Przejdź do treści

Premiery w sezonie 1997/1998

Sezon 1997 1998

Premiery w poszczególnych teatrach

 

 

Scena Prezentacje

 

BYŁA KOBIETA MOJEGO ŻYCIA Josaine Balasco, tłum. Katarzyna Skawina, reż. Romuald Szejd, scenografia Marcin Stajewski, kostiumy Ewa Zaborowska [3 lipca 1998].

 

FLORA… FLORYNA… FLORENCJA… FLORENTYNA Joannine Worms, tłum. Katarzyna Skawina, reż. Romuald Szejd, scenografia Marcin Stajewski, kostiumy Ewa Zaborowska [29 maja 1998].

 

KTO SIĘ BOI VIRGINII WOOLF Edwarda Albee, tłum. Krystyna Jurasz-Dąbska, reż. Zdzisław Wardejn, scenografia Marcin Stajewski, ruch scen. Zofia Rudnicka [15 lutego 1998].

 

KOBIETA BEZ ZNACZENIA Oskara Wilde’a, tłum. Michał Roniker, reż. Romuald Szejd, scenografia Marcin Stajewski, kostiumy Ewa Zaborowska [24 października 1997].

 

Teatr Adekwatny

 

ROZMOWY Z KATEM Kazimierza Moczarskiego, reż. Magda Teresa Wójcik, scenariusz Bohdan Urbankowski, scenografia Tomasz Wójcik, muzyka Marek Błaszczyk [22 czerwca 1998].

 

BAJKI Adama Mickiewicza, scenariusz i reż. Henryk Boukołowski, scenografia Tomasz Wójcik, muz. Marcin Błażewicz, premiera w Teatrze Dramatycznym [27 maja 1998].

 

MITY GRECKIE wg Oszalałego Heraklesa Eurypidesa, Mitów greckich Roberta Gravesa i Mitów greckich N. Hawthorne’a, scenariusz i reż. Tomasz Konieczny, scenografia Tomasz Wójcik, oprac. muz. Marek Błaszczyk, premiera w Teatrze Kameralnym [22 grudnia 1998].

 

Teatr Ateneum

 

WUJASZEK WANIA Antona Czechowa, tłum. Artur Sandauer, reż. Tomasz Konina, scenografia Katarzyna Proniewska-Mazurek, muz. Wojciech Borkowski, Scena 61 [24 lutego 1998].

 

OPĘTANY wg Bolesława Leśmiana, scenariusz i reż. Małgorzata Boratyńska, scenografia Marcin Stajewski, muz. Jan Janga Tomaszewski [24 stycznia 1998].

 

GARDEROBIANY Ronalda Harwooda, tłum. Michał Roniker, reż. Krzysztof Zaleski, scenografia Marek Chowaniec, kostiumy Dorota Roqueplo, muz. Wojciech Borkowski [13 grudnia 1997].

 

SZALONY DZIEŃ, CZYLI WESELE FIGARA wg Pierre’a de Beaumarchais i Wolfganga Amadeusza Mozarta, tłum. Tadeusz Boy-Żeleński i Aleksander Rymkiewicz (libretto), opr. tekstu i reż. Waldemar Śmigasiewicz, scenografia Maciej Preyer, opr. i kierownictwo muz. Aldona Krasucka, choreografia Emil Wesołowski [15 listopada 1997].

 

ODCHODZIŁ MĘŻCZYZNA OD KOBIETY Siemiona Złotnikowa, tłum. Anna Sobecka, reż. Tomasz Zygadło, scenografia Marcin Stajewski, muz. Jan Kanty Pawluśkiewicz, Scena 61 [11 października 1997].

 

Teatr Dramatyczny

 

NIEZIDENTYFIKOWANE SZCZĄTKI LUDZKIE I PRAWDZIWA NATURA MIŁOŚCI Brada Frasera, tłum. Marta Gil-Gilewska, adapt. i reż. Brokenhorst (Grzegorz Jarzyna), scenografia Barbara Hanicka, oprac. muz. D’Albertis (Grzegorz Jarzyna) [7 maja 1998].

