Przejdź do treści

MONOTEATR #wdomu – premiery finałowych spektakli, spotkania z artystami, warsztaty, wykład, debata

Jest to pierwsza edycja MONOTEATRU realizowana w całości na płaszczyźnie wirtualnej i w formie konkursowej. Celem ogłoszonego w lipcu konkursu było wyłonienie indywidualnych wypowiedzi artystycznych, nawiązujących do sytuacji pandemii, kryzysu, izolacji oraz wywołanych nimi emocji – poczucia zagrożenia, niepewności, zniewolenia, ale też potrzeby kontaktu z innymi, utrzymania relacji oraz zachowania nadziei. Wśród nadesłanych zgłoszeń, jury w składzie: Katarzyna Flader-Rzeszowska, Wiesław Geras i Tomasz Miłkowski dokonało wyboru ośmiu spektakli przeznaczonych do realizacji. Zapraszamy do wspólnego oglądania efektów tej twórczej pracy już od 12 października! Spektakle będą dostępne bezpłatnie na kanale YouTube Teatru w Oknie przez pół roku od dnia swojej premiery.

Konkursowi towarzyszą cztery wydarzenia kierowane do widzów, artystów oraz młodych twórców: wykład o monodramie Wiesława Gerasa, warsztat głosowej interpretacji tekstu Mateusza Nowaka, warsztat krytyki teatralnej w kontekście monodramu Tomasza Miłkowskiego oraz debata twórców biorących udział w projekcie.

Zapraszamy na Facebook Teatru w Oknie (https://www.facebook.com/TeatrwOknie) oraz nasz kanał YouTube (https://www.youtube.com/channel/UCHxaoUXBSirhGIJHYu6pSAA).

PROGRAM:

12.10/18:00 „Mój Teatr Jednego Aktora”

Wiesław Geras – wprowadzenie do monodramu

YouTube: Teatr w Oknie

12.10/19:00 „Jestem”

Reżyseria: Barbara Napieraj

Występuje: Bartosz Rułka

YouTube: Teatr w Oknie

Po spektaklu odbędzie się spotkanie z artystami na platformie Zoom – link zostanie umieszczony na YouTube w komentarzu do filmu oraz na Facebooku Teatru w Oknie w dniu wydarzenia.

13.10/19:00 „”Cztery pokoje” – na opak wywrócone”

Reżyseria/występuje: Jagoda Rall

YouTube: Teatr w Oknie

Po spektaklu odbędzie się spotkanie z artystami na platformie Zoom – link zostanie umieszczony na YouTube w komentarzu do filmu oraz na Facebooku Teatru w Oknie w dniu wydarzenia.

14.10/19:00 „Portret artysty współczesnego. Na motywach „Cierpień Młodego Wertera” Goethego”

Reżyseria: Małgorzata Jakubowska

Występuje: Szymon Majchrzak

YouTube: Teatr w Oknie

Po spektaklu odbędzie się spotkanie z artystami na platformie Zoom – link zostanie umieszczony na YouTube w komentarzu do filmu oraz na Facebooku Teatru w Oknie w dniu wydarzenia.

15.10/18:00 „Słowo ma moc”

Warsztat głosowej interpretacji tekstu Mateusza Nowaka

Wykład wprowadzający na YouTube + warsztat na platformie Zoom.

Zapisy na warsztat przyjmujemy pod mailem: monoteatr@ftg.pl

16.10/19:00 „Bastyl/JA. SPRAWA ŻYCIA I ŚMIERCI”

Reżyseria: Andrzej Celiński

Występuje: Piotr Rybak

YouTube: Teatr w Oknie

Po spektaklu odbędzie się spotkanie z artystami na platformie Zoom – link zostanie umieszczony na YouTube w komentarzu do filmu oraz na Facebooku Teatru w Oknie w dniu wydarzenia.

