Premiery w sezonie 2002/2003

 

Sezon 2002 – 2003

Premiery w poszczególnych teatrach

 

 

Centrum Łowicka

 

STOWARZYSZENIE OSÓB MÓWIĄCYCH NIE NA TEMAT, scenariusz i reż. Arkadiusz Jakubik, scenografia Wojciech Stefaniak, muz. Janusz Bogacki, spektakl przygotowany przez Centrum Łowicka [12 czerwca 2003].

 

Druga Strefa

 

KWINTESENCJA Radosława Dobrowolskiego, reż. David Foulkles [29 marca].

 

Mazowieckim Centrum Kultury

 

ZGRZYTY Enzo Cormanna, tłum. Barbara Grzegorzewska, reż. Anna Kękuś, ruch sceniczny Jarosław Staniek, muz. Krzysztof Janik, przedstawienie impresaryjne, premiera w Mazowieckim Centrum Kultury [5 kwietnia 2003].

 

Scena Prezentacje

 

CRAVATE CLUB Farrice Roger-Lacan, tłum. Katarzyna Skawina, reż. Romuald Szejd, scenografia Marcin Stajewski, kostiumy Ewa Zaborowska, Scena SZOPA [18 maja 2003].

 

W RODZINNYM SOSIE Agnes Jaoui, Jean-Pierre Bacri, tłum. Katarzyna Skawina, reż. Romuald Szejd, scenografia Marcin Stajewski, kostiumy Ewa Zaborowska [28 marca 2003].

 

MIŁOŚĆ – TO TAKIE PROSTE Larsa Noréna, tłum. Halina Thylwe, reż. Andrzej Domalik, scenografia Marcin Stajewski, kostiumy Ewa Zaborowska [11 stycznia 2003].

 

BLIŻEJ Simona Graya, tłum. Michał Ronikier, reż. Romuald Szejd, scenografia Marcin Stajewski, kostiumy Ewa Zaborowska [18 października 2002].

 

Stara Prochoffnia

 

ZASADY SAVOIR-VIVRE`U W NOWOCZESNYM SPOŁECZEŃSTWIE Jean-Luca Lagarce’a, tłum. i reż. Edward Wojtaszek, muz. Tomasz Bajerski, prapremierowy monodram Magdaleny Kuty [18 maja 2003].

 

Teatr Adekwatny

 

MAKBET Williama Shakespeare’a, tłum. Antoni Libera, reż., kostiumy i scenografia Tomasz Wójcik, oprac. muz. Sławomir Ratajczak, premiera na scenie Teatru na Woli [30 kwietnia 2003].

 

ODPRAWA POSŁÓW GRECKICH wg Jana Kochanowskiego, Prolog Henryk Boukołowski, scenariusz i reż. Henryk Boukołowski, premiera na Małej Scenie Teatru Dramatycznego [25 października 2002].

 

Teatr Ateneum

 

VINCENT I URSZULA Nicholasa Wrighta, tłum. Hanna Szczerkowska, reż. Barbara Sass, scenografia Zofia de Ines, muz. Michał Lorenc, Scena 61 [31 maja 2003].

 

OCZY WIELKIEGIO MIASTA Kurta Tucholsky’ego, tłum. Roman Kołakowski, recital Krystyny Tkacz, reż. Agnieszka Glińska, scenografia Agnieszka Zawadowska, kier. muz. Urszula Borkowska, Scena 61 [5 kwietnia 2003].

 

PAMIĘTNIK LIRYCZNY, kompozycja wieczoru i wykonanie Magda Zawadzka, reż. Marcin Sosnowski, scenografia Marcin Stajewski, kier. muz. Beata Wus, Scena na Dole [1 marca 2003].

 

MŁYNARSKI, CZYLI TRZY ELEMENTY, scenariusz i reż. Magda Umer, scenografia Izabela Chełkowska, kier. muz. Wojciech Borkowski, produkcja: Europejska Agencja Sztuki i Teatr Ateneum [31 stycznia 2003].

