KRÓLOWA MARGOT

 

Obraz dworskiego świata i jego antagonistycznych stronnictw katolików i hugenotów, skupionych wokół panujących Walezjuszów i Henryka z Nawary, jaki odmalowuje Aleksander Dumas (ojciec), odstręcza. To świat pełen intryg, hipokryzji, kłamstwa, fałszywych oskarżeń, skrytobójczych morderstw. Aktorzy Teatru Narodowego z biegłością odsłaniają kulisy bezwzględnej walki o władzę, w której każdy może stać się ofiarą. Człowiek człowiekowi staje się tu wilkiem, choć niektórzy usiłują zrobić wyłom w nieprzyjaznym otoczeniu. Monumentalna i prosta, funkcjonalna zabudowa sceny (scena powiększona o 5 rzędów foteli), zaufanie dla inteligencji widza, odmierzony rytm i (rzadko ostatnio widywane w teatrze) jedno zakończenie. Koronkowa robota teatralna.

 

KRÓLOWA MARGOT wg powieści Aleksandra Dumasa, reż. Grzegorz Wiśniewski, scenografia Barbara Hanicka, reż. światła Wojciech Puś, współpraca dramaturgiczna Jakub Roszkowski, Teatr Narodowy, premiera 8 grudnia 2012

Dodaj komentarz