17.10/12:00 Niezbędnik recenzenta”

Warsztat krytyki teatralnej Tomasza Miłkowskiego

Wykład wprowadzający na YouTube + warsztat na platformie Zoom

Zapisy na warsztat przyjmujemy pod mailem: monoteatr@ftg.pl

17.10/19:00 „Patrz na mnie”

Reżyseria/występuje: Katarzyna Lewińska

YouTube: Teatr w Oknie

Po spektaklu odbędzie się spotkanie z artystami na platformie Zoom – link zostanie umieszczony na YouTube w komentarzu do filmu oraz na Facebooku Teatru w Oknie w dniu wydarzenia.

18.10/16:00 „Purgatorium”

reżyseria: Paweł Pawlik

występuje: Anna Rakowska

YouTube: Teatr w Oknie

Po spektaklu odbędzie się spotkanie z artystami na platformie Zoom – link zostanie umieszczony na YouTube w komentarzu do filmu oraz na Facebooku Teatru w Oknie w dniu wydarzenia.

18.10/19:00 „Pięć godzin z Mariem”

Reżyseria: Mariusz Orski

Występuje: Jolanta Olszewska

YouTube: Teatr w Oknie

Po spektaklu odbędzie się spotkanie z artystami na platformie Zoom – link zostanie umieszczony na YouTube w komentarzu do filmu oraz na Facebooku Teatru w Oknie w dniu wydarzenia.

19.10/19:00 „Ofelia. Działanie (nie)będzie potępione”

Reżyseria: Monika Czajkowska

Występuje: Joanna Osyda

YouTube: Teatr w Oknie

Po spektaklu odbędzie się spotkanie z artystami na platformie Zoom – link zostanie umieszczony na YouTube w komentarzu do filmu oraz na Facebooku Teatru w Oknie w dniu wydarzenia.

20.10/20:00 Debata twórców MONOTEATR #wdomu

Debata odbędzie się na platformie Zoom i będzie transmitowana na YouTube – link zostanie umieszczony na Facebooku Teatru w Oknie w dniu wydarzenia.

SZCZEGÓŁÓWE OPISY WYDARZEŃ:

12.10/18:00

Mój Teatr Jednego Aktora” – wprowadzenie do monodramu Wiesława Gerasa

YouTube: Teatr w Oknie

Gdy mowa o monodramie, trudno znaleźć osobę o większym dorobku i wiedzy niż Wiesław Geras. To pomysłodawca i dyrektor (przez ponad 50 lat) najstarszego festiwalu monodramów na świecie – zrodzonego w 1966 roku w Piwnicy Świdnickiej we Wrocławiu Ogólnopolskiego Festiwalu Teatrów Jednego Aktora (OFTJA), przekształconego we Wrocławskie Spotkania Teatrów Jednego Aktora, czyli znane w całej Europie WROSTJA.

Widział kilka tysięcy monodramów i przykładał rękę do narodzin wielu festiwali teatrów jednego aktora. Jest dyrektorem Spotkań Teatrów Jednego Aktora w Toruniu i Helu, pracuje w Radach Artystycznych Festiwali Teatrów Jednego Aktora w Gdańsku, Słupsku i Koszalinie. Jest laureatem wielu nagród i wyróżnień – otrzymał m.in. Krzyż Oficerski Orderu Odrodzenia Polski, Srebrny Medal Gloria Artis, statuetkę Laur Wrocławia, Złoty Medal Ministra Kultury Armenii, Honorową nagrodę miasta Torunia „Biały Anioł”. W 2013 roku Polski Ośrodek Międzynarodowego Instytutu Teatralnego iTi UNESCO powołał Wiesława Gerasa na przewodniczącego Polskiego Komitetu Monodramu.

Wiesław Geras wprowadzi nas w świat teatru jednego aktora. Opowie o historii monodramu, której sam jest współtwórcą.

