„Lawrence z Arabii” w Powszechnym

Już 22 czerwca 2018 r. o godz. 19.30 premiera „Lawrence’a z Arabii” w Teatrze Powszechnym w Warszawie, Scena Mała (ul. Zamoyskiego 20, kolejne pokazy: 23 czerwca o godz. 19.30 i 24 czerwca o godz. 18.00) w reżyserii Weroniki Szczawińskiej.
„Lawrence z Arabii” to teatralny „głuchy telefon”, mnoży nieporozumienia i zapośredniczenia, weryfikuje popularne przekonania. To farsa o tożsamości, powstająca dzięki interakcji kilku grup: realizatorów, obcokrajowców zamieszkujących w Polsce oraz aktorów Teatru Powszechnego. To wreszcie próba wejścia w nieswoje buty, zerknięcia na to, co swojskie, z zewnątrz oraz fantazja o teatrze tworzonym na zamówienie społeczeństwa różnych tradycji i języków. A także gra z oczekiwaniami – bo co właściwie wiesz o Sudanie? Kiedy Polska była republiką bananową? Dlaczego Zorro nosi burkę? Czy bardziej odległa jest Wenezuela, czy magazyn Amazona?

Twórcy nie chcąc wytwarzać fantomowego obrazu „innego”, postanowili zaprosić do współpracy osoby nowoprzybyłe, niezakorzenione w Polsce, zmuszone do opuszczenia swoich krajów macierzystych. Oczekiwania rozminęły się z rzeczywistością, wyobrażenia zweryfikowały w nieoczekiwany sposób, a spektakl sam zdefiniował swój komediowy charakter(gr. charakter = wizerunek), postać literacka o wyraźnie i... More. Komedia traktowana jest tu jednak zupełnie poważnie – jako konkretna broń przeciwko tożsamościowym uogólnieniom i fantazjom.
Spektakl realizowany jest w ramach międzynarodowego projektu „Atlas of Transitions. New geographies for a cross-cultural Europe”.

Projekt współfinansowany ze środków programu „Kreatywna Europa” Unii Europejskiej.

Lawrence z Arabii”
premiera: 22 czerwca 2018 r. o godz. 19.30
Teatr Powszechny w Warszawie, Scena Mała (ul. Zamoyskiego 20)
kolejne pokazy: 23 czerwca o godz. 19.30 i 24 czerwca o godz. 18.00
reżyseria: Weronika Szczawińska
dramaturgia(gr. dramatourgia), 1. twórczość dramatyczna, ogół utwo... More: Piotr Wawer Jr
scenariusz: Piotr Wawer Jr, Weronika Szczawińska, Eileen Gricuk, Jose Luis Sosa Estanga, Imru’ al-Qais, Amin Omer, Vira Popowa
scenografia: Daniel Malone
ruch: Agata Maszkiewicz
inspicjentka: Barbara Sadowska
obsada: Mamadou Góo Bâ, Wiktor Loga-Skarczewski, Natalia Łągiewczyk, Maria Robaszkiewicz, Karina Seweryn, Piotr Wawer Jr

Partner: Ośrodek Badań nad Migracjami Uniwersytetu Warszawskiego.

Atlas of Transitions. New geographies for a cross-cultural Europe.
Międzynarodowy projekt „Atlas of Transitions. New geographies for a cross-cultural Europe” (co można przetłumaczyć na j. polski jako: „Atlas przemian. Nowe geografie dla międzykulturowej Europy”) opiera się na długofalowej współpracy europejskich instytucji kulturalnych i edukacyjnych (2017-2020). Projekt bazuje na innowacyjnych metodach łączących działania artystyczne, społeczne i badawcze. Teatr Powszechny w Warszawie wraz z Fundacją Strefa WolnoSłowa i Ośrodkiem Badań nad Migracjami Uniwersytetu Warszawskiego są polskimi partnerami projektu.
Program zakłada produkcję spektakli, organizację warsztatów, działań badawczych i animacyjnych, które będą rozwijały społeczny potencjał wiedzy i świadomości na temat migracji.
Partnerami zagranicznymi z Włoch, Francji, Grecji, Szwecji, Albanii, Belgii i Egiptu są: ERT – Emilia Romagna Teatro Fondazione, Alma Mater Studiorum – Università di Bologna, Cantieri Meticci, Skampa International Theatre Festival, Backa Teater, Motus Terrae, Tjeter Vizion, Théâtre de Liège, Le Channel scène nationale de Calais i Studio Emad Eddin.
Więcej informacji o projekcie na stronie: http://www.atlasoftransitions.eu/

Dodaj komentarz