WST wracają do domu – w tym roku organizatorem S[potkań jest znowu stołeczny Teatr Dramatyczny, który był przed laty inicjatorem tego festiwalu, a niezapomniany dyrektor Mieczysław Marszycki jego niestrudzonym szefem i duchem opiekuńczym.
Spektakle w reżyserii Mikołaja Grabowskiego, Jana Klaty, Pawła Łysaka i Mariusza Grzegorzka, dramaty Szekspira, Czechowa(1860-1904), prozaik i dramaturg rosyjski. Pochodził z ubog... More i Sofoklesa. Głośne przedstawienia z Teatru Polskiego we Wrocławiu i Teatru Zagłębia w Sosnowcu, opowieść o kabarecie w obozie koncentracyjnym, prowokacyjny „Paw królowej” Doroty Masłowskiej z Teatru Starego w Krakowie, wreszcie rewia Moniki Strzępki o podstępnej próbie prywatyzacji słynnego warszawskiego szpitala położniczego, to tylko niektóre z atrakcji tegorocznej edycji Warszawskich Spotkań Teatralnych, które trwać będą od 18 kwietnia do 1 maja. Spektaklom dla dorosłych, podobnie jak w ostatnich latach, towarzyszą przedstawienia dla dzieci.
Kuratorem „dorosłej” edycji jest Jacek Rakowiecki, recenzent teatralny i filmowy. Selekcją przedstawień dla dzieci zajął się Marek Waszkiel, lalkarz, pedagog i znawca teatru dla najmłodszych.
Na scenach Teatru Dramatycznego, Teatru Studio oraz Teatru Polskiego będzie można zobaczyć aż 19 przedstawień.
Organizatorem 33. WST i małych WST są Teatr Dramatyczny m.st. Warszawy, Miasto Stołeczne Warszawa oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Sprzedaż biletów w kasach Teatru Dramatycznego rusza 14 marca o godzinie 12:00 2013 roku.
Strona internetowa Warszawskich Spotkań Teatralnych /www.33wst.pl/ zostanie uruchomiona 15 marca o godzinie 15:00
OPISY SPEKTAKLI
33. WARSZAWSKIE SPOTKANIA TEATRALNE
Tomasz Różycki
„Dwanaście stacji”
Adaptacja(łac. adaptare = przystosowywać), przystosowanie utworu li... More i reżyseria: Mikołaj Grabowski
Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu
„Dwanaście stacji”, czyli poemat wierszem Tomasza Różyckiego został wyróżniony
w 2004 roku Nagrodą Kościelskich. Opowiada losy rodziny wyrwanej ze swojej ojczyzny z okolic Lwowa i przesiedlonej na Opolszczyznę. – Zachwyciłem się tym tekstem, bo jego tradycja jest tradycją gawędy szlacheckiej. A ja tę gawędę „uprawiam” od 30 lat albo i więcej – mówi autor adaptacji i reżyser Mikołaj Grabowski.
Niesamowita jest twarz Różyckiego, genialnie odnajdującego się nie tylko w roli przewodnika i demiurga scenicznego świata, ale też postaci wysnuwającej z siebie temat, miejsca akcji i kolejne detale. Czuć w nim boleść i skupienie, przecinane raz po raz ostrzem ironii czy absurdu. Różycki śmieje się z siebie w sytuacji odgrywania wiersza, pokazywania swego świata, formowania języka. Ale ten śmiech równocześnie rani go i pcha do dalszego mówienia – pisał Łukasz Drewniak
w „Przekroju”.
Realizacja filmowa: Michał Grabowski
Scenografia: Jacek Ukleja
Muzyka: Radosław Wocial
Obsada: Kornelia Angowska, Zofia Bielewicz, Grażyna Misiorowska, Ewa Wyszomirska, Adam Ciołek, Grzegorz Minkiewicz, Andrzej Czernik, Jacek Dzisiewicz, Waldemar Kotas, Maciej Namysło, Łukasz Schmidt, Michał Świtała, Zdzisław Łęcki.
//////////////////////
Czas trwania 120 minut (bez przerwy)
18 i 19 kwietnia, godz. 19.00
Scena im. G. Holoubka w Teatrze Dramatycznym
Ceny biletów: 100/80/70/60/50/40 zł (bilety normalne)
90/80/60/50/40/30 zł (bilety ulgowe)
wejściówka 20 zł
Tadeusz Słobodzianek
„A mi osztályunk” / „Nasza klasa”
Reżyseria: Gábor Máté
Teatr im. Józsefa Katony w Budapeszcie
Doceniona Nagrodą Nike „Nasza klasa” Tadeusza Słobodzianka to największy sukces polskiej dramaturgii ostatnich lat. Od trzech lat grana z powodzeniem
na Scenie na Woli im. T. Łomnickiego, ma na swoim koncie kilkanaście realizacji zagranicznych: w Londynie, Waszyngtonie, Toronto, Minessocie, Filadelfii, Tokio, Pradze, Barcelonie, Rzymie i Budapeszcie. Właśnie tę ostatnią, uznaną za najlepszy spektakl sezonu na Węgrzech, zaprosiliśmy jako gościa honorowego 33. WST.
Widzę wiele wspólnych punktów w polskiej i węgierskiej historii, przede wszystkim obecne w sztuce koszmary XX-wiecznej Wschodniej i Środkowej Europy. Dramat(gr. drama), rodzaj literacki (obok epiki i liryki), obejmuj... More porusza niezwykle drastyczne kwestie, takie, które w erze socjalizmu zamiatane były pod dywan. To niezwykle trudna rzecz, kiedy kraj musi skonfrontować się z zatajaną długo historią, zwłaszcza, że żyją jeszcze ludzie, którzy byli świadkami tego wydarzenia, albo wręcz brali w nim udział – mówił reżyser Gábor Máté.
Produkcja emanująca fantastycznym klimatem przeraża, zachwyca i zmusza
do myślenia. A kiedy my sami będziemy w stanie skonfrontować się z wydarzeniami z lat czterdziestych wiodącymi do ludobójstwa? Najwyższy czas napisać naszą własną „Naszą klasę” – czytamy o spektaklu na portalu FeHér ElepHánt.
