MOŻLIWOŚĆ WYSPY w TR Warszawa

Już 19 listopada premiera „Możliwości wyspy” na podstawie powieści Michela Houellebecqa w reżyserii Magda Szpecht w TR Warszawa.

Akcja „Możliwości wyspy”rozgrywa się równolegle – dziś oraz w okolicach roku 4000. Perspektywa przyszłości pozbawionej kryzysów egzystencjalnych, a także fizycznego bólu jest odpowiedzią na odrazę wobec współczesnego świata, w którym z wielu powodów panują samotność, pustka i bezsens. W ciągu dwóch tysięcy lat geografia świata i warunki klimatyczne kilkukrotnie uległy gwałtownym przemianom. Zamieszkujące ziemię genetyczne kopie dawnych ludzi spędzają życie w izolacji, czytając i komentując autobiografie swoich przodków. Neoludzie mają zdolność fotosyntezy, ich wrażliwość na bodźce zewnętrzne jest mniejsza, nie znają radości ani rozkoszy, nie potrafią śmiać się, ani płakać. Rzeczywistość przyszłości poznajemy za sprawą Daniela24 i Daniela25 – klonów żyjącego w naszych czasach popularnego komika Daniela, pogrążającego się stopniowo w depresji, spowodowanej poczuciem starzenia się i samotności. Elementem łączącym przyszłość z teraźniejszością jest obecność psa Siri, który staje się symbolem wiernej, bezwarunkowej miłości.

 

Jakie wnioski przynosi obserwacja współczesności z perspektywy neoludzi?
Czy da się ochronić więzi przed całkowitym zanikiem, kiedy na horyzoncie majaczy świat technologii z nieodległą perspektywą nieśmiertelności?

MOŻLIWOŚĆ WYSPY

na podstawie powieści Michela Houellebecqa

reżyseria: Magda Szpecht

dramaturgia i adaptacja: Michał Buszewicz

scenografia: Zbigniew Libera

muzyka: Piotr Kurek

wideo: Ewa Łuczak

światło: Karolina Gębska

asystent reżyserki: Paweł Kulka

asystentka scenografa: Ewa Małas

obsada: Jan Dravnel, Sandra Korzeniak, Rafał Maćkowiak, Sebastian Pawlak, Siri, Justyna Wasilewska

 

Magda Szpecht (1990) – studentka Wydziału Reżyserii Dramatu Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie. Ukończyła dziennikarstwo i komunikację społeczną ze specjalizacją creative writingna Uniwersytecie Wrocławskim. Współpracowałam.in. z „Lampą”, „Znakiem”, „Notatnikiem Teatralnym”, „Tygodnikiem Powszechnym” i „Newsweekiem”. Autorka instalacji, projektów performatywnych i czytań, m.in. „nowewyzwolenie.doc”, „c’est la vie” (Teatr Polski Wrocław), „Niedziela (Sontag)” (kolektyw 1a w Poznaniu), „Ja nie jestem normalnym mieszkańcem tego miasta” (Teatr PWST, konferencja „Odpowiedź Swinarskiemu”), „Jak papier” podczas Dni Dramaturgii 2014 w Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu oraz „Dolphin_who_loved_me ” (Sopot Non Fiction 2014), który zdobył główną nagrodę Jury podczas 100°Berlin Festival oraz był prezentowany m.in. w Marsylii, Hannoverze, na festiwalu Malta i showcase Polska New Theatre w Bydgoszczy. Rezydentka festiwalu NEDRAma 2015 w Sofii z projektem „Museum of Catastrophes”. Obecnie przygotowuje „Możliwość wyspy” w TR Warszawa oraz „Śmierć i dziewczynę” w Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu (premiera: luty 2016).

Dodaj komentarz