Przejdź do treści

II 1991

Luty 1991

 

 

23 lutego

PEER GYNT Henrika Ibsena, tłum. Zbigniew Krawczykowski, adaptacja, scenografia i reżyseria: Waldemar Zawodziński, Teatr Nowy.

 

„Waldemar Zawodziński, dzieje Peer Gynta potraktował szalenie dramatycznie, niekiedy z zamierzoną brutalnością (scena z Ingrydą), ukazując je w cyklu obrazów bardzo sugestywnych, wizualnie bardzo intrygujących. Niestety, do tego, by przedstawienie miało odpowiednią rangę artystyczną zabrakło mu – drobiazg! – aktorów. Peer Gynt wymaga świetnego aktorstwa, inaczej traci swe barwy, traci swoją wymowę, a w Teatrze Nowym ostatnio coraz boleśniej daje się odczuć brak znaczących indywidualności aktorskich” [Lucjan Kydryński, „Przekrój” nr 2369, 7 kwietnia 1991].

 

„Przemożna chęć poetyzowania uczyniła przedstawienie kompletnie nieczytelnym. Doprowadziło to wręcz do tego, że widzowie znający poemat Ibsena zastanawiali się kto jest kim, jak nazywa się kolejna wchodząca na scenę postać, jaka jest jej rola w przedstawieniu, a nawet w samym tekście” [Tomasz Mościcki, „Po Prostu”, 28 marca 1991].

 

16 lutego

SZCZĘŚCIE FRANIA Włodzimierza Perzyńskiego, reż. Bogdan Baer, scenografia Iwona Zaborowska. W roli tytułowej Michał Maciejewski, Teatr Polski, Scena Kameralna [36 x, 4 618]

 

Przedstawienie bez gwiazd, ale chwalone: „Bez gwiazdorstwa, ale bez fuszerki” [Paweł Chynowski, „Życie Warszawy” nr 41, 18 lutego 1991].

 

14 lutego

PRZEMIANA Franza Kafki, tłum. Juliusz Kydryński, scenariusz i reż. Krzysztof Galos, scenografia Marian Panek, muz. Zygmunt Konieczny, Teatr Ochoty.

 

8 lutego

TUWIM, scenariusz i reż. Jan Kamieński, scenografia Jan Maria Nowak, choreografia Emil Wesołowski, kier. muz. Wojciech Borkowski, aranżacja Piotr Hertel, Wojciech Borkowski, Teatr Ateneum, Scena na Dole.

 

7 lutego

KLUB PICKWICKA Charlesa Dickensa, tłum. Włodzimierz Górski, Zofia i Wiktor Popławscy, adaptacja, Henryka Królikowska, Maciej Wojtyszko, reż. Maciej Wojtyszko, scenografia Katarzyna Kępińska, muz. Jerzy Derfel, Maciej Paderewski, ruch sceniczny Zofia Rudnicka, Teatr Powszechny.

 

5 lutego

POKOJÓWKI Jeana Geneta, tłum. Jan Błoński, reż. i scenografia Krzysztof Kelm, Teatr Szwedzka 2/4.

 

2 lutego

FIRMA Mariana Hemara, reż. Edward Dziewoński, scenografia Marcin Stajewski, Teatr Ateneum, Scena 61.

 

 

 

Leave a Reply