 

ZAŚWIADCZENIE O INTELIGENCJI Jerzego Dobrowolskiego, teksty piosenek Andrzej Bianusz, Stanisław Tym, Wojciech Młynarski, scenariusz i reż. Wojciech Młynarski, muz. Roman Orłow, Jerzy Derfel, scenografia Marcin Stajewski, choreografia Zofia Rudnicka, oprac. muz. Jerzy Derfel, Scena na Dole [20 grudnia 2002].

 

Teatr Dramatyczny

 

KRÓLOWA PIĘKNOŚCI Z LEENANE Martina McDonagha, tłum. Klaudyna Rozhin, reż. Robert Gliński, scenografia Agnieszka Zawadowska [19 października 2002].

 

REWIZOR Mikołaja Gogola, tłum. Julian Tuwim, reż. Andrzej Domalik, scen. Barbara Hanicka, kostiumy Dorota Kołodyńska, muzyka Lech Możdżer, światło Edward Kłosiński, choreografia Emil Wesołowski [14 września 2002].

 

Teatr Komedia – Północne Centrum Sztuki

ŁÓŻKO PEŁNE CUDZOZIEMCÓW Dave’a Freemana, tłum. Elżbieta Woźniak, reż. Jerzy Bończak, scenografia Marek Chowaniec, kostiumy Maciej Zień, oprac. muz. Małgorzata Małaszko-Stasiewicz, układy choreograficzne Piotr Galiński [14 lutego 2003].

 

Teatr Kwadrat

 

SŁUGA DWÓCH PANÓW Carlo Goldoniego, tłum. Jerzy Adamski, reż. Waldemar Matuszewski, scenografia Małgorzata Treutler, kompozycja ruchu i choreografia Krzysztof Adamski, oprac. muz. Ewa Szymańska, przygot. Wokal. Ewa Iżykowska [28 czerwca 2003].

 

WSZYSTKO JEST WZGLĘDNE Alana Ayckbourn, tłum. Mira Michałowska, Irena Szymańska, reż. Marcin Sławiński, scenografia Józef Napiórkowski, oprac. Muz. Stefan Zawarski [29 marca].

 

UPADŁE ANIOŁY Noëla Cowarda, tłum. Elżbieta Woźniak, reż. Sylwester Chęciński, scenografia Wojciech Stefaniak, kompozycja ruchu i choreografia Krzysztof Adamski, oprac. muz. Maciej Pawłowski, przygot. wokal. Maciej Tomaszewski [8 marca 2003].

 

Teatr Mały

 

DOBRY WIECZÓR KAWALERSKI Agaty Truskolaskiej, reż. Jerzy Bończak, przedstawienie impresaryjne, premiera w Teatrze Małym [14 czerwca 2003].

 

POZWÓL MI ODEJŚĆ Katarzyny Grocholi, reż. Izabella Cywińska, produkcja agencja Gudejko, premiera w Warszawie w Teatrze Małym [11 luty 2003].

 

Teatr Narodowy

 

TUWIM. WIECZÓR POEZJI, wybór i komentarz Iwona Smolka [4 kwietnia 2003].

 

OSTATNI Tomasza Łubieńskiego, reż. Tadeusz Bradecki, scenografia Paweł Dobrzycki, muz., i oprac. muz. Stanisław Radwan, przygot. muz. Mirosław Jastrzębski, Teatr Narodowy, Scena przy Wierzbowej [22 marca 2003].

 

BIAŁA LOKOMOTYWA, wieczór poetycki Edwarda Stachury, wybór i komentarz Jarosław Markiewicz [30 stycznia 2003].

 

MORZE I ZWIERCIADŁO Wystana Hugh Audena, tłum. Stanisław Barańczak, reż. i scenografia Jerzy Grzegorzewski, kostiumy Barbara Hanicka, muz. Stanisław Radwan, światło Mirosław Poznański, Scena przy Wierzbowej [21 grudnia 2002].

