Przejdź do treści

IX 2009

Wrzesień 2009

 

29 września

60/09 Leny Frankiewicz, reż. autorki, scenografia Melania Muras, Teatr Wytwórnia.

„Debiutująca na deskach Teatru Wytwórnia reżyser Lena Frankiewicz zaproponowała publiczności powrót do lat 60. Powrót niemal dosłowny, bo jak sama wyznała, kręcą ją filmy z tamtego okresu (…) Nic nie zostało z romantyzmu i niewinności tamtych lat, więc kiedy współcześni aktorzy powtarzają za ekranowymi te same dialogi i próbują tworzyć kontrakcje do dawnych fabuł, można się tylko śmiać. Historia się powtarza zawsze jako farsa” [Bronisław Tumiłowicz, „Przegląd” nr 40, 11 października 2009].

22 września

LE SOIR, piosenki Jaquesa Brela, reż. Sylwester Biraga, Teatr Druga Strefa.

 

19 września

MOMO Michaela Ende, tłum. Teresa Jętkiewicz, adaptacja Franciszek Bartkowiak, reż. i scenografia Ewelina Pietrowiak, scenografia i kostiumy Julia Skrzynecka, choreografia Mateusz Polit, światło Mirosław Poznański, Teatr Syrena.

Momo to pierwsza premiera teatru Syrena pod kierownictwem Wojciecha Malajkata. Rozrywka na dobrym poziomie. Nie tylko dla dzieci, ale może przede wszystkim dla zapracowanych rodziców” [„Twój Styl” nr 10, 28 września 2009].

 

11 września

HIPNOZA Antoniego Cwojdzińskiego, reż. Wojciech Malajkat, scenografia Paweł Dobrzycki, kostiumy Izabela Łapińska, reż. świateł Dariusz Panas, produkcja Teatr Bajka oraz Beta Art., premiera na scenie Teatru Bajka.

„Beata Ścibakówna (artystka) całkowicie zdominowała przestrzeń gry, niewiele pozostawiając Rafałowi Królikowskiemu (lekarz). Jest rozkapryszoną gwiazdą, przyzwyczajoną do zwracania na siebie uwagi, mającą pełną świadomość własnych atutów, talentu i oddziaływania na zakochanego w niej lekarza” [Temida Stankiewicz-Podhorecka, „Nasz Dziennik” nr 241, 14 października 2009].

 

BOTOX Jakuba Przebindowskiego, reż. Emilian Kamiński, scenografia Diana Marszałek, muz. Jakub Przebindowski, multimedia Andrzej Kałuszko Teatr Kamienica.

Jakub Przebindowski „sprawdzał się dotąd w krótkich, składankowych formach. Fabuły mu nie wychodziły; opowieść o opłakanych skutkach botoksowego odmładzania też jest ciągnięta za uszy. Parę kabaretowych numerów wypada jednak olśniewająco – od sfrancuziałego celebryty kulinarnego a la TV (Kamiński), przez świetne w piosenkach Martynę Kliszewską i Dorotę Zięciowską, do zwariowanego monologu o małpach, który w wykonaniu pożyczonej z Narodowego Beaty Fudalej jest arcydziełkiem purnonsensu” [Jacek Sieradzki, „Przekrój” nr 40, 21 października 2009].

 

ODDECH ŻYCIA Davida Hare’a, tłum. Lukas Adamczyk, reż. Romuald Szejd, scenografia Marcin Stajewski, kostiumy Ewa Zaborowska, Scena Prezentacje.

„Jadwiga Jankowska-Cieślak i Teresa Budzisz-Krzyżanowska gadają i gadają. Poza współczuciem dla świetnych przecież aktorek nic z tego wynika” [Jacek Wakar, „Dziennik Gazeta Prawna” nr 182, 17 września 2009].

 

9 września 2009

ŚWIAT BASTIANA wg Niekończącej się historii Michaela Ende, scenariusz, reż., teksty piosenek Teresa Kurpias, scenografia, kostiumy Ilona Zajączkowska, muz. Anna Bajak, Marcin Kuczewski, realizacja dźwięku Edward Sosulski, choreografia Karolina Migdał, Natalia Świder, Beata Wojciechowska, przygotowanie solistów i chóru Anna Bajak, Barbara Budejko, projekcje Piotr Konieczny, animacje Tomasz Ginelli, Teatr Rampa.

 

 

Leave a Reply