Przejdź do treści

Premiery w sezonie 2001/2002

Sezon 2001 2002

Premiery w poszczególnych teatrach

 

 

Scena Prezentacje

 

SEKS NOCY LETNIEJ Woody Allena, adapt. Jurgen Fischer, tłum. Monika Muskała, reż. Feliks Falk, scenografia Marcin Stajewski, kostiumy Ewa Zaborowska [23 maja 2002].

 

JAPES Graya Simona, tłum. Michał Roniker, reż. Romuald Szejd, scenografia Marcin Stajewski. Kostiumy Ewa Zaborowska [12 stycznia 2002].

 

NA GRANICY Erica-Emmanuela Schmitta, tłum. Katarzyna Skawina, reż. Marcel Kochańczyk, scenografia Marcin Stajewski, kostiumy Ewa Zaborowska [14 października 2001].

 

Scena Współczesna

 

OSKAR I RUTH Ingmara Villqista, reż. Jan Buchwald, scen. Wojciech Stefaniak, opr. muz. Jarosław Wójcik, ruch sceniczny Elwira Piorun, Teatr Off , Scena Współczesna Starej Prochowni [22 września 2001].

 

Teatr Adekwatny

 

KOPCIUSZEK wg Jana Brzechwy, reż. Magda Teresa Wójcik, kostiumy i scenografia Tomasz Wójcik, muz. Mikołaj Hertel, premiera w Teatrze na Wodzie w Łazienkach [13 lipca 2002].

 

CESARZ wg Ryszarda Kapuścińskiego, adapt. Jerzy Wójcik, reż. Magda Teresa Wójcik, kostiumy i scenografia Tomasz Wójcik, muz. Marcin Błażewicz, monodram Jolanty Olszewskiej, premiera w Teatrze Dramatycznym [14 kwietnia 2002].

 

PROMETHIDION wg Cypriana Kamila Norwida, scenariusz i reż. Magda Teresa Wójcik, scenografia Tomasz Wójcik [15 września 2001].

 

Teatr Ateneum

 

DOWÓD Davida Auburna, tłum. Hanna Szczerkowska, reż. Agnieszka Lipiec-Wróblewska, scenografia Agnieszka Zawadowska, muz. Artur Rojek, produkcja muz. Andrzej Smolik, reż. światła Tomasz Wert, Scena 61 [27 kwietnia 2002].

 

REWIZOR Mikołaja Gogola, przekład, adaptacja i reżyseria Krzysztof Zaleski, scenografia Zofia de Ines, muzyka Wojciech Borkowski, choreografia Emil Wesołowski [9 lutego 2002].

 

DWOJE NA HUŚTAWCE Williama Gibsona, tłum. Małgorzaty Semil i Karola Jakubowicza, reż. Wojciech Adamczyk, scenografia Joanna Macha, Scena 61 [16 grudnia 2001].

 

NOC Z DON JUANEM Erica-Emmanuela Schmitta, tłum. Barbara Grzegorzewska, reż Waldemar Matuszewski, scenografia Aleksandra Semenowicz, oprac. muz., i choreografia Tadeusz Wiśniewski [10 listopada 2002].

 

Teatr Dramatyczny

 

MORDERSTWO Hanocha Levina, tłum. Michał Sobelman, reż. Piotr Cieślak, instalacje i przestrzeń Krzysztof Żwirblis, video i światło Paweł Figurski, oprac. kostiumów Anna Zwoniarska, muz. Elżbieta Stelmach, dźwięk Jarosław Regulski [18 maja 2002].

 

PŁATONOW Antona Czechowa, tłum. Adam Tarn, prac. Tekstu i reż. Paweł Miskiewicz, scenografia Barbara Hanicka, muz. Lech Jankowski [24 marca 2002].

 

PAMIĘĆ WODY Shelagh Stephenson, tłum. Elżbieta Woźniak, reż. Agnieszka Glińska, scenografia Agnieszka Zawadowska, kostiumy Magda Maciejewska, muz. Olena Leonenko, Sala Prób im. Haliny Mikołajskiej [23 marca 2002].

 

ALICJA W KRAINIE CZARÓW Carrolla Lewisa, tłum. Robert Stiller, adapt., reż. i muz. Tomasz Hynek, scenografia Beata Nyczaj, choreografia Ilona Trybuła [22 września 2001].

 

Teatr Go

 

RZEŹNIA Sławomira Mrożka, reż. Włodzimierz Gołaszewski, scenografia Barbara Gołaszewska, produkcja Fundacja Proscenium – Studio Inicjatyw Artystycznych Teatr Go, premiera na scenie Teatru Nowego [20 października 2001].

