Przejdź do treści

2011 VIII

Sierpień 2011

28 sierpnia
Premiera sztuki Hindi Brooks PO CO SĄ MATKI? w reż. Roberta Glińskiego z udziałem Joanny Żółkowskiej i Pauliny Holz.

Aneta Kyzioł gani sztukę: „Tekst Hindi Brooks to pozbawiony dramaturgii zlepek tematów podejrzanych w kobiecej kolorowej prasie. Matka i córka – kobieta staromodna i kobieta nowoczesna – siedzą na plaży i odfajkowują kolejne tematy: faceci i dzieci, brak miłości i brak futra, samotność i zmarszczki. Reżyserujący spektakl Robert Gliński nie miał na tę wyliczankę żadnego pomysłu, tak jakby wszystko miała za niego załatwić obsada – grające matkę i córkę Joanna Żółkowska i Paulina Holtz (prywatnie także matka i córka)” [„Polityka” nr 37]. „Obie aktorki idą po linii najmniejszego oporu, ogrywając swoje wizerunki znane ze sceny i ekranu”, dodaje Agnieszka Rataj [„Życie Warszawy” nr 202]. Innego zdania jest Miłkowski: „Tekst napisany dowcipnie, ale i z odcieniem liryzmu, a nawet gorzkiej refleksji nad losem, daje obu aktorkom szansę stworzenia wyrazistych postaci, które wszystko na pozór dzieli” [„Stolica”].

27 sierpnia – 3 września
VIII FESTIWAL KULTURY ŻYDOWSKIEJ. WARSZAWA SINGERA.

27 sierpnia
Na otwarcie festiwalu Warszawa Singera pokaz przedpremierowy spektaklu Teatru Żydowskiego 1666, adaptacji powieści Singera Szatan w Goraju, w reż. Michała Zadary.

19 do 28 sierpnia
XI MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL SZTUKI MIMU w Teatrze Na Woli pod dyrekcją Bartłomieja Ostapczuka.

19 sierpnia
WARIAT I ZAKONNICA Stanisława Ignacego Witkiewicza w reż. Sylwestra Biragi w teatrze Druga Strefa.

Chwali Tumiłowicz: „spektakl w reżyserii Sylwestra Biragi odczytany został jako alegoria Witkacego. Nie powinniśmy mieć pretensji do inscenizatora, że tytułowa zakonnica (Beata Bójko) nie ma na sobie habitu, lecz kaftan bezpieczeństwa, bo ona stanowi jedynie tło dla onirycznego partnera (Paweł Haj-nos), który też jest pacjentem zakładu. Podziwiać możemy zresztą nie tylko grę aktorów, lecz także sugestywną białą klatkę, w której rozgrywa się cały dramat, a również specjalnie skomponowaną dla teatru muzykę – dzieło wysokiej artystycznej próby, nawet z epizodem operowym” [„Przegląd” nr 35].

1 sierpnia
AWANTURA WARSZAWSKA. WASZYNGTON – MOSKWA – LONDYN Michała Zadary w Sali pod Liberatorem w Muzeum Powstania Warszawskiego.

Leave a Reply