Szczecin. Grand Prix „Kontrapunktu” dla „Chopina bez fortepianu”

Grand Prix 49. Przeglądu Małych Form Teatralnych „Kontrapunkt” w Szczecinie otrzymał spektakl ,,Chopin bez fortepianu” w reżyserii Michała Zadary – ogłosiło jury w przedostatni dzień festiwalu.

Konkursowy program tegorocznej edycji festiwalu obejmował dziesięć spektakli. O Grand Prix konkursu, przyznawane przez publiczność, walczyły spektakle teatrów polskich, ale także z Niemiec, Belgii i Holandii.

 

Nagrodę Główną, ufundowaną ze środków ministra kultury i dziedzictwa narodowego, dla najlepszego spektaklu jury przyznało spektaklowi „Caryca Katarzyna” z Teatru im. Stefana Żeromskiego w Kielcach w reżyserii Wiktora Rubina.

 

Nagrodę Magnolii przyznawaną przez miasto Szczecin otrzymał spektakl „Projekt P” Ivo Dimcheva.

 

Nagrodę im. Zygmunta Duczyńskiego dla Indywidualności Artystycznej Festiwalu otrzymała Tale Dolven, wykonawczyni spektaklu „Exit”.

 

Nagrodę Promocyjną im. Kazimierza Krzanowskiego, jury przyznało Barbarze Wysockiej i Michałowi Zadarze za koncept i wykonanie spektaklu „Chopin bez fortepianu” oraz Grupie Artystycznej Centrala za produkcję tego spektaklu.

 

Jurorzy przyznali też trzy wyróżnienia. Otrzymali je: Jolanta Janiczak za tekst „Caryca Katarzyna”, Remigiusz Brzyk, Iga Słupska, Szymon Szewczyk za koncepcję wizualną spektaklu „Był sobie Polak, Polak, Polak i diabeł” oraz dla „całującej się pary” widzów z „Projektu P” Ivo Dimcheva.

 

Barbara Wysocka występująca w spektaklu „Chopin bez fortepianu”została laureatką nagrody dziennikarzy.

 

Zmaganiom konkursowym podczas „Kontrapunktu” towarzyszyło kilkadziesiąt innych wydarzeń teatralnych m.in. spektakle plenerowe, performance, wystawy czy skierowany do dzieci „Mały Kontrapunkt”. Widzowie oglądali spektakle na scenach Szczecina i Berlina.

 

„Kontrapunkt” to jeden z najstarszych festiwali teatralnych w Polsce. Eksponuje najnowsze nurty i poszukiwania teatru, konfrontuje przykłady różnorodnych stylistyk i języków teatralnej wypowiedzi, dokonania uznanych twórców z interesującymi eksperymentami początkujących artystów.

 

Po raz pierwszy festiwal odbył się w 1966 r. jako I Szczeciński Tydzień Teatralny. Przyjęta później nazwa „Kontrapunkt” oddaje charakter szczecińskich spotkań, zestawiających tradycyjne spektakle z przedstawieniami teatrów off-owych.

PAP
12-04-2014

Dodaj komentarz