 

Teatr Komedia – Północne Centrum Sztuki

 

CHICAGO, musical Johna Kandera na podstawie sztuki Maurine Dallas Watkins, libretto Fred Ebb, Bob Fosse, teksty piosenek Fred Ebb, tłum. Libretta Michał Roniker, tłum. piosenek Wojciech Młynarski, reż. Krzysztof Jasiński, scenografia Marek Chowaniec, kostiumy Irena Biegańska, kier. muz. Wojciech Zieliński, reż. Dźwięku Sylwester Orlik, choreografia Augustin Egurrola, Piotr Galiński [15 czerwca 2002].

 

ŻYCIE: TRZY WERSJE Yasminy Rezy, tłum. Piotr Szymanowski, reż. Krzysztof Zaleski, scenografia Joanna Macha, muz. Wojciech Borkowski, spektakl impresaryjny, Teatr Komedia [15 lutego 2002].

 

STOSUNKI NA SZCZYCIE Edwarda Taylora, tłum. Elżbieta Woźniak, reż. Jerzy Bończak, scenografia Marek Chowaniec, kostiumy Ewa Borowik, oprac. muz. Małgorzata Małaszko-Stasiewicz [10 listopada 2002].

 

Teatr Konsekwentny

 

WYROK ŚMIERCI NA KONIA FARAONA Jerzego Janickiego, adaptacja Adama Sajnuk, reż. i scenografia Zespół, Stara Prochoffnia, Scena Kazamaty [3 marca 2002].

 

Teatr Kwadrat

 

MAYDAY 2 Raya Cooneya, tłum. Elżbieta Woźniak, reż. Maciej Sławiński, scenografia Wojciech Stefaniak [26 marca 2002].

 

Teatr Montownia

 

TESTOSTERON Andrzeja Saramonowicza, reż. Agnieszka Glińska, scenografia Jan Kozikowski, muz. Olena Leonenko, światło Dariusz Adamski, spektakle w Teatrze Nowym [22 czerwca 2002].

 

Teatr Narodowy

NIE-BOSKA KOMEDIA Zygmunta Krasińskiego, wykorzystano frag. Niedokończonego poematu i opowiadania W Wenecji Zygmunta Krasińskiego oraz monolog Beatrycze z Rodziny Cencich Percy Bysshe Sheleya w parafrazie Jamesa Joyce’a, układ tekstu, reż. i scenografia Jerzy Grzegorzewski, muz. Stanisław Radwan, światło Mirosław Poznański, Scena przy Wierzbowej [9 czerwca 2002].

 

ŻABY Arystofanesa w parafrazie Bronisława Maja, reż. Zbigniew Zamachowski, współpraca Wojciech Malajkat, scenografia Barbara Hanicka, muz. Grzegorz Turnau [11 maja 2002].

 

NORWID, wieczór poezji, wybór i komentarz Tomasz Łubieński [24 kwietnia 2002].

 

BYŁ SOBIE JEDNYM, wieczór poezji Mirona Białoszewskiego, komentarz Tadeusz Sobolewski [26 lutego 2002].

 

SEN NOCY LETNIEJ Williama Shakespeare’a, tłum. Konstanty Ildefons Gałczyński, reż. i scenografia Jerzy Grzegorzewski, kostiumy Barbara Hanicka, muz. Stanisław Radwan, światło Mirosław Poznański [16 grudnia 2001].

 

HÖLDERLIN, wieczór poetycki [14 grudnia 2001].

 

REGIONY WIELKIEJ HEREZJI, wieczór poetycki, Jerzy Ficowski czyta słowa Brunona Schulza i własne [28 listopada 2001].

 

ŚNIĄC SIEBIE W OBCYM DOMU, wieczór poetycki, Janusz Szuber przedstawia swoich mistrzów i własne wiersze [26 października 2001].

 

Teatr na Woli

 

GWIAZDA Helmuta Kajzara, scenariusz wg dramatów Gwiazda i Paternoster Krzysztof Jasiński, kostiumy Zofia de Ines, muz. Marcin Błażewicz, koprodukcja z Teatrem K-2 we Wrocławiu [24 lutego 2002].

 

ROZMOWA W DOMU PAŃSTWA STEIN O NIEOBECNYM PANU GOETHE Petera Hacksa, tłum. Zbigniew Krawczykowski, reż. Bogdan Augustyniak, scenografia Dorota Kołodyńska, muz. Janusz Strobel [29 września 2001].

