Nestorzy i debiutanci

 

Z pewnego punktu widzenia to numer niezwykły – spotykają się w nim debiutanci i nestorzy w zawodzie krytyka, a rdzeniem tego wydania są wystąpienia wygłoszone podczas Forum Krytyków w Instytucie Teatralnym, zwołanym przez Klub Krytyki Teatralnej, z udziałem szefów IATC/AICT, prof. Yun-Cheol Kima i dr. Michela Vaisa. Ich pobyt w Warszawie wiązał się z przygotowaniami do Kongresu Krytyków, który obradować będzie w Warszawie w marcu przyszłego roku – gospodarzem tego wydarzenia będzie Oddział Warszawski Stowarzyszenia Dziennikarzy RP i KKT.

 

 

Podczas wspomnianego Forum emocjonalne wystąpienie Henryka Talara i przewrotna propozycja Magdaleny Raszewskiej wzbudziły największe zainteresowanie. Ich wystąpienia publikujemy, zapraszając do wypowiedzi.

Witamy też po wielu latach milczenia na łamach Yoricka Jerzego Niesiobędzkiego, ongiś niezwykle aktywnego i płodnego krytyka, który zaszył się wśród mazurskich jezior i stamtąd od czasu do czasu obdarowuje nas swymi refleksjami. Obok nestora w tym samym numerze błyskotliwie debiutuje Radosław Lubiak, student WOT, szkicem o… felietonach teatralnego nestora, Erwina Axera. Refleksje o przemianach w teatrze w ostatnim dwudziestoleciu snuje autorka najmłodszego pokolenia krytyków Katarzyna Michalik – Jaworska z Koła Młodych KKT/ polskiej sekcji AICT.

Jak zwykle sporo recenzji i sprawozdań, m.in. z festiwalu Demoludy, festiwalu teatru lalek w Finlandii i SHOW Case w Tbilisi. W cyklu LAUREACI BOYA sylwetka Elżbiety Kępińskiej, która obchodziła niedawno jubileusz 50-lecia pracy artystycznej, pióra Grażyny Korzeniowskiej. Jak co roku podsumowanie sezonu i ranklnig aktorów Tomasza Miłkowskiego – już czternasty sezon z rzędu.

Dużo czytania, a niebawem niespodzianka – z okazji zbliżających się 45 WROCŁAWSKICH SPOTKAŃ JEDNEGO AKTORA zapowiadamy specjalne wydanie „Yoricka”, zawierające wybrane fragmenty opublikowanej przez Wrocławskie Towarzystwo Przyjaciół Teatru książki z cyklu „Czarna książeczka z Hamletem”, zatytułowanej „Czy teatr jednego aktora jest teatrem ubogim”?”.

Wasz Yorick

Dodaj komentarz