Przejdź do treści

METAFIZYKA DWUGŁOWEGO CIELĘCIA

Korczakowska stworzyła fascynującą przestrzeń, akcentując urodę plastyczną przedstawienia, jego zamglone granice. Nasyciła tekst dramatu fragmentami innych utworów Witkacego (m.in. „Regulaminem firmy portretowej”), wiernie odtwarzającówną oś konfliktu – między cywilizacją i naturą. Może zbyt wiele w tym spektaklu pomysłów, przez co ich efekt się paradoksalnie kurczy, ale nawet jeśli nic więcej nie można by powiedzieć dobrego o tym przedstawieniu (a można), już sama rola Ewy Błaszczyk (Lady Clay) to dość, aby uznać tę inscenizację Natalii Korczakowskiej za wydarzenie. Wiele w tym spektaklu chwil, kiedy ktoś złorzeczy światu i sztuce, ktoś inny chce się zabić albo zabija kogoś, a potem grasuje po scenie jako widmo. Widać, że toczy się walka o inny teatr.

tm

METAFIZYKA DWUGŁOWEGO CIELĘCIA Stanisława Ignacego Witkiewicza, reż. Natalia Korczakowska, kostiumy Marek Adamski, scenografia Salmah Beydoun, muzyka Chris Kallmyer, swiatło Bratosz Nalazek, video Kam Ying Lee, Shay Willard, Teatr Studio, 29 listopada 2018 w Los Angeles odbyła się kalifornijska premiera spektaklu, 13 grudnia 2018 prezentacja podczas 11. edycji Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Boska Komedia w Krakowie, 15 lutego 2019 warszawska premiera w STUDIO teatrgalerii.

Spektakl „Metafizyka dwugłowego cielęcia” w koprodukcji Teatru Studio i CalArts sfinansowano ze środków MKiDN w ramach Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA na 2017-2022, w ramach programu dotacyjnego Instytutu Adama Mickiewicza „Kulturalne pomosty”.

Więcej: Tomasz Miłkowski, Ten desperat Witkacy: https://www.aict.art.pl/?s=Ten+desperat+Witkacy

Leave a Reply