 

Teatr Nowy

 

KORDIAN Juliusza Słowackiego, reż. Adam Hanuszkiewicz, scenografia Janusz Kijański, muz. Andrzej Żylis, Michał Sek, w roli tytułowej Mateusz Damięcki [6 kwietnia 2002].

 

CYRK MONTY PYTHONA, adaptacja i reż. Arkadiusz Jakubik, przedstawienie impresaryjne, premiera w Teatrze Nowym [1 marca 2002].

 

O DWÓCH TAKICH, CO UKRADLI KSIĘŻYC Kornela Makuszyńskiego, adapt. i reż, Cezary Domagała, scenografia Jerzy Rudzki, muz. Tomasz Bajerski, choreografia Tomasz Tworkowski, kier. muz. Piotr Majchrzak [12 stycznia 2002].

 

KRÓL BÓL Katarzyny Lengren, reż. Karol Stępkowski, scenografia Jerzy Gorazdowski, muz. Stanisław Syrewicz, oprac. muz. Czesław Majewski, choreografia Dorota Furman [6 listopada 2002].

 

SPRÓBUJMY JESZCZE RAZ Murraya Schisgala, tłum. Bożena Sławińska, reż. Maciej Wojtyszko, scenografia Małgorzata Dipont, produkcja Studio Filmowe Gudejko sp. z o.o., główny sponsor PZU, premiera na scenie Teatru Nowego [13 października 2001].

 

Teatr Ochoty

 

FRNKIE&JOHNNY Terrence’a McNally, tłum. Łukasz Sommer, reż. i scenografia Bożena Stryjkówna i Tomasz Mędrzak [16 listopada 2001].

 

KARTOTEKA Tadeusza Różewicza, reż. Krzysztof Galos, choreografia Tomasz Tworkowski Tomasz, scenografia Grażyna Żubrowska [8 września 2001].

 

Teatr Polski

 

PRZYGODY SINDBADA ŻEGLARZA Bolesława Leśmiana, adaptacja Andrzej Rychcik, reż. Jarosław Kilian, scenografia Adam Kilian, Jarosław Kilian, muz. Grzegorz Turnau, choreografia Emil Wesołowski [9 marca 2002].

 

TA GABRIELA Tamary Karren, oprac. Irena Eichlerówna, reż. Andrzej Łapicki, scenografia Łucja Kossakowska, Foyer [9 grudnia 2001].

 

MIŁOŚĆ CZYSTA wg Nocy tysiącznej drugiej i Miłości u kąpieli morskich Cypriana Kamila Norwida, reż. Tadeusz Bradecki, scenografia Urszula Kenar, muz. Grzegorz Turnau [23 września 2001].

 

Teatr Powszechny

 

POWRÓT PANA COGITO Zbigniewa Herberta, układ tekstu i reż. Zbigniew Zapasiewicz, muz. Janusz Strobel, Marian Szałkowski, akompaniament Katarzyna Nowakowska, Mała Scena [21 czerwca 2002].

 

BIESY Fiodora Dostojewskiego, adaptacja: Albert Camus, tłum. Joanna Guze, reż. Rudolf Zioło, scenografia Andrzej Witkowski, muz. i oprac. muz. Bolesław Rawski [24 kwietnia 2002].

 

KTO SIĘ BOI VIRGINII WOOLF Edwarda Albee’ego, tłum. Krystyna Jurasz Dąmbska, reż. Władysław Pasikowski, scenografia Magdalena Maciejewska, muz. Tomasz Stańko [16 marca 2002].

 

LATO Romain Weingartena, tłum. Adam Tarn, reż. Władysław Kowalski, scenografia Andrzej Witkowski, opr. muz. Anna Malarowska, Mała Scena [19 stycznia 2002].

 

PREZYDENTKI Wernera Schwaba, tłum. Monika Muskała, reż. Grzegorz Wiśniewski, scenografia Barbara Hanicka, muz. Bolesław Rawski, Mała Scena [8 grudnia 2002].

 

NAD ZŁOTYM STAWEM Ernest Thompson, tłum. Małgorzata Semil, reż. Zbigniew Zapasiewicz, scenografia Katarzyna Proniewska-Mazurek, opr. muz. Anna Iberszer, Mała Scena [10 listopada 2002].

 

CZARNA KOMEDIA Petera Schaffera, tłum. Małgorzata Semil, reż. Marek Sikora, reż. wznowienia Piotr Kruszczyński, scenografia Grzegorz Małecki [26 września 2001].