12.10/19:00

Jestem”

Reżyseria: Barbara Napieraj

Występuje: Bartosz Rułka

Produkcja: „Młoda Scena” Teatru im. Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie

YouTube: Teatr w Oknie

Inspiracją do napisania monodramu była proza Yanna Martela. To fantastyczna i realistyczna jednocześnie opowieść o człowieku, który od dzieciństwa szuka własnej tożsamości – emocjonalnej, seksualnej, duchowej. Chłonąc szczęście, co jakiś czas zatrzymuje się, doświadcza tego co niesie mu ciemna strona jego natury. Doświadcza też wielkich tragedii, które dwukrotnie zmieniają jego płeć. Jak? W sposób daleki od biologii, niewytłumaczalny, fantastyczny. W tym nowym ciele myśli tak samo, działa tak samo – kocha, boi się ,cierpi, znajduje spokój po bólu.. JEST! On i jego myśli, głosy, wspomnienia. Bohater doświadcza traumatycznych przeżyć, osamotnienia ,izolacji, gwałtu. Ta historia pokazuje, że życie każdego z nas nie jest takie kolorowe – jest niepewne, może zmienić się nieodwracalnie w każdej chwili. Ale ukazuje również to, co w nim jest najpiękniejsze – nasze pierwsze odkrywanie miłości, dzieciństwo, nasze wspomnienia, do których zawsze możemy wrócić i przy których czujemy się bezpieczni. I nadzieja na lepszą przyszłość. Bohater wyrusza w świat wspomnień, swoich uczuć, ale przede wszystkim ludzi których kochał i których mu tak bardzo brakuje. To, w tym trudnym dla nas czasie, uświadamia nam jak ważny i nie zastąpiony jest kontakt z drugim człowiekiem, poczucie bliskości, czułości, dotyku. Są rzeczy, których nic nie może zastąpić. Jest to historia o poszukiwaniu siebie, swojego „ja” w tym świecie.

Po spektaklu odbędzie się spotkanie online z artystami, które poprowadzi Katarzyna Flader-Rzeszowska. Link do rozmowy na platformie Zoom zostanie podany w formie komentarza do filmu na YouTube oraz na Facebooku Teatru w Oknie w dniu wydarzenia.

13.10/19:00

„”Cztery pokoje” – na opak wywrócone”

Reżyseria/występuje: Jagoda Rall

Muzyka: Jacek Chrobak

Dźwięk: Damian Oleśniewicz

YouTube: Teatr w Oknie

Tekst „Cztery pokoje” z podtytułem „Na opak wywrócone” to pierwszy od bardzo dawna autorski tekst Jagody Rall. Inspiracją stała się sytuacja izolacji społecznej w wyniku pandemii. Wszystkie teksty spisywane były właśnie podczas tego czasu. Autorka nie myślałam, żeby to gdziekolwiek publikować, dopóki nie dowiedziałam się o projekcie. Pisanie stanowiło dla niej formę spowiedzi, ale też ucieczkę i próbę odnalezienia się w tej dziwnej rzeczywistości. Tytułowe Cztery Pokoje to świat aktorki, w którym żyła, kiedy to wszystko się zaczęło. Wszystkie przemyślenia i sytuacje opisane w tekście są osobiste i bardzo prywatne. Tekst jest dla autorki (i dla każdego kto spróbuje go zgłębić) próbą zmierzenia się człowieka z samym sobą, swoimi niedoskonałościami, swoją niemocą czy światem. To także próba akceptacji siebie i rzeczywistości, która nas otacza. Tekst nie daje odpowiedzi. Stawia wiele pytań i pozostawia wiele niedopowiedzeń..

Po spektaklu odbędzie się spotkanie online z artystami, które poprowadzi Katarzyna Flader-Rzeszowska. Link do rozmowy na platformie Zoom zostanie podany w formie komentarza do filmu na YouTube oraz na Facebooku Teatru w Oknie w dniu wydarzenia.