Przekład: Patrycja Paszt
Scenografia: Balázs Cziegler
Kostiumy: Anni Füzér
Ruch sceniczny: Péter Takátsy
Muzyka: László Sáry
Obsada: Hanna Pálos, Réka Pelsőczy, Erika Bodnár, Viktor Dénes, Péter Takátsy, Zoltán Rajkai, János Bán, László Szacsvay, Dénes Ujlaki, Péter Haumann
//////////
Czas trwania 120 minut (bez przerwy)
19 i 20 kwietnia, godz. 19.00
Teatr Dramatyczny, Scena na Woli im. T. Łomnickiego
Spektakl w języku węgierskim z polskimi napisami.
Ceny biletów: 80/70/60/50 zł (bilety normalne)
70/60/50/40 zł (bilety ulgowe)
wejściówka 20 zł
„Król Ryszard III”
Reżyseria i scenografia: Grzegorz Wiśniewski
Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi
Nad sztuką, w której Szekspir bezlitośnie obnaża mechanizmy władzy, Grzegorz Wiśniewski pracował wspólnie z dramaturgiem Jakubem Roszkowskim, podobnie jak przy scenariuszu do głośnej inscenizacji „Zmierzchu bogów”, który zrealizował
w Teatrze Wybrzeże. Tamto przedstawienie w 2010 roku zapewniło Wiśniewskiemu tytuł reżysera sezonu i Nagrodę im. Konrada Swinarskiego, a „Król Ryszard III”,
z którym przyjedzie do Warszawy, m.in. Nagrodę Złoty Yorick w Konkursie
na Najlepszą Inscenizację Dzieł Dramatycznych Williama Szekspira w sezonie artystycznym 2011/2012. Reżyser w swych inscenizacjach zwykle przygląda się mrocznej stronie natury człowieka, bada pobudki, które nim kierują, tak jest i tym razem.
„Ryszard III” to bardzo spójne i przeprowadzone z żelazną logiką przedstawienie. Niezwykle skoncentrowane w swojej ascetycznej formie, pozwala w klarowny sposób śledzić losy potomków króla Ryszarda Plantageneta. Świetne aktorskie kreacje (przede wszystkim Ryszarda oraz lorda Buckinghama, a także Riversa – Marcin Włodarski, mordercy Tyrrela – Tomasz Schuchardt i królowej Małgorzaty – Matylda Paszczenko) nie pozwalają tłumaczyć działań postaci jedynie wplątaniem w wir historii, ale nadają im indywidualne cele i motywacje. Unosząca się nad całością atmosfera grozy prowadzącej do nieuniknionej katastrofy trzyma w napięciu
i ani na chwilę nie pozwala zapomnieć o tym, jak bardzo historia lubi się powtarzać
– czytamy w recenzji Karoliny Matuszewskiej z Nowej Siły Krytycznej.
opracowanie muzyczne: Rafał Kowalczyk
kostiumy: Barbara Guzik
Obsada: Marek Kałużyński, Hubert Jarczak, Przemysław Kozłowski, Milena Lisiecka, Paweł Paczesny, Matylda Paszczenko, Tomasz Schuchardt, Michał Staszczak, Zofia Uzelac, Justyna Wasilewska, Andrzej Wichrowski, Antoni Kowarski, Marcin Włodarski
////////
20 kwietnia, godz. 18.00 i 21.30
Teatr Polski
Ceny biletów: 100/80/70/60/50/40 zł (bilety normalne)
90/80/60/50/40/30 zł (bilety ulgowe/branżowe)
wejściówka 20 zł
Antoni Czechow(1860-1904), prozaik i dramaturg rosyjski. Pochodził z ubog... More
„Wiśniowy sad”
Reżyseria: Paweł Łysak
Teatr Polski im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy
Paweł Łysak sięga po uznany za najwybitniejszy dramat w dorobku Antoniego Czechowa, by przyjrzeć się współczesnemu kryzysowi i nastrojowi przesilenia,
a także zadać pytanie o dominujące dziś modele życia.
Odkryciem bydgoskiego „Wiśniowego sadu” jest scenografia Barbary Hanickiej, chyba najlepsza, jaką od miesięcy widziałem na naszych scenach. Dwie zbiegające się w głębi ściany z wieloma parami drzwi, nad nimi jarzeniowe lampy, rzucające przytłumione światło. Domostwo niczym znak, labirynt wielu pokoi jak
u Sieriebriakowów w „Wujaszku Wani”. Jednak w ujęciu Hanickiej laka przestrzeń gry oznacza, że porządek jest już tylko pozorem, gdy przyjrzeć się dokładniej widać symptomy rozkładu. Tego procesu już nie da się zatrzymać. Dzięki przedstawieniu Łysaka można na nowo usłyszeć wspaniały tekst Czechowa oraz zobaczyć z całą ostrością relacje łączące bohaterów – pisał Jacek Wakar w „Dzienniku Gazecie Prawnej”.
Scenografia: Barbara Hanicka
Światła: Wojciech Puś
Choreografia(gr. choreia = taniec + grapho = piszę), sztuka tworzenia u... More: Dominika Knapik
Muzyka: Stefan Węgłowski
Skrzypce: Tomasz Sroczyński
Obsada: Anita Sokołowska, Julia Wyszyńska, Joanna Drozda, Michał Jarmicki, Piotr Stramowski, Michał Czachor, Paweł Gilewski, Magdalena Łaska, Jakub Ulewicz, Małgorzata Trofimiuk, Marian Jaskulski, Marcin Zawodziński oraz statyści.
///////////////
Czas trwania 135 minut (z przerwą)
20 kwietnia godz. 18.00, 21 kwietnia, godz. 19.30
Teatr Dramatyczny, Scena im. G. Holoubka
Ceny biletów: 100/80/70/60/50/40 zł (bilety normalne)
90/80/60/50/40/30 zł (bilety ulgowe/)
wejściówka 20 zł
„Pieśni Leara”
Reżyseria: Grzegorz Bral
Teatr „Pieśń Kozła” we Wrocławiu
Spektakl–koncert-oratorium międzynarodowego zespołu aktorów to 11 udrama-tyzowanych pieśni osnutych wokół szekspirowskiego „Króla Leara”. Premiera spektaklu odbyła się na Fringe Festival w Edynburgu w sierpniu 2012 roku. Tam przedstawienie zostało uhonorowane trzema prestiżowymi nagrodami: Fringe First, Herald Archangel oraz Musical Theatre Matters Award. Zajęło też pierwsze miejsce w rankingu wszystkich spektakli teatralnych wystawianych w Edynburgu prowadzonym przez „The List”.
