20. Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej rozstrzygnięty

1 lipca 2014 roku o godzinie 19:00 w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego odbyło się uroczyste ogłoszenie werdyktu Jury 20. Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej. Nagrody wręczyli: Małgorzata Omilanowska, minister kultury i dziedzictwa narodowego, Dorota Buchwald, dyrektor Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego oraz Jacek Sieradzki, koordynator merytoryczny Konkursu.

 

Jury 20. Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej w składzie: Sławomira Łozińska, Maciej Nowak, Tadeusz Nyczek, Bożena Sawicka, Jacek Wakar po obejrzeniu dwunastu spektakli finałowych:

„Bitwa Warszawska 1920” Pawła Demirskiego,
reż. Monika Strzępka, Narodowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie,

„Caryca Katarzyna” Jolanty Janiczak,
reż. Wiktor Rubin, Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach,

„Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku” Doroty Masłowskiej,
reż. Agnieszka Glińska, Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza w Warszawie,

„Na Boga!” Jarosława Murawskiego,
reż. Marcin Liber, Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu,

„Najmniejszy bal świata” Maliny Prześlugi,
reż. Aneta Głuch-Klucznik, Teatr Zagłębia w Sosnowcu,

„Ony” Marty Guśniowskiej,
reż. Alina Moś-Kerger, Teatr im. Juliusza Osterwy w Gorzowie Wielkopolskim,

„Pancerni” (wg tekstu Niech żyje wojna!) Pawła Demirskiego,
reż. Konrad Dworakowski, Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie Wydział Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku,

„Piszczyk” Jana Czaplińskiego i Piotra Rowickiego,
reż. Piotr Ratajczak, Teatr Polski w Poznaniu,

„SAM, czyli przygotowanie do życia w rodzinie” Marii Wojtyszko,
reż. Jakub Krofta, Wrocławski Teatr Lalek,

„Tato nie wraca” Piotra Rowickiego,
reż. Piotr Ratajczak, Teatr WARSawy w Warszawie (Stowarzyszenie Teatru Konsekwentnego),

„W samo południe” Sebastiana Liszki i Wojtka Ziemilskiego,
reż. Wojtek Ziemilski, Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu,

„Władca skarpetek” Jacka Timingeriu,
reż. Jacek Timingeriu, Teatr Lalki i Aktora w Wałbrzychu,

oraz po zapoznaniu się z czterema tekstami dramatycznymi:

„Całoczerwone” Małgorzaty Szczerbowskiej,

„Droga śliska od traw. Jak to diabeł wsią się przeszedł” Katarzyny Dworak i Pawła Wolaka,

„Smutki tropików” Mateusza Pakuły,

„W środku słońca gromadzi się popiół” Artura Pałygi,

postanowiło przyznać następujące NAGRODY I WYRÓŻNIENIA:

 

NAGRODĘ ZA NAJLEPSZY SPEKTAKL KONKURSU dla przedstawienia

„SAM, czyli przygotowanie do życia w rodzinie”
Marii Wojtyszko, reż. Jakub Krofta, Wrocławski Teatr Lalek [scena ze spektaklu na zdjęciu],

NAGRODĘ ZA NAJLEPSZY TEKST DRAMATYCZNY KONKURSU

dla Katarzyny Dworak i Pawła Wolaka za tekst
„Droga śliska od traw. Jak to diabeł wsią się przeszedł”,

NAGRODĘ dla Jacka Timingeriu

twórcy spektaklu „Władca skarpetek” wystawionego w Teatrze Lalki i Aktora w Wałbrzychu,

ZESPOŁOWĄ NAGRODĘ AKTORSKĄ

dla aktorów spektaklu „Bitwa Warszawska 1920”
Pawła Demirskiego, reż. Monika Strzępka, Narodowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie,

NAGRODĘ dla Agnieszki Przepiórskiej

za rolę w monodramie „Tato nie wraca”
Piotra Rowickiego, reż. Piotr Ratajczak, Teatr WARSawy w Warszawie (Stowarzyszenie Teatru Konsekwentnego),

NAGRODĘ dla Łukasza Chrzuszcza

za rolę Jana Piszczyka w spektaklu „Piszczyk”
Jana Czaplińskiego i Piotra Rowickiego, reż. Piotr Ratajczak, Teatr Polski w Poznaniu,

NAGRODĘ IM. JANA ŚWIDERSKIEGO przyznawaną przez Zarząd Sekcji Teatrów Dramatycznych Związku Artystów Scen Polskich dla Agnieszki Pawełkiewicz za rolę Dżiny w spektaklu „Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku”

Doroty Masłowskiej, reż. Agnieszka Glińska, Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza w Warszawie,

WYRÓŻNIENIE dla Edyty Ostojak za rolę Migawki w spektaklu
„Najmniejszy bal świata” Maliny Prześlugi, reż. Aneta Głuch-Klucznik, Teatr Zagłębia w Sosnowcu,

WYRÓŻNIENIE dla Modesta Rucińskiego

za role w spektaklu „Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku”
Doroty Masłowskiej, reż. Agnieszka Glińska, Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza w Warszawie.

Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Efektem Konkursu, powołanego przez ministra Kazimierza Dejmka w 1994 roku, jest stały i wyraźny wzrost liczby inscenizacji tekstów polskich autorów na rodzimych scenach. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego.

www.sztukawspolczesna.org

Kaja Stępkowska

rzeczniczka prasowa
Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego

Dodaj komentarz