Yorick nr 33 (czerwiec 2012) – spis treści

W numerze specjalnym, poświęconym 26. Kongresowi IATC/AICT

Wstęp. Zawsze teatr – Tomasz Miłkowski

 

Część I

WOKÓŁ KONGRESU

Podrowienia

Henryk Bieniewski – Niekonwencjonalne rozwiązania artystyczne

Bogdan Zdrojewski – Międzynarodowe spotkania ludzi kultury

Yun-Cheol Kim – Witajcie na festiwalu w Warszawie!

Tomasz Miłkowski – To wielki dzień

 

Otwarcie Kongresu

Wszystko się zmienia – Andrzej Żurowski

Criticism Beyond Criticism – Yun-Cheol Kim

 

Międzynarodowy Dzień Teatru

Warsaw – The Theatre Centre – Tomasz Miłkowski

Celebrating the Theatre Day in Warsaw – Yun-Cheol Kim

Artystyczne bogactwo Warszawy – Hanna Gronkiewicz-Waltz

Warszawskie Spotkania Teatralne 1965 – 2011 – Magdalena Raszewska

 

Teatr poza teatrem/ Theatre Beyond the Theatre

The Director in Fight with Space – Magdalena Raszewska

Reżyser walczy z przestrzenią – Magdalena Raszewska

Taking Place – Margareta Sörenson, Szwecja

Mobile Theatre – Robert Cohen, USA

Teatr mobilny – Robert Cohen

The Local Theatre “Theatre in Ruins” – Magdalena Gołaczyńska

Teatr lokalny w ruinach – Magdalena Gołaczyńska

Performance Art – A Forum for Alternative Thought – Akiko Tachiki

Poza granicami – sztuka performatywna jako forum dla alternatywnych myśli -Akiko Tachiki, Japonia

 

Thalia Prize

Kapila Vatsyayan Named Winner of the IATC Thalia Prize

Acceptance speech on the occasion of the award of Thalia Prize – Kapila Vatsyayan

Wystąpienie z okazji przyjęcia nagrody Thalia Prize – Kapila Vatsyayan

Laudacja – Margareta Sörenson

 

Nagroda im. Ireny Solskiej

Nina Andrycz(1912-2014), aktorka od debiutu związana z warszawskim Teat... – ”Heroina dramatyczna” – Bożena Frankowska

Laudacja – Krytyna Gucewicz

 

Dokumentacja

Kongresowe zapiski – Katarzyna Michalik, Zuzanna Talar, Ewa Wojciechowska

Uczestnicy Kongresu IATC/AICT/ Congress’ participants – Warszawa/ Warsaw 2012

Seminarium dla młodych krytyków w Warszawie/ Seminar for young critics in Warsaw/

Stage pour jeunes critiques a Varsovie

Program seminarium Teatr poza teatrem/Theatre Beyond the Theatre/ Le théâtre hors du théâtre

Komitet Organizacyjny Kongresu/ Organizing Committee/ Le Comité Organisateur

Komitet Wykonawczy IATC/AICT wybrane na Kongresie

Zarząd Klubu Krytyki Teatralnej

 

Część II

 

WOKÓŁ TEATRU I KRYTYKI

 

Przekroje i zbliżenia

Henryka Tomaszewskiego teatr poza teatrem czyli quo vadis polska pantomimo – Elżbieta Pastecka (Sekcja Krytyków Teatralnych ZASP)

Teatr w eterze prosto do domu – Ewa Hejne

Mocny głos kobiet – Katarzyna Olczak o festiwalu Kontrapunkt

 

Portrety

Wielki Mag teatru – o Adamie Hanuszkiewiczu rozmawiają Emilia Krakowska I Justyna Hofman-Wiśniewska

Kutz z Piórem Mistrza – Tomasz Miłkowski

Zapomniany majster – Andrzej Żurowski

Fred Apke: kilka przypadków i przeznaczenie – Grażyna Korzeniowska

 

Spektakle

Czekając na Mazepę – Jagoda Opalińska

Makbet w Baju Pomorskim, za i przeciw – Bożena Frankowska

Merylin Mongoł w Ateneum – Grażyna Korzeniowska

Oresteja Mai Kleczewskiej: tak i nie – Tomasz Miłkowski, Monika Wesołowska

Układ Zuzanny Talar w Teatrze Polskiego Radia – Marzena Dobosz

Żyd w Teatrze Rampa – Katarzyna Michalik-Jaworska

Zaśpiewać dramatycznie – Grażyna Korzeniowska

Dobrze iść na Aktora – Grazyna Korzeniowska

Tajemnicze dziecko – Zuzanna Talar

Udręka życia w Narodowym – Tomasz Miłkowski

 

 

Dramat(gr. drama), rodzaj literacki (obok epiki i liryki), obejmuj.../ książka

Układ – Zuzanna Tala

Towarzystwo Muzyczne w Lublinie. Inspirator rozwoju miejskiej kultury muzycznej Joanny Biegajskiej – Justyna Hofman-Wiśniewska

Co reżyser ma w środku Jana Kulczyńskiego – Tomasz Miłkowski

 

Meandry krytyki

Sztuka bez krytyki więdnie – Z Tomaszem Miłkowskim rozmawia Ewa Uniejewska

Monkey Business: How Theatre Makers, Critics and Audiences Came To Distrust Each Other – Matti Linavouri

Podejrzana sprawa: Jak twórcy teatralni, krytycy i publiczność stają się wobec siebie nieufniMatti Linnavuori, tłum. Tomasz Miłkowski

Ethical Context of Theatre Critique – Jerzy Kosiewicz, translated by Sylwia Willcox

Etyczny kontekst krytyki teatralnej – Jerzy Kosiewicz

Przyszłość pisania o teatrze – Zofia Smolarska

Dodaj komentarz