„Pieśni Leara” porywają sposobem przekazu, muzyka, emocjonalnością. (…) Gdyby ta recenzja była pieśnią, byłaby pieśnią dziękczynną – napisała recenzentka
„The Herald”. A „The Scotsman” dodawał: Z pewnością nie ma drugiego spektaklu jak ten (…) pieśni zainspirowane „Królem Learem” są teatralne, zapierające dech
w piersiach…choreografia jest doskonała, ale na pierwszym planie zawsze są głosy, ich umiejętność uchwycenia surowych emocji jest równie potężna jak ich nieskazitelna muzykalność. Są one wierne Shakespeare’owi, jednak dotykają czegoś całkowicie nowego.
Muzyka: Jean-Claude Acquaviva, Maciej Rychły
Przygotowanie pieśni: Kacper Kuszewski
Obsada: Anna Zubrzycki, Anu Salonen, Monika Dryl, Julianna Bloodgood, Emma Bonnici, Kacper Kuszewski, Rafał Habel, Gabriel Gawin, Ewan Downie/ Paolo Garghentino, Ian Morgan i Maciej Rychły.
////////////////////
Czas trwania: 70 minut (bez przerwy)
21 kwietnia, godz. 17.00 i 21.00
Teatr Dramatyczny, Scena na Woli im. T. Łomnickiego
Spektakl w języku angielskim z polskimi napisami.
Ceny biletów: 80/70/60/50 zł (bilety normalne)
70/60/50/40 zł (bilety ulgowe)
wejściówka 20 zł
Dorota Masłowska
„Paw królowej”
Reżyseria: Paweł Świątek
Narodowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie
Druga po słynnej „Wojnie polsko-ruskiej pod flagą biało-czerwoną” powieść Masłowskiej (doceniona Nagrodą Nike) to napisana w rytmie utworów hip-hop opowieść o polskim show biznesie. Rzecz dotyczy Warszawy, a raczej „warszawki”, czyli grupy ludzi, którzy zawsze bywają tam, gdzie trzeba, wyglądają jak trzeba
i zabiegają o sukces. Młody reżyser Paweł Świątek przygląda się zatem nowym bohaterom naszych czasów, ukształtowanym przez gadżety i ironicznie pyta,
co to znaczy „być kimś”?
„Paw królowej” jest atrakcyjny, zabawny, przy pierwszym spotkaniu sprawia wrażenie niezobowiązującego, abstrakcyjnego wygłupu, ale pod radosną podszewką kryje się w gruncie rzeczy ponura, wisielcza konkluzja. Gogol miał rację. Wciąż głośno śmiejemy się z cudzej głupoty, nie podejrzewając, że jest również nasza – pisał Łukasz Maciejewski w „Teatrze”.
Adaptacja i dramaturgia(gr. dramatourgia), 1. twórczość dramatyczna, ogół utwo... More: Mateusz Pakuła
Scenografia: Marcin Chlanda
Obsada: Wiktor Loga-Skarczewski, Szymon Czacki, Paulina Puślednik, Małgorzata Zawadzka
/////////
Czas trwania 100 minut (bez przerwy)
23 i 24 kwietnia, godz. 17.30
Duża Scena Teatru Studio
Ceny biletów: 80/70/60/50 zł (bilety normalne)
70/60/50/40 zł (bilety ulgowe)
wejściówka 20 zł
Sofokles
„Filoktet”
Reżyseria, scenografia i opracowanie muzyczne: Barbara Wysocka
Teatr Polski we Wrocławiu
Czy człowiek skazany na 10 lat wygnania, więzienia i upokorzenia, powinien wybaczyć swoim oprawcom w imię dobra narodowego? Czym zatem jest wyższy cel? Czy wreszcie może być uzasadnieniem dla masowej zbrodni? Takie pytania stawia inscenizacja tragedii Sofoklesa w wydaniu Barbary Wysockiej (laureatki Paszportu Polityki sprzed trzech lat w kategorii „muzyka poważna”).
Tym, co nie może nie poruszyć, jest aktorstwo. Sposób opracowania ról stanowi chyba najciekawszy dowód precyzji, z jaką twórcy podeszli do spektaklu. Aktorzy niejako ukryli się za postaciami, których gesty, mimika i intonacja stworzyły odrębne całości. I choć oglądamy całości artystycznie doskonałe (vide: Marcin Czarnik jako Filoktet i Adam Szczyszczaj jako Neoptolemos), to jednocześnie czujemy ich związek z – chciałoby się rzec – pełnokrwistą materią życia – notowała Katarzyna Lisowska
na portalu kontrast-wroclaw.
Przekład: Robert R. Chodkowski
Obsada: Marcin Czarnik, Adam Szczyszczaj, Wiesław Cichy, Rafał Kronenberger
/////
Czas trwania 80 minut (bez przerwy)
23 kwietnia, godzina 17.00 i 21.00
Teatr Dramatyczny, Scena im. G. Holoubka
Ceny biletów: 100/80/70/60/50/40 zł (bilety normalne)
90/80/60/50/40/30 zł (bilety ulgowe)
wejściówka 20 zł
Roy Kift
„Komedia obozowa”
Reżyseria: Łukasz Czuj
Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy
Oparta na faktach opowieść brytyjskiego dramatopisarza Roya Kifta o kabarecie, który działał w obozie dla Żydów w czeskim Terezinie. Bohaterem jest wybitny niemiecki aktor(łac. actor), osoba grająca jakąś rolę w teatrze lub fi... More i reżyser Kurt Gerron, ulubiony aktor Bertolda Brechta(1898-1956) niemiecki poeta, prozaik, dramaturg i inscenizat... More znany z filmu „Błękitny anioł”, w którym grał u boku Marleny Dietrich. W Terezinie został zmuszony do prowadzenia kabaretu „Karuzela” oraz nakręcenia filmu dokumentującego, jak dobrze żyje się Żydom w obozie. Wkrótce potem uznany za zdrajcę, został wywieziony do Auschwitz i zagazowany dzień przed zamknięciem komór gazowych. – Temat jest trudny. Mam jednak nadzieję, że oswoimy z nim publiczność. Tak jak więźniowie getta w Terezinie poprzez kabaret oswajali opresję. Wykorzystamy autentyczne motywy muzyczne, które powstały getcie – opowiada autor spektaklu Łukasz Czuj.
W „Komedii obozowej” najbardziej poruszająca jest bowiem narkotyczna siła sztuki, która działa na wyniszczonych, mdlejących z głodu i zmęczenia więźniów
jak adrenalina, podrywając ich do krótkich wzlotów. Aktorzy (a zwłaszcza aktorki) legnickiego teatru śpiewają w tym spektaklu znakomicie, doskonale wygrywając odwagę straceńców, którzy śmieją się swoim katom w twarz – pisała
o przedstawieniu Magdalena Piekarska w „Gazecie Wyborczej”.