 

KURKA WODNA Stanisława Ignacego Witkiewicza, reż. Jan Englert, scenografia Dorota Kołodyńska, muz. Maciej Małecki, światło Mirosław Poznański, grafika projekcji Piotr Jaworowski [6 grudnia 2002].

 

NIE MA ODPOWIEDZI. Julia Hartwig – POECI FRANCUSCY, recytuje Gustaw Holoubek [30 października 2002].

 

Teatr na Woli

 

STACHURA, CZYLI LIST DO POZOSTAŁYCH, wg utworów Edwarda Stachury, scenariusz, muz. i reż. Jerzy Satanowski, Scena Muzyczna [12 kwietnia 2003].

 

SCHODY Charlesa Dyera, tłum. Michał Ronikier, reż. Piotr Łazarkiewicz, scenografia Marek Lewandowski, kostiumy Weronika Olbrychska, współproducent Teatr Polski w Bielsku-Białej [1 kwietnia 2003].

 

PRZERŻNĄĆ SPRAWĘ Davida Mameta, tłum. Marek Kędzierski, reż. Marek Wortman, scenografia Irena Biegańska, muz. Krzesimir Dębski [21 lutego 2003].

 

Teatr Nowy

 

KRZYK RYBY Anny Strońskiej, reż. Mateusz Bednarkiewicz [29 czerwca 2003].

 

MĄŻ I ŻONA, CZYLI SZTUKA OBŁAPIANIA wg Aleksandra Fredry, reż. Adam Hanuszkiewicz, scenografia Aleksander Fogtt, kostiumy Grażyna Żubrowska [19 lutego 2003].

 

MY DO EUROPY – EUROPA DO NAS wg Dzienników Witolda Gombrowicza, inscenizacja Adam Hanuszkiewicz [16 stycznia 2003].

 

PIOSENKI PAOLO CONTE, tłum. Jerzy Menel, reż. Krzysztof Lang, kostiumy Małgorzata Teutler, Witold Wajch, choreografia Krzysztof Adamski [18 października 2002].

 

Teatr Ochoty

 

IWANOW Antona Czechowa, tłum., adapt., reż. i scenografia Eugeniusz Korin, kostiumy Irena Biegańska, w roli tytułowej Jerzy Zelnik [8 listopada 2002].

 

Teatr Polski

 

ODWIEDZINY: cz. 1 – WNĘTRZE Maurycego Maeterlincka, tłum Zygmunt Sarnecki, cz. 2 – ODWIEDZINY O ZMROKU Tadeusza Rittnera, reż. Andrzej Łapicki, scenografia Łucja Kossakowska, oprac. muz. Anna Płoszaj, współpraca reż. Bogdan Potocki [5 maja 2003].

 

BURZA William Shakespeare’a, tłum. Stanisław Barańczak, reż. Jarosław Kilian, scenografia Adam i Jarosław Kilian, muz. Abel Korzeniowski [8 marca 2003].

 

NONDUM Lidii Amejko, reż. Piotr Kruszczyński, scenografia Jan Kozikowski, muz. Paweł Dampc, choreografia Paweł Mikołajczak [27 września 2002].

 

Teatr Powszechny

 

EGZEMPLARZ Caryl Churchill, tłum. Małgorzata Semil, reż. Piotr Cieplak, opieka scen. Jan Kozikowski, Mała Scena [7 czerwca 2003].

 

BIAŁE MAŁŻEŃSTWO Tadeusz Różewicza, reż. Grzegorz Wiśniewski, scenografia Jan Kozikowski, opr. muz. Wojciech Blecharz, ruch sceniczny Leszek Bzdyl, światło Paweł Krawczyk [11 kwietnia 2003].

 

HISTORIE ZAKULISOWE Antona Czechowa, tłum. Jerzy Koenig, scenariusz Władysław Zawistowski, reż. Zbigniew Zapasiewicz, scenografia Katarzyna Proniewska-Mazurek [18 stycznia 2003].