 

JOKO ŚWIĘTUJE ROCZNICĘ Rolanda Topora, tłum. Ewa Kruczkowska, reż. Piotr Cieślak, scenografia Jan Ciecierski, muz. Paweł Mykietyn, Sala im. Haliny Mikołajskiej [17 stycznia 1998].

 

POSKROMIENIE ZŁOŚNICY Williama Shakespeare’a, tłum. Stanisław Barańczak, reż. Krzysztof Warlikowski, scenografia Małgorzata Szczęśniak, muz. Paweł Mykietyn, choreografia Wojciech Misiuro [3 stycznia 1998].

 

ADAM MICKIEWICZ… ŚMIESZY, TUMANI, PRZEPRASTRASZA… czyli POWRÓT DZIADÓW, scenariusz i reż. Piotr Cieślak, kier. muz. Jerzy Satanowski, kostiumy Irena Biegańska, choreografia Emil Wesołowski, spektakl grany w Teatrze Dramatycznym, przygotowany z okazji Roku Mickiewiczowskiego jako Gala Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu [13 grudnia 1997].

 

KOŃCÓWKA Samuel Becketta, tłum. i reż. Antoni Libera, scen. Ewa Starowieyska, Sala Prób im. Haliny Mikołajskiej [9 października 1997].

 

Teatr Komedia

 

FAME, pomysł i oprac. David de Silva, libretto Jose Fernandez, słowa piosenek Jacques Levy, muz. Steve Margoshes, reż. i choreografia Wojciech Kępczyński, scenografia Maciej Preyer, kier. muz. Maciej Pawłowski, koprodukcja Teatr Komedia i Teatr Powszechny im. J. Kochanowskiego w Radomiu, 28 XI 1997 [28 listopada 1997]

 

Teatr Kwadrat

 

WSZYSTKO W RODZINIE Raya Cooneya, tłum. Elżbieta Woźniak, reż. Marcin Sławiński, scenografia Józef Napiórkowski [8 lutego 1998].

 

Teatr Montownia

 

NIEDOCZYSTE wg tekstów Stanisława Ignacego Witkiewicza, układ tekstu, reż. i opr. plast. Jarosław Gajewski, opr. muz. i aranż. Tadeusz Czechak, premiera na Małej Scenie Teatru Powszechnego [7 maja 1998].

 

Teatr Narodowy

 

KRÓL LIR Williama Shakespeare’a, tłum. Zofia Siwicka, reż. Maciej Prus, scenografia Zofia de Ines, muz. Stanisław Radwan [23 czerwca 1998].

 

SIÓDMY ANIOŁ, wieczór poetycki Zbigniewa Herberta, Scena przy Wierzbowej [25 maja 1998].

 

NIEPOKÓJ, wieczór poetycki Tadeusza Różewicza z udziałem autora, Scena przy Wierzbowej [30 marca 1998].

 

ŚLUB Witolda Gombrowicza, reż. Jerzy Grzegorzewski, scenografia Barbara Hanicka, muz. Stanisław Radwan, światło Stanisław Zięba, Scena przy Wierzbowej [23 marca 1998].

 

SARAGOSSA Tadeusza Bradeckiego, reż. autora, scenografia Barbara Hanicka, muz. Stanisław Radwan, Scena im. Bogusławskiego [28 lutego 1998].

 

NOC LISTOPADOWA Stanisława Wyspiańskiego, oprac. tekstu i reż. Jerzy Grzegorzewski, scenografia Andrzej Kreütz Majewski, muz. Stanisław Radwan, konsult. pracy nad słowem Krystyna Mazur, Grażyna Matyszkiewicz, światło Mirosław Poznański [19 listopada 1997].

 

Teatru na Woli

 

CZAROWNA NOC. STRP-TEASE Sławomira Mrożka, reż. Zdzisław Wardejn, scenografia Andrzej Trześniewski, spektakle na scenie Teatru na Woli, producent Wardejn Studio [16 kwietnia 2008].

