Przejdź do treści

Nr 20 (listopad 2008)

W numerze listopadowym, 5/2008 (20):

* Najmłodszy festiwal w stolicy: Warszawa Centralna – komentuje Tomasz Miłkowski
 
O spektaklach:
 „Ifigenia” w reż. Antoniny Grzegorzewskiej w Teatrze Narodowym (Grzegorz Konat), „Odejścia” Havla w rez. Izabelli Cywińskiej w Ateneum (Barbara Hirsz),  „Elementarz dla mieszkańców miata” Brechta w reż. Włodzimierza Kaczkowskiego (Grzegorz Konat) w Starej Prochoffni, „Borys Godunow” w reż. Andrieja Moguczijego w Teatrze Dramatycznym w Warszawie (Grzegorz Konat), „Alicja” wg Lewisa Carrolla w reż. Pawła Miśkiewicza w Teatrze Dramatycznym w Warszawie (Tomasz Miłkowski), „Żydówek  nie obsługujemy” wg prozy Mariusza Sieniewicza w Teatrze im. Stefana Jaracza w Olsztynie (Ada Romanowska)

·    Teatr za granicą:  „Plonter” w reż. Yael Ronen w Theatre Cameri w Tel Awiwie (Tomasz Miłkowski)

·    Alfabet Krytyków Teatralnych: Maria Bechczyc-Rudnicka – esej Bożeny Frankowskiej

·    Wywiady
Maciej Nowak: Teatr wolę otwarty (Tomasz Miłkowski)
Michał Żebrowski: Czysty teatr, czyli teatr w teatrze  (Justyna Hofman-Wiśniewska)
Jan Kobuszewski: Nie zostaje nic poza wspomnieniami  (Krzysztof Wróblewski)
Jan Kobuszewski: ankieta Prousta
Ewa Wycichowska: Interesuje mnie rozmowa z widzem  (Anna Leszkowska)
Ewa Kasprzyk: Nie boję się zmarszczek (Ada Romanowska)

·    Felietony:
Ja w sprawie Malajkata  (Barbara Hirsz)
Szekspir.. w barszczu ukraińskim  (Jerzy Jasielski)

·    Sympozjum AICT/IATC w Toronto „Theatrical Commentary: Tracing the Tradition” (6-13 października) 
Who is the critic? Diarist, of course  – Tomasz Miłkowski
Everyone's a critic – God, too  – Michael Handelzalz (Izrael)
Spécialités de la maison polonais – Andrzej Żurowski

·    Sprawa Dantona według Klaty – szkic Krystyny Tylkowskiej

·    Szkoła gustu: Sztuka konwersacji (Semła)

Leave a Reply