Przekład: SorenGauder
Piosenki przełożył: Adam Wiedemann
Scenografia: Michał Urban
Kostiumy: Elżbieta Rokita
Choreografia: Paulina Andrzejewska
Przygotowanie wokalne: Vera i Jarosław Lawkowie
Obsada: Joanna Gonschorek, Rafał Cieluch, Paweł Wolak, Katarzyna Dworak, Ewa Galusińska, Anita Poddębniak, Zuza Motorniuk, Małgorzata Urbaniak, Robert Gularczyk, Mateusz Krzyk, Paweł Palcat, Bogdan Grzeszczak, Magdalena Skiba, Gabriela Fabian, Magdalena Biegańska.
Muzycy: Łukasz Matuszyk (akordeon), Dariusz Bafeltowski (gitara), Robert Kamalski (klarnet)
/////////////////
Czas trwania 100 minut (z przerwą)
24 kwietnia, godzina 18.00 i 21.00
Teatr Dramatyczny, Scena na Woli im. T. Łomnickiego
Ceny biletów: 80/70/60/50 zł (bilety normalne)
70/60/50/40 zł (bilety ulgowe)
wejściówka 20 zł
Paweł Demirski
„Położnice szpitala św. Zofii”
Reżyseria: Monika Strzępka
Teatr Rozrywki w Chorzowie
Zatłoczony oddział położniczy. Dzięki zaradnej Ordynatorce szpital jest na szczycie rankingu „Rodzić po ludzku”. Wysokie notowania, dobre oceny i sprzyjające statystyki mają być furtką do upragnionej przez nią prywatyzacji szpitala. Wydawałoby się,
że sukces jest na wyciagnięcie reki. Plany krzyżuje jednak wysłanniczka ministerstwa.
Artyści, pracujący od wielu lat razem, zostali niedawno rodzicami. Traumatyczne doświadczenia na porodówce, wściekłość, wstyd i bezradność wobec cierpienia własnego dziecka skumulowali w swojej najnowszej produkcji. Pomstują w niej na wszystkich, którzy mają czelność płodzić, rodzić i wychowywać. Tworząc groteskową wizję jednej nocy na oddziale położniczym w państwowym szpitalu, pytają naiwnie i konfrontacyjnie: „Po co to wszystko?” – oceniała w „Gazecie Wyborczej” Joanna Derkaczew.
Muzyka: Jan Suświłło
Choreografia: Rafał Urbacki
Scenografia: Maciej Chojnacki
Obsada: Barbara Ducka, Barbara Duszczak, Jolanta Gabor, Ewa Grysko, Katarzyna Hołub, Marta Kloc, Emilia Majcherczyk, Izabella Malik, Małgorzata Mazurkiewicz, Małgorzata Ochabowicz, Elżbieta Okupska (gościnnie), Weronika Ratajczak, Estera Sławińska-Dziurosz, Sonia Sosna-Kostrzewa, Ewelina Stepanczenko-Stolorz, Anna Surma, Alona Szostak, Marta Tadla, Elżbieta Wacławek-Czmok, Dagmara Żuchnicka, Emanuela Żukowska, Kamil Baron, Piotr Brodziński, Marek Chudziński, Sebastian Chwastecki, Jarosław Czarnecki, Bartosz Figurski (gościnnie), Rafał Gajewski, Kryspin Hermański, Bartosz Jaśkowski, Jacenty Jędrusik, Jakub Jóźwik, Mikołaj Karczewski (gościnnie), Dominik Koralewski, Bartłomiej Kuciel, Dariusz Niebudek (gościnnie), Wojciech Stolorz, Rafał Szatan, Marcin Wawrzynowicz, Krzysztof Włosiński.
/////////////
Czas trwania 180 minut (z przerwą)
25 i 26 kwietnia, godz. 19.00
Teatr Dramatyczny, Scena im. G. Holoubka
Ceny biletów: 100/80/70/60/50/40 zł (bilety normalne)
90/80/60/50/40/30 zł ( bilety ulgowe)
wejściówka 20 zł
Zbigniew Białas
„Korzeniec”
Reżyseria: Remigiusz Brzyk
Teatr Zagłębia w Sosnowcu
Sosnowiec 1913 rok – za chwilę wybuchnie I Wojna Światowa i zmieni się polityczna mapa Europy. Tymczasem redaktor miejscowej gazety Walerian Monsiorski próbuje rozwikłać zagadkę śmierci glazurnika Alojzego Korzeńca. „Korzeniec” to czarna komediaodmiana komedii współczesnej, której komizm polega na wyk... More kryminalna, rozgrywana się w realiach wielokulturowego, carskiego miasta wśród galerii barwnych postaci – prawdziwych i fikcyjnych sosnowiczan.
Brzyk nie po raz pierwszy odkurza historyczne fakty, patrząc na nie z sympatią
lecz nie bezkrytycznie. (…) Twórcy zapragnęli, by dawne wydarzenia były tak żywe dla współczesnych, jak opowieści o założeniu Teb dla starożytnych Greków. Sądząc z reakcji wypełnionej po brzegi widowni, która nie musi już Ślązakom zazdrościć Cholonka – to im się udało – zauważała Magdalena Legendź w Teatr online.
Adaptacja i dramaturgia: Tomasz Śpiewak
Scenografia: Brzyk & Śpiewak
Kostiumy i współpraca scenograficzna: Iga Słupska (ASP), Dagmara Walkowicz (ASP), Szymon Szewczyk (ASP)
Muzyka: Jacek Grudzień
Obsada: Maria Bieńkowska, Ewa Kopczyńska, Edyta Ostojak (PWST), Michał Bałaga, Aleksander Blitek, Piotr Bułka, Przemysław Kania, Krzysztof Korzeniowski, Grzegorz Kwas, Wojciech Leśniak, Tomasz Muszyński, Jarosław Tyran
/////
Czas trwania 180 minut (z przerwą)
27 kwietnia, godz. 20.00 i 28 kwietnia, godz. 18.00
Teatr Dramatyczny, Scena im. G. Holoubka
Ceny biletów: 100/80/70/60/50/40 zł (bilety normalne)
90/80/60/50/40/30 zł (bilety ulgowe)
wejściówka 20 zł
Sarah Ruhl
„Posprzątane”
Reżyseria i scenografia, opracowanie muzyczne: Mariusz Grzegorzek
Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi
Wielopłaszczyznowa tragifarsa o zawiedzionych nadziejach, samotności i śmierci. Mariusz Grzegorzek bawiąc się nagrodzoną Pulitzerem sztuką amerykańskiej dramatopisarki Sarah Ruhl, miesza humor z goryczą i ironią. Oto cztery kobiety: lekarka Lane, jej nerwowa siostra Virginia, która obsesyjnie lubi porządek, młoda dziewczyna Matylda zatrudniona przez Lane do sprzątania i chora na raka kochanka męża Lane. Z każdą minutą te cztery odmienne osobowości zamknięte w sterylnie białej, stworzonej przez reżysera przestrzeni, odkrywają swoje obsesje, słabości
i potencjał.
