Przejdź do treści

MEIN KAMPF

To jest coś więcej niż kolejny spektakl – to zdarzenie, które wpisuje się w logiczny ciąg „teatru po Klątwie”.

Nie przypadkiem się tak złożyło, że reżyser „Mein Kampf” w warszawskim Teatrze Powszechnym był asystentem Oliviera Frljicia podczas realizacji „Klątwy”. Rozczarowany blokadą dialogu po tej premierze na pewien czas odsunął się od głównego nurtu teatru i zajął się spektaklami dla dzieci. Jednak powrócił do spraw, które go nurtują, a teraz stawia odważnie ze współtwórcami „Mein Kampf” pytania nie tyle o to, jak to niegdyś z hitleryzmem bywało, ale o to, jak głęboko te – wydawałoby się z sukcesem przezwyciężone – idee faszystowskie tkwią w społecznej świadomości.

MEIN KAMPF, słowa: Adolf Hitler, reż. Jakub Skrzywanek, dramaturgia Grzegorz Niziołek, scenografia i kostiumy Agata Skwarczyńska, muzyka Karol Nepelski, ruch Agnieszka Kryst, wideo Magda Mosiewicz, Teatr Powszechny, premiera 23 marca 2019

[tm, fot. Magda Hueckel/ mat. pras.]

Leave a Reply