 

Teatr Rampa

 

DOLORES, ECH… DOLORES, scenariusz, reż. i teksty piosenek Jan Jakub Należyty, dialogi Jan Kazimierz Siwek, kier. muz. i aranż. Mariusz Dubrawski, Sala Kameralna [17 kwietnia 2002].

 

ŻYCIE NA POCZEKANIU, na motywach poezji Wisławy Szymborskiej, scenariusz i reż. Jarosław Witaszczyk, scenografia Ewa Gdowiok, Sala Kameralna [11 kwietnia 2002].

 

BIG POPIEL, musical Katarzyny Gärtner, Grzegorza Walczaka, reż. Andrzej Maria Marczewski scenografia Elżbieta Sabina Tolak, choreografia Wojciech Misiuro [1 lutego 2002].

 

KRÓL MACIUŚ PIEWRSZY, musical wg powieści Janusza Korczaka, adapt., insc. i reż. Cezary Domagała, muz. Tomasz Bajerski, scenografia Małgorzata Treutler, choreografia Tomasz Tworkowski, przygot. muz.-wokal. Tomasz Bajerski, Jan Raczkowski, przygot. wokal, dzieci Małgorzata Ścibisz [13 grudnia 2001].

 

SKALA Bogusława Schaeffera, reż. Krzysztof Miklaszewski, scenografia Małgorzata Czerwińska, choreografia Zofia Rudnicka, Scena Kameralna [26 października 2002].

 

WESOŁYCH ŚWIAT czyli KRÓTKA OPOWIEŚĆ O TRAGICZNEJ NIEMOŻNOŚCI POZOZUMIENIA SIĘ zainspirowana powieścią Śniadanie mistrzów Kurta Vonneguta, scenariusz, insc. i wykonanie Dariusz Błażejewski, Michał Konarski, opieka art. Krzysztof Miklaszewski, scenografia Anita Stachowicz-Błażejewska, Scena Kameralna [16 października 2001].

 

CLOWNI Andrzej Strzeleckiego, reż. Piotr Furman, scenografia Marlena Skoneczko [28 września 2001].

 

Teatr Rozmaitości

 

4.48 PSYCHOSIS Sarah Kane, tłum. Klaudyna Rozhin, reż. Grzegorz Jarzyna, scenografia Małgorzata Szczęśniak, muz. Piotr Domiński, Paweł Mykietyn, Grzegorz Jarzyna, reż. świateł Felice Ross, projekcja i grafika komputerowa Marcin Wiktorowski, koprodukcja Teatr Rozmaitości w Warszawie, Teatr Polski w Poznaniu [22 lutego 2002].

 

OCZYSZCZENI Sarah Kane, tłum. Krzysztof Warlikowski i Jacek Poniedziałek, reż. Krzysztof Warlikowski, scenografia Małgorzata Szczęśniak, muz. Paweł Mykietyn, reż. świateł Felice Ross, koprodukcja Teatru Współczesnego we Wrocławiu, Teatru Polskiego, Teatru Rozmaitości w Warszawie, Hebbel -Theater w Berlinie, THEOREM – Europejskiej Komisji Kultury [18 stycznia 2002].

 

HOWIE I ROOKIE LEE Marka O’Rowe’a, tłum. Klaudyna Rozhin, reż. Artur Urbański, scen. Magdalena Maciejewska, dźwięk Piotr Domiński, Artur Urbański, światło Karina Kleszczewska, Stolarnia [13 października 2001].

 

Teatr Studio

 

SYTUACJE RODZINNE Biljany Srbjanović, tłum. Dorota Jovanka Cirlić, reż. Piotr Łazarkiewicz, scenografia Dorota Kołodyńska, muz. Antoni Łazarkiewicz, światło Andrzej Jeziorek, efekty Janusz Bykowski, Malarnia [18 kwietnia 2002].

 

MUZYKA ZE SŁOWAMI, reż. Piotr Cieplak, scenografia Jarosław Koziara, kostiumy Magdalena Maciejewska, muz. Wojciech Waglewski, spektakl Marii i Jana Peszków z udziałem zespołu Voo Voo [23 lutego 2002].

 

ZIMA Jewgienija Griszkowca, tłum. Irena Lewandowska, reż. Mateusz Bednarkiewicz, scenografia Beata Nyczaj, muz. i oprac. muz. Jacek Grudzień, Malarnia [20 lutego 2002].

 

AMADEUS, Petera Shaffera, tłum. Bogumił Trelkowski, reż. Zbigniew Brzoza, scenografia Dorota Kołodyńska, ruch sceniczny Emil Wesołowski, światło Mirosław Poznański [31 stycznia 2002].