Gra konwencjami, wzbudzanie pewnych emocji, a potem ich dezawuowanie stale wystawia na próbę wrażliwość i odbiorcze przyzwyczajenia, odbiera widowni komfort zasiadania w roli obserwatora. To utracone poczucie bezpieczeństwa wynika właśnie z poczucia bycia obserwowanym przez czujne reżyserskie oko, które nie zasypia. Męczące to i fascynujące zarazem. Kolejne wydarzenia ukazywane są także przez pryzmat emocjonalności każdej z kobiet. Do pełni szczęścia potrzeba było jeszcze trafionej obsady. A ta nie zawiodła. Trio Marieta Żukowska, Gabriela Muskała
i Justyna Wasilewska pokazuje wielką klasę. Aktorki budują postaci z całą ich wewnętrzną złożonością i potężnym, tkwiącym w nich tragizmem, który początek bierze w sferze duchowości. Czynią je farsowo śmiesznymi, a jednocześnie bardzo ludzkimi i wzruszająco prawdziwymi – notował Łukasz Kaczyński w „Polsce Dzienniku Łódzkim”.
Przekład: Małgorzata Semil
Obsada: Marieta Żukowska/ Urszula Gryczewska, Justyna Wasilewska, Gabriela Muskała, Agnieszka Kowalska, Mariusz Witkowski, Sylwia Pycio, Kasper Górczak.
//////////////
Czas trwania 180 minut (z przerwą)
26 i 27 kwietnia, godz. 19.00
Teatr Dramatyczny, Scena na Woli im. T. Łomnickiego
Ceny biletów: 80/70/60/50 zł (bilety normalne)
70/60/50/40 zł (bilety ulgowe)
wejściówka 20 zł
„A ja, Hanna”
Wg „Trenów” Jana Kochanowskiego
Reżyseria i muzyka: Tomasz Hynek
Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu
Dzieło czołowego poety doby renesansu we współczesnym rockowym wydaniu. Grażyna Rogowska gra siostrę Orszulki, dzięki czemu spektakl Tomasza Hynka staje się opowieścią o bólu i rozpaczy odrzuconego dziecka.
Tomasz Hynek i Grażyna Rogowska połączyli teksty Kochanowskiego w całość, budując z nich z precyzją spójną i przejmującą alternatywną opowieść o śmierci Orszuli. Opowiadaną tym razem nie z perspektywy zrozpaczonego ojca,
ale pozostałej przy życiu siostry, która w domu żałoby nie może znaleźć sobie miejsca, daremnie wyciągając ręce do rodziców – ci jej nie widzą, zasklepieni
w swoim bólu. Zmarła Orszulka wyssała z nich całą miłość, nie pozostawiając miejsca dla drugiego dziecka.(…) Rogowska wyśpiewuje „Treny” z ostrym, rockowym pazurem, zawierając w tych pieśniach cały wachlarz emocji – od tęsknoty
za rodzicami po zazdrość, od błagania o odrobinę uwagi po bunt, od żalu po zmarłej po pełną wściekłości walkę o miejsce dla siebie – pisała Magda Piekarska
w „Gazecie Wyborczej”.
Scenografia i światła: Justyna Łagowska
Multimedia: Bartek Zapart
Występuje: Grażyna Rogowska
Zespół muzyczny: Waldemar Orłowski (gitara), Grzegorz Zioła (basnajniższy głos męski; także solista obdarzony takim gło... More), Marcin Śnigurowicz (perkusja), Łukasz Ludwig (instrumenty klawiszowe).
////////////////
Czas trwania 70 minut (bez przerwy)
28 kwietnia, godz. 19.00
Teatr Dramatyczny Scena na Woli im. T. Łomnickiego
Ceny biletów: 80/70/60/50 zł ( bilety normalne)
70/60/50/40 zł ( bilety ulgowe)
wejściówka 20 zł
„Frankenstein”
Musical na motywach powieści Mary Shelley
Reżyseria: Wojciech Kościelniak
Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu
Musicalowa wersja historii Doktora Frankensteina i Monstrum według powieści Mary Shelley z 1818 roku. Spektakl Wojciecha Kościelniaka nawiązuje do estetyki najsłynniejszej ekranizacji książki w reżyserii Jamesa Whale’a z 1931 roku.
– „Frankenstein” to przede wszystkim zabawa w horror, grozę, niemiecki ekspresjonizm, dawne kino i stereotyp komiksu. Dialog(gr. dialogos = rozmowa), 1. podstawowa forma wypowiedzi w d... More z kiczem, banałem i tanimi chwytami narracji. Zabawa w śmierć i morderstwo. Jej oswajanie i rozbrajanie,
ale czasem też respekt i pokłon – opowiada reżyser przedstawienia.
Reżyserowi udało się opowiedzieć tę makabryczną baśń z morałem lekkim
i bezpretensjonalnym tonem. Można nawet powiedzieć, że przeprowadził dość perfidną grę z widzem, oddalając go na bezpieczny dystans, by następnie podetknąć mu pod nos garść refleksji całkiem serio (…) Tytułowego Frankensteina gra,
i to wspaniale, Mariusz Kiljan (…) Śpiewa jak Nick Cave, tańczy jak Fred Astaire
czy Gene Kelly – pisała Jolanta Kowalska w „Teatrze”.
