorzystanie alternatywnych przestrzeni w Bombaju/ Exploring Alternative Performance Spaces in Mumbai/ L’utilisation des espaces alternatifs de Bombay
Margareta SÖRENSON, Szwecja/ Swede/ Sweden – Miejsce i przestrzeń/ Taking Place/ La lieu et l’espace
Robert COHEN, USA/ État-Unis – Teatr mobilny/ Mobile Theatre/ Le théâtre mobile
Brent MEERSMAN, RPA/ South Africa – Specyfika miejsca aktu teatralnego/ Site Specific Theatre Work/ La spécificité de l’endroit de l’acte théâtral
Savas PATSALIDIS, Grecja/ Greece/ Grčce – Radykalizacja widza i jego doświadczania teatru/ Radicalizing the Vewing Experience/ La radicalisation d’un spectateur et de son expérience théâtrale
Manabu NODA, Japonia/ Japan – Czy katastrofa 11 marca nie dotyczy teatru? – Teatr w Japonii po 11 marca/ Is the 3/11 Disaster Beyond Theatre? – Post-3/11 Theatre in Japan/ Est-ce que le désastre du 11 mars est en dehors du théâtre? – Le théâtre au Japon aprčs le 11 mars
ZA KULISAMI/ BACKSTAGE/ DANS LES COULISSES:
Jacek GŁOMB, Polska/ Poland/ Pologne – Teatr Miasto/ City Theatre/ Théâtre – La ville
29 marca/ March 29/ 29 mars
III sesja/ III session/ séance III
prowadzenie/ moderated by/ présidée par
Patricia KEENEY, Kanada/ Canada
Wystąpienia/ Papers/ Exposés
Rasa VASINAUSKAITÉ, Litwa/ Lithuania/ Lituanie – Potrzeba teatru dla teatru/ The Need of the Theatre for Theatre/ La nécessité de théâtre pour le théâtre
Elena PENEVA, Bułgaria/ Bulgaria/ Bulgarie – Wyjdź i baw się!/ Go Out And Play/ Sors et amuse-toi!
Akiko TACHIKI, Japonia/ Japan/ Japon – Poza granicami – sztuka performatywna jako forum dla alternatywnych myśli/ Beyond Boundary – Performance Art as a Forum for Alternative Thoughts/ Hors des frontičres – art performatif comme forum des idées alternatives
Tamas YASZAY, Węgry/ Hungary/ Hongrie – Poszukując przestrzeni albo cały świat jest sceną: specyficzne teatralne myślenie o miejscu w działalności teatru Krétakör/ Looking for a Space or All the World’s a Stage: Site-specific Theater Thinking in the Works of Krétakör Theatre/ A la recherche de l’espace ou le monde est la scčne: le lieu pensé de façon spécifique dans le théâtre Krétakör
Larisa TUREA, Mołdova/ Moldova/ Moldovie – Sześciu autorów w poszukiwaniu postaci/ Six Authors Looking for a Character/ Six acteurs ŕ la recherche d’un personnage
Valda ČAKARE, Łotwa/ Latvia/ Lettonie – Teatralne aspekty identyfikacji narodowej/ The Theatrical Aspects of National Identity/ Les côtés Théâtraux de l’identification nationale
Dominika ŁARIONOW, Polska/ Poland – Miejsce widza w teatrze poza teatrem/ The Place of the Spectator Within the Theatre and Outside the Theatre/ La place du spectateur dans le théâtre hors théâtre
ZA KULISAMI/ BACKSTAGE/ DANS LES COULISSES:
Sancja NIKČEVIĆ, Chorwacja/ Croatia – Globalizacja i identyfikacja narodowa lub znajdźmy coś brzydkiego w naszym domu!/ Globalisation and National Identity or Let’s Find Something Ugly in Our Own Home!/ Globalisation et identification nationale, ou « trouvons quelque chose de moche chez nous! »
POSUMOWANIE/ SUMMARY/ RÉSUMÉ
Don RUBIN, Kanada/ Canada