TRAMWAJ

 

Paryskie przedstawienie Krzysztofa Warlikowskiego niepokoi, nuży, a chwilami fascynuje. Nosi cechy przerafinowania i wewnętrznego rozkładu, jest rodzajem bomby podłożonej pod teatr. Trochę tylko przypomina znany dramat(gr. drama), rodzaj literacki (obok epiki i liryki), obejmuj... Tennessee Williamsa. Wypchany cytatami z różnych źródeł, przesycony techniką (wideo, mikroporty, intermedia śpiewane), ukazuje świat odczłowieczony, któremu teatr się znudził.

TRAMWAJ wg Tramwaju zwanego pożądaniem Tennessee Williamsa, reżyseria i adaptacja(łac. adaptare = przystosowywać), przystosowanie utworu li... Krzysztof Warlikowski, dramaturgia(gr. dramatourgia), 1. twórczość dramatyczna, ogół utwo... Piotr Gruszczyński, scenografia i kostiumy Małgorzata Szczęśniak, światło Felice Ross, muzyka Piotr Mykietyn, stylizacja fryzur i charakteryzacjinadawanie twarzy aktora wyglądu zgodnego z założeniami in... Luc Verschueren, wideo Denis Guéguin, dźwięk Jean-Louis Imbert, Odéon-Théâtre de l’Europe, Nowy Teatr w Warszawie, premiera warszawska 30 kwietnia 2010

Dodaj komentarz