AICT Polska

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki

Teatr Muzyczny Roma/ d. Operetka Warszawska

Email Drukuj

ul. Nowogrodzka 49, 00-695 Warszawa

tel. (22) 621 80 37, tel/fax. (22) 621 72 33
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

www.teatrroma.pl

Dyrektor naczelny i artystyczny Wojciech Kępczyński

Zastępca dyrektora Maciej Bargiełowski
Kierownik literacki Daniel Wyszogrodzki
Kierownik muzyczny Maciej Pawłowski

Doradca ds. programowo artystycznych Ryszard Szeremeta

 

Teatr samorządowy m.st. Warszawy

 

 

Gmach Romy został wybudowany w 1935 jako Dom Akcji Katolickiej im. Piusa XI w stylu nawiązującym do renesansu. W gmachu mieściła się duża sala widowiskowa (ponad 950 miejsc) i kaplica. Po wojnie gmach przejęty przez państwo w latach 1947-65 był siedzibą opery i operetki, a od 1965 Państwowej Operetki w Warszawie. W latach 90. operetka przeszła w gestię władz komunalnych, na rok wydzierżawiona nawet firmie Batax, a jej żywot przerwał dyrektor Bogusław Kaczyński, który zmienił nazwę operetki na Teatr Muzyczny Roma, a w swoich wyborach repertuarowych zmierzał – ponad stan możliwości – do zbudowania drugiej opery w Warszawie.

Od roku 1998, tj. objęcia dyrekcji przez Wojciecha Kępczyńskiego Roma stała się teatrem musicalowym, wystawiającym światowe szlagiery gatunku, m.in. Miss Sajgon Claude-Michela Schönberga (2000), Koty Andrew Lloyda Webera (reż. Wojciech Kępczyński, choreografia Jacek Badurek, Iwona Runowska, kier. Muz. Maciej Pawłowski, 2003, na afiszu przez 4 sezony), Upiór w operze Andrew Lloyda Webera (reż. Wojciech Kępczyński, scenografia Paweł Dobrzycki, kostiumy Magdalena Tesławska, choreografia Paulina Andrzejewska, dyrygent Maciej Pawłowski, 2008, ponad 500 przedstawień), ale także własne realizacje - Akademia Pana Kleksa wg Jana Brzechwy z muz. Pawła Korzyńskiego (libretto Wojciech Kępczyński i Daniel Wyszogrodzki, reż. Wojciech Kępczyński, 2007).

Model teatru zaproponowany przez Kępczyńskiego zaakceptowała publiczność, która odwdzięcza się teatrowi wysoką frekwencją – większość realizacji idzie przez kilka sezonów, osiągając niekiedy po kilkaset przedstawień. „Przekształcenia nie były bezkonfliktowe i łatwe – pisała Magdalena Raszewska – Kępczyński zwolnił w zasadzie cały zespół, kompletując obsady przedstawień na castingach i przesłuchaniach. Co roku wystawia jeden z wielkich światowych musicali, umiejętnie dba o publicity i sponsorów”.

Od sezonu 2009/2010 działa także Scena Nova pod kierunkiem Jerzego Satanowskiego.