44.OKT i Balladyna z Semiramis

Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu 16 marca 2019 wystawił premierowo sztukę CÓRKI POWIETRZA.SEN BALLADYNY powstałą na podstawie utworów Juliusza Słowackiego oraz Pedro Calderona de la Barca.

Reżyseria: Ignacio García, tekst i adaptacja: Marta Eloy Cichocka, dramaturgia: Anna Galas Oraz José Gabriel López Antuñano, scenografia I kostiumy: Anna Tomczyńska, reżyseria światła: Bogumił Palewicz, ruch sceniczny: Witold Jurewicz I Marlena Bełdzikowska.

OBSADA: Joanna Osyda, Magdalena Maścianica, Magdalena Dębicka (gościnnie), Zofia Bielewicz (gościnnie), Karol Kossakowski, Rafał Kronenberger, Michał Kitliński (gościnnie).

Spektakl powstaje we współpracy z Instytutem Polskim w Madrycie. W lipcu 2019 roku – światowa premiera w Hiszpanii w ramach Festival Internacional de Teatro Clásico w Almagro.

Opis sztuki:

Dwie siostry, jedna korona i niepohamowana żądza władzy. Dążenie do spełnienia, które raz osiągnięte może okazać się jedynie iluzją. Chwilowym poczuciem spokoju, które po chwili znika. Pojawia się niepewność, przekonanie, że to, co się posiadło jest dalekie od naszego wyobrażenia, lub, że to my do niego nie przystajemy. Staliśmy się kimś innym. Kimś, kto nie potrafi zatrzymać obumierających wartości. Miłość? Panowanie? Czy zawsze muszą zostać ukoronowane zdradą?

Ignacio García, hiszpański reżyser, łączy dwa kanoniczne dla naszych kultur dramaty. Spotyka na opolskiej scenie niebywale silne kobiety: hiszpańską Semiramis i polską Balladynę. Gdzie zaprowadzą je duchy Calderona i Słowackiego? Czy osiągną spełnienie, o które tak zaciekle walczą? Jaką będą musiały zapłacić cenę i czy będzie ona tego warta?

Pomiędzy 9 a 14 kwietnia w opolskim teatrze odbędą się 44.Opolskie Konfrontacje Teatralne “Klasyka żywa”. Oto zaproszone teatry ze swymi spektaklami:

Teatr Lalki i Aktora „Kubuś” w Kielcach, Teatr Wybrzeże w Gdańsku, Teatr Wierszalin w Supraślu, Wrocławski Teatr Współczesny, Teatr Powszechny im. Jana Kochanowskiego w Radomiu, Teatr Nowy w Poznaniu, Teatr Maska w Rzeszowie.

Opr. Ewa Sośnicka-Wojciechowska

 

,

Dodaj komentarz