 

PIERWSZA MŁODOŚĆ, Christiana Giudicelli, tłum. Dorota Żołnierczyk, reż. Bogdan Augustyniak, scenografia Xymena Zaniewska, Mariusz Chwedczuk, muz. Jan Zawierski, układ tańców Zofia Rudnicka [12 grudnia 1997].

 

HEDDA GABLER Henrika Ibsen, tłum. Józef Giebułtowicz, adaptacja i reż. Barbara Sass, scenografia Jerzy Rudzki, kostiumy Zofia de Ines, muz. Jerzy Satanowski [21 listopada 1997]

 

Teatr Nowy

 

WESELE Stanisława Wyspiańskiego, reż. Adam Hanuszkiewicz, scenografia Katarzyna Jarnuszkiewicz, Dariusz Kunowski, kostiumy Grażyna Żubrowska, muz. Zbigniew Karnecki [17 kwietnia 1998].

 

7 listopada

ROMEO I JULIA Williama Shakespeare’a, autor przedstawienia i transkrypcji Adam Hanuszkiewicz, tłum. Józef Paszkowski, kostiumy Ewa Karaszkiewicz, choreografia Leszek Czarnota, układ pojedynków Adam Szyszkowski [7 listopada 1997].

 

Teatr Ochoty

 

RECENZENT NAPRAWDĘ TEATRALNY Omara Sangare, reż. i wykonanie Omar Sangare, projekt indywidualny [6 marca 1998].

 

TOMASZ MANN Jerzego Łukosza, reż. Aleksander Berlin, scenografia Elżbieta Terlikowska, ruch scen. Tomasz Tworkowski [26 lutego 1998].

 

SYLVIA Alberta Ramsdell Gurneya, tłum. Lech Sokół, reż. Zdzisław Wardejn, scenografia Andrzej Trześniewski [18 grudnia 1997].

 

Teatr Polski

 

SĘDZIOWIE Stanisława Wyspiańskiego, reż. Paweł Łysak, scen. Paweł Wodziński, muz. Marcin Błażewicz, Scena Kameralna [6 czerwca 1998].

 

SEN NOCY LETNIEJ Williama Shakespeare’a, tłum. Konstanty Ildefons Gałczyński, reż. Jarosław Kilian, scenografia Adam Kilian, muz. Krzesimir Dębski, choreografia Jacek Tomasik [23 maja 1998].

 

ODROBINA MĘŻCZYZNY, wieczór kabaretowy Wiesława Michnikowskiego, prowadzenie Wojciech Młynarski, przy fortepianie Jerzy Derfel, Scena Kameralna [20 maja 1998].

 

WIZYTA STARSZEJ PANI Friedricha Dürrenmatta, tłum. Irena i Egon Naganowscy, reż. Zdzisław Wardejn, scenografia Andrzej Trześniewski, kostiumy Monika Krzyżanowska, muz. Zbigniew Karnecki, Scena Kameralna [7 marca 1998].

 

ZEMSTA Aleksandra Fredry, reż. Andrzej Łapicki, scenografia Łucja Kossakowska, realizacja tkaniny Barbara Levitoux-Świderska, muz. Andrzej Kurylewicz [14 lutego 1998].

 

MĄŻ I ŻONA Aleksandra Fredry, reż. Andrzej Łapicki, scenografia Łucja Kossakowska, realizacja tkaniny Barbara Levittoux-Świderska, oprac. muz. Wit Zawirski, Teatr Polski, Scena Kameralna [4 listopada 1997].

 

ŻABUSIA Gabrieli Zapolskiej, reż. Bogdan Baer, scenografia Iwona Zaborowska, oprac. muz. Anna Płoszaj, Scena Kameralna [25 października 1997].

 

Teatr Powszechny

 

MOLLY SWEENY Briana Friela, tłum. Małgorzata Semil, reż. Piotr Mikucki, scenografia Magdalena Maciejewska, Mała Scena [6 czerwca 1998].

 

HARRY I JA Nigel Williams, tłum. Michał Ronikier, reżyseria Andrzej Strzelecki, scenografia Marcin Stajewski, Mała Scena [9 kwietnia 1998].