Muzyka: Piotr Dziubek
Scenografia: Damian Styrna
Kostiumy: Katarzyna Paciorek
Choreografia: Beata Owczarek i Janusz Skubaczewski
Obsada: Mariusz Kiljan/Mariusz Ostrowski, Cezary Studniak, Agnieszka Oryńska-Lesicka/Helena Sujecka, Mikołaj Woubishet, Justyna Szafran/ Małgorzata Szeptycka, Andrzej Gałła, Magdalena Wojnarowska, Bartosz Picher, Adrian Kąca, Justyna Antoniak/Ewa Szlempo, Elżbieta Kłosińska, Tomasz Sztonyk, Tomasz Leszczyńki, Ewelina Adamska-Porczyk, Piotr Małecki, Tomasz Sztonyk, Małgorzata Fijałkowska, Piotr Gajda, Maciej Maciejewski, Bożena Bukowska, Dominika Józefowiak, Maja Lewicka, Katarzyna Małecka, Michał Guzenda, Jan Nykiel, Michał Pietrzak, Michał Szymański, EmoseUhunmwangho, Michał Szymański.
///////
Czas trwania 170 minut (z przerwą)
30 kwietnia, godz. 16.00 i 20.00
Teatr Dramatyczny, Scena im. G. Holoubka
Ceny biletów: 100/80/70/60/50/40 zł (bilety normalne)
90/80/60/50/40/30 zł (bilety ulgowe/branżowe)
wejściówka 20 zł
William Szekspir
„Titus Andronicus”
Reżyseria, opracowanie tekstu i opracowanie muzyczne: Jan Klata
Teatr Polski we Wrocławiu/ Staatsschauspiel w Dreźnie
Ten okrutny i nasycony erotyzmem dramat był największym sukcesem kasowym Szekspira. W Polsce jest ciągle jego najrzadziej graną sztuką. W ujęciu Jana Klaty, który swoje widowisko przygotował z polsko-drezdeńską ekipą aktorską, to przede wszystkim rzecz o ciężarze zbrodni wojennych. – W naszej realizacji Polacy zagrają Gotów – czyli barbarzyńską nację, która później stała się Niemcami, a Rzymianie będą grani przez aktorów niemieckich. Pokażemy na scenie autentyczne starcie cywilizacji. Okazuje się, że rzecz o tym, jak człowiek potrafi być okrutny i obcy
dla innych, jest niebywale współczesna, nośna, a przy okazji okraszona humorem
i ironią. Uprzedzenia, ksenofobie, stereotypy świetnie się ujawniają w kontekście polsko-niemieckiej historii, która jest i tragiczna, i groteskowa – mówi Jan Klata.
Udaje się zespołowi Klaty stworzyć wielopoziomowe widowisko, sceniczny odpowiednik świetnej powieści. Najżałośniejsza rzecz o człowieku, który nie pojął
w porę, że świat się zmienia, stare reguły zastępuje nowy brak reguł, tka się
w spektaklu nicią jasną, zrozumiałą dla kogoś, kto oryginału Szekspira nie zna. Wracający ze zwycięskiej wojny dowódca odrzuca propozycję przejęcia rzymskiego tronu w imię przyzwoitości starego porządku. Nie jest w końcu cesarskim potomkiem. Nie zdaje sobie jednak sprawy z tego, że uruchomi mechanizm apokalipsy – pisał
na swoim blogu Grzegorz Chojnowski.
Scenografia i reżyseria światła: Justyna Łagowska
Kostiumy: Justyna Łagowska i Mateusz Stępniak
Choreografia: Maćko Prusak
Obsada: Wolfgang Michalek, Paulina Chapko, Robert Holler, Torsten Ranft, Stefko Hanushevsky, Matthias Luckey, Sascha Gopel, Ewa Skibińska, Wojciech Ziemiański, Marcin Pempuś, Michał Majnicz, Michał Mrozek.
///////
Czas trwania 150 minut (bez przerwy)
1 maja, godz. 16.00 i 20.00
Teatr Dramatyczny, Scena im. G. Holoubka
Ceny biletów: 100/80/70/60/50/40 zł (bilety normalne)
90/80/60/50/40/30 zł (bilety ulgowe/branżowe)
wejściówka 20 zł
OPISY SPEKTAKLI
MAŁE WARSZAWSKIE SPOTKANIA TEATRALNE
Malina Prześluga
„Pręcik”
Reżyseria i scenografia: Zbigniew Lisowski
Teatr Baj Pomorski w Toruniu
„Pręcik” jest poruszającą opowieścią o sile miłości i przyjaźni, o narodzinach więzi
i o przywiązaniu do drugiego człowieka. Zabawna inscenizacja łączy elementy teatru absurdu oraz teatru przedmiotu. Akcja(łac. actio = działanie) ciąg zdarzeń w utworze dramatyc... More osnuta jest wokół jednego wątku – starań bohaterów o powrót Dziewczynki do zdrowia, i do domu. Historię opowiedziano
z perspektywy przedmiotów codziennego użytku, które prowadzą swoje niecodzienne życie.
Jedność stylistyczna proponowana przez Zbigniewa Lisowskiego jest jednym
z atutów tego spektaklu, tak samo jak konsekwencja w prowadzeniu akcji scenicznej podporządkowanej motywowi drogi (przedmioty wyruszają w podróż do szpitala). Dobrze się stało, że prapremiera „Pręcika” Maliny Prześlugi odbyła się w toruńskim Baju Pomorskim, z doświadczonym zespołem aktorskim, który tworzy na scenie świetne role i w znakomitej, z jednej strony intuicyjnej, a z drugiej głęboko przemyślanej reżyserii Zbigniewa Lisowskiego – pisała Ilona Słojewska na portalu TeatrdlaWas.
Muzyka: Rafał Skonieczny i Mateusz Jagielski
Obsada: Edyta Łukaszewicz-Lisowska, Dominika Miękus, Edyta Soboczyńska, Krzysztof Grzęda Krzysztof Parda, Jacek Pysiak, Mirosław Szczepański
////
Czas trwania 60 minut
19 kwietnia, godzina 13.00 i 17.30
Teatr Studio, Duża Scena
Ceny biletów:
30 zł (biletkupon uprawniający do wejścia na przedstawienie, zazwyczaj... More normalny)
25 zł (bilet ulgowy)
20 zł (bilet grupowy)
Spektakl dla dzieci od 7 lat.
„Słoń i kwiat”
według opowiadań Briana Pattena
Reżyseria i adaptacja: Robert Jarosz
Grupa Coincidentia i Białostocki Teatr Lalek
W dżungli, która była prawie puszczą, która była prawie lasem, który był prawie ogrodem działy się wyjątkowe rzeczy. Kwiat biegał, hiena opowiadała dowcipy, wróbel recytował wiersze, małpy pomagały słońcu wschodzić, świnia ustawiała się
do wszystkich boczkiem, motyl zadawał niemądre pytania, dżdżownice pasjonowały się teatrem a plimkiplumki spełniały marzenia. Pewnego dnia, płynący nurtem rzeki liść, przyniósł do dżungli najmniejszego na świecie słonia.