14.10/19:00

Portret artysty współczesnego. Na motywach „Cierpień Młodego Wertera” Goethego”

Reżyseria: Małgorzata Jakubowska

Występuje: Szymon Majchrzak

Aria z H. Góreckiego w wykonaniu: Paulina Sobiś i Franciszek Raczkowski

YouTube: Teatr w Oknie

W kręgu naszych zainteresowań leży młody artysta: zamknięty, odizolowany, zmagający się z rzeczywistością, buntujący się wobec niej. Werter, z jego nadwrażliwością, niezgodą na świat pozbawiony duchowości i wrażliwości, żyjący w poczuciu osamotnienia, odizolowania społecznego – odszczepieniec. Prowokuje, męczy, sprawdza, żąda zmiany, pisze. Równocześnie pozostaje w zamknięciu, w pewnym dystansie do drażniącej go rzeczywistości zewnętrznej, która wciąż przenika do jego wyobraźni, przez co pozostaje z nią w wewnętrznym konflikcie.

Ta kondycja silnie kojarzy nam się z sytuacją nas, artystów teatru, przebywających w czasie najbardziej dotkliwego lockdownu. Sytuacja prowokowana nie tylko przez samą pandemię, ale także działania instytucji władz budziła w nas niezgodę, niepokój, brak poczucia stabilności, zwłaszcza, że jesteśmy w szczególnym momencie – na początku drogi artystycznej, kiedy potrzebne jest nam zrozumienie i przestrzeń do twórczego dialogu.

Pracę nad Werterem i jego życiem traktujemy jako próbę wydostania się z anihilacji. Utożsamiając się z nim, poszukujemy w sobie coraz silniejszych skojarzeń z głównym bohaterem powieści Goethego: skłonność do nadwrażliwości, radykalizmu, poszukiwania kategorii prawdy. Człowiek wrażliwy, będący w stanie buntu, oporu wobec własnej współczesności, doprowadzony do ekstremum, w akcie radykalnej wolności popełnia samobójstwo.

Za każdym razem zadajemy sobie pytanie: ile w nas jest Wertera, a ile nas w Werterze?

Po spektaklu odbędzie się spotkanie online z artystami, które poprowadzi Tomasz Miłkowski. Link do rozmowy na platformie Zoom zostanie podany w formie komentarza do filmu na YouTube oraz na Facebooku Teatru w Oknie w dniu wydarzenia.

15.10/18:00

Słowo ma moc” – warsztat głosowej interpretacji tekstu Mateusza Nowaka

Oddech / nie-„na oparach”

Emisja / nie-krzykliwość

Przepona / nie-gardło

Artykulacja / nie-lenistwo

Dykcja / nie-fikcja

Podstawy podstaw. Każda/każdy z nas to wie. Ale nigdy nie dość. Oczywiste, że to spotkanie nie sprawi tego, ot tak. Jednak czy nie lepiej trochę popracować, porozmawiać, pouczyć się od siebie wzajemnie, niż później (o zgrozo!) zostać nagą/nagim na placu boju. Wszak monodram to walka.

Wirtualny warsztat skierowany do młodych twórców i pasjonatów teatru będzie miał na celu podniesienie świadomości uczestników posługiwania się własnym głosem, wyrażania przez niego emocji i sensu wypowiadanego tekstu.

Mateusz Nowak – polonista, logopeda, animator kultury, instruktor żywego słowa, monodramista. Doktorant w Zakładzie Historii Języka Polskiego i Dialektologii (UMCS w Lublinie). W 2012 roku ukazał się jego autorski podręcznik „Słowa do odkrycia” dla osób zajmujących się mówieniem scenicznym. W 2013 i 2014 roku otrzymał Nagrody Instruktorskie na konkursach recytatorskich. Współtworzył Ogólnopolskie Seminarium Sztuki Słowa i Teatru (2008-2012) i Polsko-Ukraińskie Spotkania Mistrzów Słowa (2008-2015). W 2014 został Laureatem Lubelskiej Nagrody Kulturalnej „Żurawie” w kategorii SŁOWO. Jednoosobowe spektakle w swoim wykonaniu: „teatralność”, „Od przodu i od tyłu” oraz „Żertwa” grał ponad 200 razy w Polsce i na świecie (na 4 kontynentach, w 19 krajach) i zdobył za nie blisko 30 krajowych i międzynarodowych nagród. Odznaczony Brązowym Krzyżem Zasługi oraz Odznaką Honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej”. Stypendysta oraz laureat Nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Wykład wprowadzający (YouTube: Teatr w Oknie) + warsztat na platformie Zoom – zapisy na bezpłatny warsztat: monoteatr@ftg.pl