 

MIESZANKA FIRMOWA Stanisława Tyma, scenariusz autora, Mała Scena, w ramach Sceny Inicjatyw Aktorskich [16 listopada 2002].

 

KSZTAŁT RZECZY Neila LaBute, tłum. Małgorzata Semil, reż. Grzegorz Wiśniewski, scen. Barbara Hanicka, muz. Bronisław Rawski, prapremiera, Mała Scena [19 października 2002].

 

PIOSENKI Z TEATRU, piosenki ze spektaklu Biała bluzka wg Agnieszki Osieckiej i Marlena Pam Gems oraz Kobiety zwiedzionej wg Simone de Bauvoir w reż. Magdy Umer; spektakl Krystyny Jandy, oprac. muz. Wojciech Borkowski, w ramach Sceny Inicjatyw Aktorskich [13 października 2002].

 

CZECZOTKA Anny Strońskiej, reż. Zdzisław Wardejn, scenografia Maria Kania, Józef Dalmour, oprac. muz. Janusz Bogacki, monodram Ewy Dałkowskiej, Mała Scena, w ramach Sceny Inicjatyw Aktorskich [5 października 2002].

 

Teatr Rampa

 

SIÓDME – MNIEJ KRADNIJ Dario Fo, Franca Rame, Jacopo Fo, tłum. Zofia Ernstowa, Jerzy Kierst, teksty piosenek Andrzej Ozga, adapt., oprac. tekstu, inscenizacja i reż. Jan Prochyra, Jan Szurmiej, scenografia Krzysztof Baumiller, kostiumy Anna Baumiller, muz. Jan Jarczyk, choreografia Jan Szurmiej, kier. muz. Marcin Mazurek [28 czerwca 2003].

 

EVERGREEN, koncert Big Warsaw Band z solistami, kier. muz. Stanisław Fijałkowski, reż. Julita Kożuszek, choreografia Marta Fijałkowska [29 listopada 2002].

 

NAJPIĘKNIEJSZE MELODIE ŚWIATA, koncert z okazji otwarcia Parku Wiecha [2 października 2002].

 

Teatr Rozmaitości

 

STOSUNKI KLARY Dea Loher wg sztuki tej autorki Przypadek Klary, tłum. Jacek St. Buras, reż. i scenografia Krystian Lupa, kostiumy Magdalena Maciejewska, muz. Jacek Ostaszewski [5 kwietnia 2003].

 

BURZA Williama Shakespeare’a, tłum. Stanisław Barańczak, reż. Krzysztof Warlikowski, scenografia Małgorzata Szczęśniak, muz. Paweł Mykietyn, reżyseria świateł Felice Rose [4 stycznia 2003].

 

MADE IN CHINA Marka O’Rowe, tłum. Klaudyna Rozhin, reż. Redbad Klynstra, scenografia Magdalena Maciejewska, Teatr Rozmaitości oraz Stowarzyszenie Wyższej Konieczności Memosyne, premiera w kamienicy przy ul. 11 Listopada 22 [8 listopada 2002].

 

OBRÓBKA Martina Crimpa, tłum. Małgorzata Semil, reż. Artur Urbański, scenografia Magdalena Maciejewska, Stolarnia [15 września 2002].

 

Teatr Studio

 

NA WSI Martina Crimpa, tłum. Małgorzata Semil, reż. Mariusz Grzegorek, scenografia Grzegorz Małecki, światło Joanna Dylewska, Malarnia [12 kwietnia 2003].

 

MEWA Antona Czechowa, tłum. Natalia Gałczyńska, reż. Zbigniew Brzoza, scen. Zbigniew Tomaszczyk, kostiumy Dorota Kołodyńska, muz. Jacek Grudzień [5 stycznia 2003].

 

DOWCIP Margaret Edson, tłum. Hanna Szczerkowska, reż. Magdalena Łazarkiewicz, scenografia Katarzyna Sobańska, światło Wojciech Todorow, muz. Antoni Łazarkiewicz [14 listopada 2002].

