Wearable Theatre W MIK

Wearable Theatre z Austrii przekracza granice, a właściwie burzy tradycyjne myślenie o teatrze, zaglądając tym samym w przyszłość. To próba połączenia ze sobą sztuki i szybko rozwijającej się technologii, a także badanie nowych perspektyw i wzorów narracyjnych dramaturgii używając do tego chociażby Dostojewskiego czy Camusa.

17 października o godz. 19:00 w Mazowieckim Instytucie Kultury przy Elektoralnej 12 Wearable Theatre zaprezentuje prace przygotowane w ramach projektu badawczego, stworzonego przez Markusa Wintersbergera, wykładowcę na Wydziale Mediów i Technologii Cyfrowych Uniwersytetu Nauk Stosowanych w Saint Pölten, oraz Marcusa Josefa Weissa, reżysera współpracującego m.in. z Volkstheater w Wiedniu. Projekt zaciera zasady co do konstrukcji i narzędzi wykorzystywanych w teatrze. Bada nowe obszary, w tym Virtual Reality (VR), pod kątem dramatycznego, narracyjnego i strukturalnego potencjału.

Pokaz prac projektu badawczego Wearable Theatre z Saint Pölten University of Applied Sciences w Austrii to kolejna propozycja Mazowieckiego Instytutu Kultury w ramach cyklu Nowe Formy Teatru. Pokaz będzie połączony ze spotkaniem z liderem projektu prof. Markusem Wintersbergerem, artystą nowych mediów i mediów eksperymentalnych. Wstęp wolny.

Udział w pokazie i spotkaniu jest bezpłatny. UWAGA! Z powodu bardzo intensywnych efektów świetlnych wydarzenie niezalecane dla osób chorujących na epilepsję (światło jaskrawe, pulsujące z dużą częstotliwością).

– Projekt Nowe Formy Teatru jest próbą stworzenia przestrzeni fermentu twórczego, miejsca swobodnego poszukiwania nowych form artystycznego wyrazu w niełatwej, złożonej rzeczywistości, której jesteśmy uczestnikami. Chciałbym, żeby był on również polem międzypokoleniowego dialogu twórców różnych dziedzin sztuki. Ma na celu także zaproszenie widowni do wspólnego, uważnego studiowania świata. Po co? – Żeby móc go zrozumieć i oswoić.

– mówi Krzysztof Popiołek, reżyser, kurator programowy projektu

Dodaj komentarz