16.10/19:00

Bastyl/JA. SPRAWA ŻYCIA I ŚMIERCI”

na podstawie tekstu Mariana Sworznia

Reżyseria: Andrzej Celiński

Występuje: Piotr Rybak

YouTube: Teatr w Oknie

Monodram oparty na tekście Mariana Sworznia opowiada o wydarzeniach które zapoczątkowały Rewolucję Francuską, z punktu widzenia gubernatora Bastylii (więzienia które miało być nie do zdobycia) zabitego w trakcie jej zdobywania. Narrator tekstu przychodzi do naszych czasów współczesnych z zaświatów i stawia nas wobec ciekawych pytań o historię i jej interpretację jednocześnie relacjonując bardzo dramatyczną i opartą na wielkim nieporozumieniu sytuację upadku Bastylii. Monodram przybiera formę dialogu z publicznością. Dramat bohatera jego wręcz groteskowość śmierci przybiera formę tragikomedii, która mówi o katastrofalnym zamknięciu w sytuacji zewnętrznego zagrożenia. Jego historia ma wiele odniesień do współczesności.

Po spektaklu odbędzie się spotkanie online z artystami, które poprowadzi Tomasz Miłkowski. Link do rozmowy na platformie Zoom zostanie podany w formie komentarza do filmu na YouTube oraz na Facebooku Teatru w Oknie w dniu wydarzenia.

17.10/12:00

Niezbędnik recenzenta” – warsztat krytyki teatralnej Tomasza Miłkowskiego

Warsztaty krytyka teatralnego będą poświęcone niezbędnemu wyposażeniu intelektualnemu recenzenta teatralnego, czyli tzw. współczynnikowi humanistycznemu umożliwiającemu świadome uczestnictwo w spektaklu i jego ocenę.

Metodą brainstormingu, czyli burzy mózgów wytypujemy potrzebne recenzentowi

– obszary wiedzy fachowej (dziedziny niezbędne i potrzebne)

– obszary wiedzy ogólnej

– umiejętności (pisarskie, dziennikarskie)

– zasady etyczne.

Zastanowimy się

– o czym pisze/mówi recenzent

– dla kogo

– w czyim imieniu

oraz w jakim celu?

Tomasz Miłkowski – dziennikarz, krytyk teatralny i literacki, redaktor czasopism, absolwent polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, doktor nauk humanistycznych. Autor kilkunastu książek edukacyjnych, redaktor wielu publikacji teatralnych. Od 2000 przewodniczył polskiej sekcji Międzynarodowego Stowarzyszenia Krytyków Teatralnych (AICT/IACT), od 2016 honorowy wiceprzewodniczący. Redaktor naczelny kwartalnika „Yorick”, współpracuje z tygodnikiem „Przegląd”, wchodzi w skład redakcji czasopisma „Critical Stage”. Od wielu lat uczestniczył w pracach rad programowych WROSTJA, przewodniczy jury Nagród im. Tadeusza Żeleńskiego-Boya, kapitule Nagrody im. Andrzeja Żurowskiego. Od czterdziestu lat związany z ruchem teatrów jednego aktora, jest częstym bywalcem i jurorem festiwali w Polsce i Europie.