Niezwykle barwni i temperamentni bohaterowie przedstawiają bardzo mądrą opowieść o poznawaniu, odkrywaniu nieznanego, nazywaniu i oswajaniu na swój sposób otaczającej, czasem niezrozumiałej rzeczywistości. Cały ten proces przeplata się z potrzebą akceptacji odmienności i różnorodności, a także tworzenia własnych, indywidualnych reguł rządzących światem. Całość jest opowiedziana bardzo dowcipnie z delikatną nutą filozofii i sporą dawką absurdu – pisała o przedstawieniu Anna Kopeć w „Kurierze Porannym”.
Przekład: Piotr Sommer
Scenografia: Pavel Hubička
Muzyka: Piotr Klimek
Multimedia: Krzysztof Kiziewicz
Obsada: Dagmara Sowa, Paweł Chomczyk, Michał Jarmoszuk
Muzyka na żywo: Robert Jurčo
///////////
Czas trwania 60 minut
20 kwietnia, godz. 15.00, 21 kwietnia, godz. 12.00
Teatr Studio, Scena Malarnia
Ceny biletów:
30 zł (bilet normalny)
25 zł (bilet ulgowy)
20 zł (bilet grupowy)
Spektakl dla widzów od 6 lat.
Pija Lindenbaum
„Nusia i wilki”
Scenariusz i reżyseria: Robert Jarosz
Opolski Teatr Lalki i Aktora im. Alojzego Smolki
Opowieść o bardzo wyjątkowej dziewczynce Nusi, która boi się prawie wszystkiego
– nie chce skakać, żeby nóżki nie złamać ani nawet dotknąć robaka,
żeby nie pogryzł. Jednocześnie nic nie robi sobie z tego, że właśnie zgubiła się
w lesie, a i oswojenie dzikich wilków idzie jej świetnie. Dzięki przypominającej instalację scenografii, mali widzowie są wciągani w interakcję z bohaterami.
Zbliża się koniec roku – czas wszelkich podsumowań i rankingów. Moment,
kiedy wreszcie określenie spektaklu „najlepszą realizacją 2012” ma sens i znaczenie. Zatem: na szczycie mojej listy znajduje się „Nusia i wilki” w reżyserii Roberta Jarosza – cenionego i wielokrotnie nagradzanego młodego twórcy, znanego przede wszystkim jako dramatopisarz. Spektakl powstał w Opolskim Teatrze Lalki i Aktora
– miejscu, które ma opinię jednej z najciekawszych w Polsce instytucji artystycznych kierujących repertuar do dzieci. To przedstawienie, nowoczesne w formie i bogate
w treści, jeszcze zyskuje, jeśli oglądać je przez pryzmat jego potencjału edukacyjnego. Nie mam jednak na myśli dydaktyzmu, bo od niego ten spektakl jest wolny. Chodzi mi raczej o bogactwo elementów, które można rozwijać w pracy
– również teatralnej – z dziećmi – chwaliła spektakl Justyna Czarnota na portalu kulturaenter.
Przekład: Katarzyna Skalska
Scenografia: Marika Wojciechowska
Muzyka: Wojciech Morawski
Obsada: Anna Jarota, Zygmunt Babiak, Łukasz Bugowski, Jan Chraboł, Wojciech Morawski
/////
Czas trwania 60 minut
25 kwietnia, godz. 13.00 i 18.00
Teatr Dramatyczny, Scena na Woli im. T. Łomnickiego
Ceny biletów:
30 zł (bilet normalny)
25 zł (bilet ulgowy)
20 zł (bilet grupowy)
Spektakl dla widzów od 4 lat.
Jan Ośnica
„Złoty klucz”
Reżyseria: Janusz Ryl-Krystianowski
Teatr Lalek Banialuka w Bielsku-Białej
Główny bohater pyta przypadkowo napotkanego Świętego Piotra, dlaczego pomimo tego, że jest uczciwy, pracowity i szczery źle mu się powodzi. Zabiegany i zajęty wieloma sprawami święty odpowiada wymijająco: „Wiedzie ci się źle, bo… nie przykręcasz”. Duda traktuje tę odpowiedź jako przyzwolenie na nieuczciwe życie
i natychmiast zaczyna kraść, oszukiwać i kłamać. Jego zuchwałość rośnie z każdym kolejnym oszustwem, aż w swej buńczuczności ośmiela się zadrwić nawet z samej śmierci. Jak to się skończy?
Scenografia: Julia Skuratova
Muzyka: Robert Łuczak
Obsada: Katarzyna Pohl, Lucyna Sypniewska, Ziemowit Ptaszkowski, Radosław Sadowski, Ryszard Sypniewski, Tomasz Sylwestrzak, Piotr Tomaszewski
/////
Czas trwania 60 minut
27 kwietnia, godz. 16.00 i 18.00
Teatr Dramatyczny Mała Scena
Ceny biletów:
30 zł (bilet normalny)
25 zł (bilet ulgowy)
20 zł (bilet grupowy)
Przedstawienie dla widzów od 10 lat.
„Na Warmii…dawno, dawno temu”
wg baśni spisanych przez Marię Zientarę Malewską
Adaptacja i reżyseria: Zbigniew Głowacki
Olsztyński Teatr Lalek
Sceniczna podróż, mająca swe źródła w uteatralnionej zabawie dziecka i nieco zapomnianej dziś sztuce opowiadania. Tu szczerość i naiwność są skrzydłami wyobraźni niosącej małego widza w bajeczną przeszłość. A w głównej roli? Proste szmaciane lalki, drewniane domki, ploty i drzewa.