 

ŻELAZNA KONSTRUKCJA Macieja Wojtyszki, reż. autora, dekoracje Izabela Chełchowska, kostiumy Dorota Roqueplo, muz. Piotr Wierzejski [15 marca 1998].

 

TRZY SIOSTRY Antona Czechowa, tłum. Artur Sandauer, reż. Agnieszka Glińska, scenografia Magda Maciejewska, Mała Scena [6 marca 1998].

 

KAWAŁEK SZCZĘŚCIA ’97 Stanisława Tyma, reż. i wykonanie autora, Mała Scena [21 października 1997].

 

ZDOBYCIE BIEGUNA POŁUDNIOWEGO Manfred Karge, tłum. Andrzej Kopacki, reż. Cezary Morawski, scenografia Agnieszka Zawadowska, muz. Agnieszka Kołodziejczyk (opracowanie muzyczne), ruch sceniczny Paweł Burczyk, Mała Scena [10 października 1997].

 

Teatr Rampa

 

KRÓTKIE JEST życie KRÓTKIE… CZYLI KABARET OBERIUTÓW, tłum. Wierszy Andrzej Ozga, Marek Bartkowicz, Arkadiusz Jakubik, scenariusz i reż. Arkadiusz z Jakubik, scenografia Agnieszka Kaczyńska, muz. Yola Wesołowska, choreografia Jarosław Staniek, oprac. muz. Tomasz Luc, przygot. wokalne Jan Raczkowski, Scena Kameralna [25 czerwca 2008].

 

DELL’AMORE wg „Wrzosów” Emila Zegadłowicza, adapt. Tadeusz Woźniak, reż. i kier. muz. Krzysztof Majchrzak, scenografia Marek Lewandowski, kostiumy Bernard Ford Hanaoka, aranżacja Krzysztof Majchrzak, Piotr Woźniak, Sala Kameralna [14 marca 1998].

 

5 grudnia

ZWIERZĘTA PANA DOLITTLE Jerzego Bielunasa, wg Hugha Loftinga, reż. Jerzy Bielunas, scenografia Elżbieta Terlikowska, muz. Tomasz Łuc, choreografia Jarosław Staniek, kier. muz. Jacek Bończyk [5 grudnia 1997].

 

Teatr Rozmaitości

 

SKÓRA WĘŻA Slobodana Snajdera, tłum. Dorota Jovanka Ćirlić, reż. Piotr Cieplak, scenografia Ewa Beata Wodecka, ruch sceniczny Leszek Bzdyl, muz. zespół Kormorany, [16 maja 1998].

 

DOG Asji Łamtiuginy, reż. Bożena Suchocka-Kozakiewicz, scenografia Katarzyna Jarnuszkiewicz, muz. Jarosław Siwiński, ruch sceniczny Leszek Bzyl [17 stycznia 1998].

 

OSTATNIE UKRZESŁOWIENIE Doroty Brodowskiej, zdarzenie nieteatralne, scenariusz Dorota Brodowska wg Andrzeja Wróblewskiego, reż. i scenografia Dorota Brodowska, muz. Wojciech Konikiewicz [13 grudnia 1997].

 

KSIĘŻNICZKA ELFÓW, scenariusz i reż. Sławomir Krawczyński, scenografia Urszula Kubicz-Fik, muz. Krzysztof Palczewski, współpr. prod. Mirosław Pawłowski [12 grudnia 1997].

 

BARDZO UWAŻAJ NA…, wg Gertrudy Stein, tłum. Anna Kołyszko, scenariusz i reż. Barbara Dziekan, muz. Krzysztof Woliński [12 x, 1396].

 

HISTORIA O MIŁOSIERNEJ, czyli TESTAMENT PSA Ariano Suassuna, tłum. Witold Wojciechowski, Danuta Żmij, reż. Piotr Cieplak, scenografia Ewa Beata Wodecka, muz. Zespół Kormorany, choreografia Leszek Bzdyl [20 września 1997].