 

MAŁA STEINBERG Lee Hall, tłum. Elżbieta Woźniak, wykonanie; Krystyna Janda, opieka artystyczna Zbigniew Brzoza, scenografia Katarzyna Sobańska, sponsor główny: PZU, produkcja: Centrum Sztuki Studio, GRAMI, Synapsis [2 października 2001].

 

RÓŻNIE BYWA, recital Moniki Świtaj, Malarnia [18 września 2001].

 

Teatr Studio Buffo

 

UKOCHANY KRAJ… czyli PRL W PIOSENCE, scenariusz, reż., choreografia Janusz Józefowicz, kier. muz. Janusz Stokłosa, dekoracje Janusz Sosnowski, kostiumy Agnieszka Komornicka, Ewa Krauze, Halina Piwowarska [21 marca 2002].

 

Teatr Syrena

 

IN FLAGRANTI Robina Hawdona, tłum. Elżbieta Woźniak, reż. Cezary Morawski, scenografia Tatiana Kwiatkowska, muz. Dariusz Żebrowski, oprac. muz. Grzegorz Suski [31 maja 2002].

 

JACQUES BREL, TŁUM. PIOSENEK Wojciech Młynarski, koncert Roberta Kudelskiego, oprac. muz. Janusz Tylman, scena przy szatni [8 kwietnia 2002].

 

PRZYJDĄ NIEBA ŁASKAWSZE, recital Krystyny Sienkiewicz, akompaniament Wojciech Kornaus, Scena przy szatni [16 marca 2002].

 

JAROSSY ZAWSZE TEN SAM, scenariusz i reż. Tadeusz Wiśniewski, kier. muz. Zbigniew Rymarz, Scena przy szatni [14 stycznia 2002].

 

SINATRA, scenariusz, reż. i choreografia Lena Szurmiej, tłum piosenek Jacek Wasilewski, scenografia Eryk Kawalec, ker. muz. Janusz Tylman, w roli tytułowej Jacek Borkowski [20 grudnia 2001].

 

TAKA NOC NIE POWTÓRZY SIĘ WIĘCEJ Kacpra Stefanowicza, reż. Artur Barciś, scenografia Tatiana Kwiatkowska, choreografia Tomasz Tworkowski, step marek Przyłucki, kier. muz. Wojciech Borkowski [15 listopada 2001].

 

KRÓLOWA ŚNIEGU Hansa Christiana Andersena, tłum. Stefania Beylin, teksty piosenek Agnieszka Osiecka, adapt. i reż. Barbara Borys-Damięcka, scenografia Tatiana Kwiatkowska, choreografia Tomasz Tworkowski, muz. Piotr Hertwel, kier. muz. i aranż. Eugeniusz Majchrzak, [7 października 2001].

 

KONCERT INAUGURACYJNY z udziałem orkiestry Piotra Rubika [30 września 2002].

 

Teatr Współczesny

 

WNIEBOWSTĄPIENIE Tadeusz Konwickiego, adaptacja i reż. Maciej Englert, scenografia Marcin Stajewski, muzyka Zygmunt Konieczny, choreografia Jan Pęczek w Warszawie [27 kwietnia 2002].

 

BAMBINI DI PRAGA Bohumila Hrabala, tłum. Andrzej Czcibor-Piotrowski, reż. Agnieszka Glińska, scen. Magdalena Maciejewska, muz. Olena Leonenko, ruch scen. Tomasz Borkowski, współpraca Agnieszka Kozłowska [9 listopada 2001].

 

WIELKANOC Augusta Strindberga, tłum. Zbigniew Łanowski, reż. Erwin Axer, scenografia Ewa Starowieyska, światło Mirosław Poznański [15 września 2001].

 

Teatr Żydowski

 

CUD PURYMOWY Icyka Mangera, tłum. Ryszard Marek Groński, adapt. i reż. Gołda Tencer, scenografia Ewa Łaniecka, choreografia Dorota Furman, muz. Dov Leltzer, Jerzy Andrzej Marek, kier. muz. Teresa Wrońska [13 kwietnia 2002].

 

MONISZ, CZYLI SZATAN ZROBIONY W ARARAT Icchoka Lejba Pereca, tłum. Adam Włodek, scenariusz i reż. Jan Różewicz, scenografia Anna Seitz-Wichłacz, choreografia Leszek Czarnota, oprac. muz. Teresa Wrońska [13 października 2001].

 

Leave a Reply