Wykład wprowadzający (YouTube: Teatr w Oknie) + warsztat na platformie Zoom – zapisy na bezpłatny warsztat: monoteatr@ftg.pl

17.10/19:00

Patrz na mnie”

na podstawie fragmentów opowiadania ,,Usta” Jose Carlosa Somozy w tłumaczeniu Anny Topczyńskiej

Reżyseria/występuje: Katarzyna Lewińska

YouTube: Teatr w Oknie

,,Patrz na mnie” to monodram o budzącej się agorafobii, a wraz z nią, o stopniowym wrastaniu w przestrzeń. Wsiąkaniu, znikaniu, uprzedmiotowieniu, ukrzesłowieniu. O kontrastujących ze sobą pragnieniach istnienia i zniknięcia. O lęku przed drugim człowiekiem i o tym jednym kontakcie, który pozostał – o kontakcie z samym sobą.

Po spektaklu odbędzie się spotkanie online z artystami, które poprowadzi Tomasz Miłkowski. Link do rozmowy na platformie Zoom zostanie podany w formie komentarza do filmu na YouTube oraz na Facebooku Teatru w Oknie w dniu wydarzenia.

18.10/16:00

Purgatorium”

na motywach „Króla Lera” Williama Szekspira

Reżyseria: Paweł Pawlik

Występuje: Anna Rakowska

Adaptacja: Paweł Pawlik, Anna Rakowska

Muzyka: John Tavener – In alium

YouTube: Teatr w Oknie

„Purgatorium” to w języku łacińskim czyściec. Oznaczać może zarówno sytuację metafizyczną (wiara w czyściec, jako miejsce oczyszczania duszy) jak i skojarzenie z miejscem uzdrawiania, przywracania zerwanych relacji i więzi z bliskimi.

Jednym z najważniejszych doświadczeń pandemii okazał się problem izolacji. Pojawiły się postulaty, aby izolować przede wszystkim seniorów. Każdy taki postulat niesie ze sobą pewne niebezpieczeństwa. W tym wypadku niebezpieczeństwo dotyczyć może więzi międzypokoleniowych.

Opisywana w „Królu Learze” sytuacja seniora rodziny i różnych postaw jego trzech córek znajduje wcielenie w monodramie, w którym różne postawy, myśli, pokusy, traumy i niepokoje mogą się zintegrować i wyrazić poprzez psychikę jednej aktorki.

Kordelia. Główna postać monodramu. Jest postacią w bieli, bladą, z nieobecnym, nieco szalonym spojrzeniem. Jej sytuacja jest symboliczna (dusza czyśćcowa) Wszystko jest poddane logice surrealistycznej – materią dramatu jest bowiem sen, czy oniryczne postaci duchowe, które Szekspir tak uwielbiał.

Spektakl zarejestrowany w wyłączonym z użytkowania budynku Wojewódzkiego Centrum Psychiatrii Długoterminowej w Stroniu Śląskim. Szpital powstał w 1952 roku w budynkach osiedla górniczego kopalni uranu. W okresie swojej działalności Szpital ulegał różnym przemianom i restrukturyzacjom i zmieniał nazwę.

Po spektaklu odbędzie się spotkanie online z artystami, które poprowadzi Katarzyna Flader-Rzeszowska. Link do rozmowy na platformie Zoom zostanie podany w formie komentarza do filmu na YouTube oraz na Facebooku Teatru w Oknie w dniu wydarzenia.

18.10/19:00

„Pięć godzin z Mariem”