 

Teatr Studio

 

BAM, wg Elżbiety Bam Daniela Charmsa, tłum. Jan Gondowicz, scenariusz i reż. Oskaras Koršunovas, Aiste Mažutytĕ, muz. Gintars Sodeika, przygot. sztuk magicznych Maciej Pol, wykorzystano rozwiązania plast. Źilvinasa Kempinasa, Malarnia [9 lipca 2008].

 

NARESZCIE KONIEC Petera Turriniego, tłum. Aleksander Berlin, reż. Zbigniew Brzoza, scenografia Katarzyna Jarnuszkiewicz, muz. Paweł Mykietyn, monodram Jana Peszka [4 czerwca 1998].

 

ANTYGONA Sofoklesa, tłum. Antoni Libera, Janusz Szpotański, reż. Zbigniew Brzoza, scen. Mihail Tchernaev, kostiumy Dorota Kołodyńska, muz. Henryk Gembalski, ruch scen. Tomasz Dajewski, przygot. chóru Irena Kluk-Drozdowska [4 lutego 1998].

 

Teatr Studio Buffo

 

OBOK NAS, piosenki lat 70., scenariusz, reż., choreografia Janusz Józefowicz, kier. muz. Janusz Stokłosa, scenografia Janusz Sosnowski i Marek Chowaniec, kostiumy Agnieszka Komornicka, dialogi i prowadzenie Wojciech Mann i Krzysztof Materna [24 października 1997].

 

Teatr Syrena

 

WIECZÓR KAWALERSKI Robina Hawdona, tłum. Elżbieta Woźniak, reż. Cezary Morawski, scenografia Katarzyna Proniewska-Mazurek [15 maja 1998].

 

BIEDNY B.B., wg Bertolta Brechta, wybór tekstu Lena Szurmiej i Ryszard Marek Groński, reż. Lena Szurmiej, choreografia Lena Szurmiej, Tomasz Tworkowski, scenografia Barbara Kędzierska, kostiumy Irena Biegańska, kier. muz. Janusz Tylman [30 stycznia 1998].

 

CZŁOWIEK WE FRAKU Andrzeja Jareckiego, reż. Barbara Borys-Damięcka, scenografia Tatiana Kwiatkowska, kier. muz. Tadeusz Suchocki, choreografia Tomasz Tworkowski, 14 listopada 1997 [14 listopada 1997].

 

KUBUŚ PUCHATEK Alana Alexandra Milne’a, tłum. Irena Tuwim, teksty piosenek Bogdan Chorążuk, adapt. i reż. Andrzej Maria Marczewski, scenografia Edward Lutczyn, muz. i kier. muz. Tadeusz Woźniak, choreografia Jerzy Wojtkowiak [21 września 1997].

 

Teatr Współczesny

 

NASZE MIASTO Thortona Wildera, tłum. Julia Rylska, reż. Maciej Englert, scenografia Marcin Stajewski, Teatr Współczesny [26 kwietnia 1998].

 

PRZY STOLE: DŁUGI ŚWIĄTECZNY OBIAD ThortonaWildera, tłum. Franciszek Studnicki, ŚWIADKOWIE ALBO NASZA MAŁA STABILIZACJA, CZĘŚĆ II Tadeusza Różewicza, reż. Maciej Englert, scenografia Marcin Stajewski, Scena w Baraku [20 grudnia 1997].

 

ADWOKAT I RÓŻE Jerzy Szaniawski, reż. Zbigniew Zapasiewicz, scenografia Dorota Kołodyńska, muz. Henryk Gembalski, Scena w Baraku [4 października 1997].

 

Teatr Żydowski

 

I STAŁ SIĘ CUD, widowisko muzyczne, scenariusz, insc. i reż. Szymon Szurmiej, scenografia Marian Stańczak, oprac. muz. Janusz Sent, kier. muz. Teresa Wrońska, choreografia Tatiana Krivocheina, Tomasz Tworkowski, realizacja światła Andrzej Paweł Szymański [9 maja 1998].

 

 

Leave a Reply