Magdalena Smalara jako Kobieta do zjedzenia

„Mam na imię Magda i jem od 36 lat” – zaczyna swój monolog Magdalena Smalara w recitalu Kobieta do zjedzenia. Opowiada o największej namiętności świata, jaką jest jedzenie. Wspomnienia smaków dzieciństwa, żarty dotyczące diet i nieustannej walki z pokusami przeplatają się z refleksjami o próbach sprostania współczesnym kanonom piękna czy o głodzie na świecie. Jest zabawnie i lirycznie.

Magdalena Smalara ma w swoim artystycznym CV dobre role. Kilka nawet bardzo dobrych. Wystarczy wspomnieć niedawną rolę Arseny w Mizantropie czy Mirandy w Burzy. Już dwa lata po zakończeniu studiów otrzymała nagrodę im. Tadeusza Łomnickiego za wybitne osiągnięcia aktorskie. Z piosenką to także nie jest jej pierwsze spotkanie. Za interpretację piosenek Agnieszki Osieckiej w konkursie Fundacji Okularnicy w 2001 roku otrzymała najważniejsze nagrody: Grand Prix, Nagrodę Publiczności oraz Nagrodę Dziennikarzy. Nic więc dziwnego, że z połączenia obu warsztatów rodzi się naprawdę smaczny spektakl.

W ostatkowy wieczór, 17 lutego 2015 roku, na deskach Sceny na Woli Teatru Dramatycznego odbył się recital Kobieta do zjedzenia, w którym obok znanych szlagierów m.in. Wojciecha Młynarskiego i Agnieszki Osieckiej w nowych aranżacjach czy utworów skomponowanych do znanych tekstów, jak choćby Dyzia Marzyciela Juliana Tuwima, czy Pana Tadeusza Adama Mickiewicza (opis bigosu) usłyszeliśmy piosenki napisane specjalnie do tego spektaklu. Za ich opracowanie muzyczne odpowiada Urszula Borkowska, współrealizująca recitale m.in. Anny Dereszowskiej, Grażyny Barszczewskiej, Krystyny Tkacz czy Anny Sroki. Z Magdaleną Smalarą spotkały się wcześniej przy realizacji bijącego rekordy popularności spektaklu Teatru Polskiego Wszędzie jest wyspa Tu do poezji Wisławy Szymborskiej w reżyserii właśnie Smalary, do którego napisała muzykę. Program miał swoją premierę 12 sierpnia 2014 r. w Atelier im. Agnieszki Osieckiej w Sopocie. Myślę, że gdyby pokusić się o włączenie recitalu do repertuaru Teatru duet miałby okazję powtórzyć tamten sukces.

 

Katarzyna Michalik-Jaworska

 

Magdalena Smalara KOBIETA DO ZJEDZENIA

Opracowanie muzyczne: Urszula Borkowska

Urszula Borkowska – instrumenty klawiszowe

Konrad Kubicki – kontrabas

Marcin Słomiński – perkusja

Marcin Świderski – saksofony, flet

Emilia Sadowska – wizualizacje

Recital w Teatrzena Woli, 17 lutego 2015

 

Dodaj komentarz