Scenografia: Ireneusz Salwa
Muzyka: Bogdan Szczepański
Obsada: Hanna Banasiak, Jagna Polakowska, Roman Wołosik
////////
Czas trwania 40 min
28 kwietnia, godzina 15.00 i 17.30
Teatr Dramatyczny, Mała Scena
Ceny biletów:
30 zł (bilet normalny)
25 zł (bilet ulgowy)
20 zł (bilet grupowy)
Spektakl dla widzów od 4 lat
REPERTUAR
18 IV 19:00 Dwanaście stacji /Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu/
19 IV 13:00 Pręcik /Teatr Baj Pomorski w Toruniu/
19 IV 17:30 Pręcik /Teatr Baj Pomorski w Toruniu/
19 IV 19:00 Dwanaście stacji /Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu/
19 IV 19:00 Nasza klasa /Teatr Katona w Budapeszcie/
20 IV 15:00 Słoń i kwiat / Grupa Coincidentia i Białostocki Teatr Lalek/
20 IV 18:00 Król Ryszard III /Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi
20 IV 19:00 Nasza klasa /Teatr Katona w Budapeszcie/
20 IV 18:00 Wiśniowy sad /Teatr Polski im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy/
20 IV 21:30 Król Ryszard III /Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi
21 IV 12:00 Słoń i kwiat / Grupa Coincidentia i Białostocki Teatr Lalek/
21 IV 17:00 Pieśni Leara /Teatr Pieśń Kozła/
21 IV 19:30 Wiśniowy sad /Teatr Polski im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy/
21 IV 21:00 Pieśni Leara /Teatr Pieśń Kozła/
22 IV 19:00 Wręczenie Nagród Literackich
23 IV 17:00 Filoktet /Teatr Polski z Wrocławia/
23 IV 17:30 Paw królowej /Narodowy Teatr Stary w Krakowie/
23 IV 21:00 Filoktet /Teatr Polski z Wrocławia/
24 IV 17:30 Paw królowej /Narodowy Teatr Stary w Krakowie/
24 IV 18:00 Komedia obozowa /Tear im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy/
24 IV 21:00 Komedia obozowa /Tear im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy/
25 IV 13:00 Nusia i wilki /Opolski Teatr Lalki i Aktora im. Alojzego Smolki/
25 IV 18:00 Nusia i wilk /Opolski Teatr Lalki i Aktora im. Alojzego Smolki/
25 IV 19:00 Położnice szpitala św. Zofii. Rewia położnicza /Teatr Rozrywki w Chorzowie/
26 IV 19:00 Położnice szpitala św. Zofii. Rewia położnicza /Teatr Rozrywki w Chorzowie/
26 IV 19:00 Posprzątane /Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi/
27 IV 16:00 Złoty klucz /Teatr Lalek Banialuka w Bielsku-Białej/
27 IV 18:00 Złoty klucz /Teatr Lalek Banialuka w Bielsku-Białej/
27 IV 19:00 Posprzątane /Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi/
27 IV 20:00 Korzeniec /Teatr zagłębia w Sosnowcu/
28 IV 15:00 Na Warmii… dawno, dawno temu /Olsztyński Teatr Lalek/
28 IV 17:30 Na Warmii… dawno, dawno temu /Olsztyński Teatr Lalek/
28 IV 18:00 Korzeniec /Teatr zagłębia w Sosnowcu/
28 IV 19:00 A ja, Hanna /Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu/
30 IV 16:00 Frankenstein /Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu/
30 IV 20:00 Frankenstein /Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu/
1 V 16:00 Titus Andronicus /Teatr Polski we Wrocławiu/ Staatsschauspiel w Dreźnie/
1 V 20:00 Titus Andronicus /Teatr Polski we Wrocławiu/ Staatsschauspiel w Dreźnie/
IMPREZY TOWARZYSZĄCE
22 kwietnia o 19.30 w Teatrze Dramatycznym odbędzie się wręczenie Nagrody Literackiej m. st. Warszawy
Nagroda Literacka m.st Warszawy jest kontynuacją chwalebnej tradycji wyróżnienia o tej samej nazwie, przyznawanego w latach 1926-38. Pierwszym jego laureatem był najstarszy syn Adama Mickiewicza – Władysław, ostatnim zaś (przed II Wojną Światową) Leopold Staff (1938). Nagrodą tą wyróżniono również twórców tak wybitnych jak Wacław Berent (1929), Tadeusz Boy-Żeleński (1933), Pola Gojawiczyńska (1935), Maria Kuncewiczowa (1937). W okresie powojennym istniały w Warszawie nagrody o podobnym charakterze, nie było jednak konsekwencji ani w nazwie, ani w zasadach ich przyznawania. Spośród nazwisk laureatów nagród powojennych warto przypomnieć m.in. Mirona Białoszewskiego(1922-83), polski poeta, prozaik, a także tłumacz i autor ... More, Kazimierza Brandysa, Ernesta Brylla(ur. 1935 w Warszawie), poeta, dramaturg, prozaik, scenarzys... More, Juliusza Wiktora Gomulickiego, Hannę Januszewską czy Jerzego Waldorffa.
Kabaret na Koniec Świata ze specjalnie przygotowanym programem na Warszawskie Spotkania Teatralne i o WST będzie występował na Scenie Przodownik. /22, 23, 24, 25, 26 kwietnia/
Czarny humor, purnonsens, absurdalne skecze, liryczne piosenki, aktorskie improwizacje i błazenada. Przełamujemy tabu, odkrywamy nowe tematy do szyderstwa. Kabaret na Koniec Świata to kabaret literacki, w którym występują zawodowi aktorzy. Co miesiąc kabaret pokazuje nowy program skupiony wokół różnych tematów, jak na przykład celebryci, karnawał, depresja, dzieciństwo, uzależnienia, podróże, Dzień matki, piękno.
Spotkania z publicznością po spektaklach będą prowadzone przez kuratora
33. WST Jacka Rakowieckiego.
KURATORZY WARSZAWSKICH SPOTKAŃ TEATRALNYCH
Kuratorem tegorocznych „dorosłych” WST jest Jacek Rakowiecki – redaktor, recenzent teatralny i filmowy, komentator polityczny. Debiutował tekstami w drugim obiegu wydawniczym z końcem lat 70. Był sekretarzem redakcji „Tygodnika Powszechnego” i „Gazety Wyborczej”, zastępcą redaktora naczelnego „Rzeczpospolitej”, naczelnym „Vivy!”, „Przekroju”, teatralnego miesięcznika „Foyer”,
a ostatnio miesięcznika „Film”. Wykładowca dziennikarstwa w Collegium Civitas,
autor bloga „Filmowisko”.
Kuratorem małych WST jest Marek Waszkiel – pedagog, historyk teatru lalek, autor i doradca do spraw lalkarskich na świecie; wygłosił na konferencjach, otwartych spotkaniach z publicznością i warsztatach w kilkudziesięciu krajach świata ponad 120 referatów/wykładów na temat światowego lalkarstwa, uczestniczył (jako juror, gość, obserwator, uczestnik) w prawie 300 festiwalach teatralnych na wszystkich kontynentach, w swoim dorobku ma ponad 400 publikacji (książek, esejów, recenzji, rozmaitych not, także tomów edytorskich).