na podstawie „Pięć godzin z Mariem” Miguela Delibes’a

Reżyseria: Mariusz Orski

Występuje: Jolanta Olszewska

YouTube: Teatr w Oknie

Jak pisze Joanna Petry w przedmowie do wydania polskiego „Pięciu godzin z Mariem” Miguela Delibesa w przekładzie Zdzisława Reszelewskiego (WL, 1983): „Powieść uważana za jego mistrzowskie dzieło jest długim mono-dialogiem Carmen, kobiety z miejskiej klasy średniej o bardzo wąskich światopoglądzie i mentalności (…), żony Maria, nauczyciela liceum o poglądach lewicowych, przez które spędził pewien czas w więzieniu, za czasów frankizmu. (…) Poza zawartością egzystencjalną, powieść jest satyrą na mierność klasy średniej wystawionej na upadek gospodarczy za czasów frankizmu”. Powieść Miguela Delibesa została opublikowana po raz pierwszy w 1966 roku w Barcelonie. Autor miał wówczas 46 lat, był w podobnym wieku co tytułowy Mario Díez. Oprócz inicjałów, z bohaterem łączyły go stosunek do religii i problemów społecznych, zawód nauczyciela, praca na stanowisku redaktora, obaj mieli liczne potomstwo i byli pisarzami.. Nasz monodram rozgrywa się jednak nie w Hiszpanii, ale w Polsce, teraz, w 2020 roku. Zmieniliśmy czas i miejsce akcji i, oczywiście, dokonaliśmy licznych skrótów, jednak nie dopisaliśmy autorowi ani słowa. Nie było takiej potrzeby, bo tekst, w naszym odczuciu, brzmi wystarczająco aktualnie.

Po spektaklu odbędzie się spotkanie online z artystami, które poprowadzi Katarzyna Flader-Rzeszowska. Link do rozmowy na platformie Zoom zostanie podany w formie komentarza do filmu na YouTube oraz na Facebooku Teatru w Oknie w dniu wydarzenia.

19.10/19:00

„Ofelia. Działanie (nie)będzie potępione”

Scenariusz i reżyseria: Monika Czajkowska

Występuje: Joanna Osyda

YouTube: Teatr w Oknie

Jedna przestrzeń, jedna kobieta i tysiące gnających myśli. Niby wszystko jest dobrze, nic specjalnego się nie dzieje, a jednak Ofelia nie jest w stanie wyjść ze swojego mieszkania. Bardziej niż zewnętrzne okoliczności, trzyma ją w nim wewnętrzny imperatyw. Bo są kobiety praktyczne, zadowolone, nigdy się niespóźniające, perfekcyjne i myślące o użyteczności, które w niektóre dni nie są w stanie fizycznie przekroczyć progu swojego domu.

Ofelia zamknęła się i tym samym zanegowała świat zewnętrzny. W ograniczonej przestrzeni czterech ścian swojego mieszkania – mimo wszechogarniającego ją poczucia bezsensu – próbuje nadać sens temu co ją otacza. W serii mikro rytuałów uwidacznia się jej potrzeba uporządkowania świata, którego uporządkować nie można – w wyniku czego Ofelia coraz bardziej zatraca się w swoim niespełnieniu, które staje się jej szaleństwem.

Po spektaklu odbędzie się spotkanie online z artystami, które poprowadzi Tomasz Miłkowski. Link do rozmowy na platformie Zoom zostanie podany w formie komentarza do filmu na YouTube oraz na Facebooku Teatru w Oknie w dniu wydarzenia.

20.10/20:00

Debata twórców MONOTEATR #wdomu

YouTube: Teatr w Oknie

Zwieńczeniem projektu będzie debata, której celem będzie wymiana doświadczeń i dyskusja na temat możliwości funkcjonowania teatru w sieci. Procesy twórcze, przygotowania i próby są dla twórców inne od dotychczasowych. Chcielibyśmy, aby środowisko mogło przeanalizować zalety i wady nowego doświadczenia, pochyliło się nad błędami i kłopotami, jakie pojawiły w związku z wdrażaniem nowego systemu pracy i poszukało rozwiązań na zaistniałe sytuacje. Liczymy, że będzie to źródło inspiracji i nowych pomysłów.

Debata odbędzie się na platformie Zoom i będzie transmitowana na YouTube – link zostanie umieszczony na Facebooku Teatru w Oknie w dniu wydarzenia.

#kulturawsieci
#narodowecentrumkultury
Projekt dofinansowano ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach Programu „Kultura w sieci”
Organizator: Fundacja Theatrum Gedanense, Teatr w Oknie
Partner: Gdański Teatr Szekspirowski

Leave a Reply