 

Teatr Studio Buffo

 

WIECZÓR ROSYJSKI, scenariusz, reż. i choreografia Janusz Józefowicz, kier. muz. Janusz Stokosa [26 kwietnia 2003].

 

DZIDZIA, recital Moniki Ambroziak, produkcja Jan Zawistowski [7 marca 2003].

 

WIECZÓR ŻYDOWSKI W BUFFO, scenariusz, reż. i choreografia Janusz Józefowicz, kier. muz. Janusz Stokłosa, scenografia Marek Chowaniec [21 października 2002].

 

WIECZÓR CYGAŃSKI W BUFFO, scenariusz, reż. i choreografia Janusz Józefowicz, kier. muz. Janusz Stokłosa, scenografia Marek Chowaniec [15 września 2002].

 

Teatr Syrena

 

MIŁOŚĆ Z OCEANU Don Nigro, tłum. Hanna Szczerkowska, reż. Cezary Morawski, scenografia Anna Adamaszek, muz. Jan Janga Tomaszewski, ruch scen. Aleksandra Wiszniowska, realizacja światła Jarosław Schmidt [13 czerwca 2003].

 

KLUB HIPOCHONDRYKÓW Meggie W. Wright [Magdaleny Wołłejko], reż. Wojciech Malajkat, scenografia Allan Starski, kostiumy Wiesław Starska, muz. Zbigniew Zamachowski, aranż. Andrzej Jagodziński, ruch scen. Aleksandra Wiszniowska, realizacja światła Michał Englert [11 kwietnia 2003].

 

PARTY Ryszarda Marka Grońskiego, reż. Barbara Borys-Damięcka, scenografia Tatiana Kwiatkowska, muz. Czesław Majewski, układy taneczne Tomasz Tworkowski, realizacja światła Piotr Pawlik [24 stycznia 2003].

 

AZNAVOUR, tłum. tekstów: Wojciech Młynarski, Jacek Korczakowski, recital Roberta Kudelskiego, scenariusz i reż. wykonawcy, aranżacje i akompaniament Janusz Tylman, tłum. tekstów Wojciech Młynarski, Jacek Korczakowski, scena przy bufecie [18 stycznia 2003].

 

PIOSENKI JERZEGO WASOWSKIEGO, recital Lory Szafran i Bogdana Hołowni, Scena przy szatni [2 listopada 2002].

 

SCENARIUSZ DLA TRZECH AKTOREK Bogusława Schaeffera, muz. autora, reż. Bogusław Semiotuk, scena przy bufecie [29 września 2002].

 

ŻOŁNIERZ KRÓLOWEJ MADAGASKARU Juliana Tuwima, Tadeusza Sygietyńskiego, adapt. i reż. Wojciech Adamczyk, scenografia Ewa i Andrzej Przybyłowie, kostiumy Irena Biegańska, Ewa Krauze, aranż. i kier. muz. Mirosław Jastrzębski, choreografia Zofia Rudnicka, realizacja światłą Mirosław Poznański [20 września 2002].

 

Teatr Współczesny

 

STRACONE ZACHODY MIŁOŚCI Williama Shakespeare’a, tłum. Leon Urlich, reż. Agnieszka Glińska, scenografia Magdalena Maciejewska, muz. Olena Leonenko [3 maja 2003].

 

NAMIĘTNA KOBIETA Kay Mellor, tłum. Elżbieta Woźniak, reż. Maciej Englert, scenografia Marcin Stajewski, kostiumy Anna Englert [16 stycznia 2003].

 

Teatr Żydowski

 

KRÓLEWNA ŚNIEŻKA wg braci Grimm, scenariusz, reż., choreografia Lena Szurmiej, scenografia Marta Grudzińska, muz. Rajmund Filipiak, ker. Muz. Małgorzata Hauschild, Teatr Żydowski [1 czerwca 2003].

 

KOPCIUSZEK wg Charlesa Perraulta, scenariusz i reż. Lena Szurmiej, scenografia Marta Grudzińska, muz. Rajmund Filipiak, kier. muz. Małgorzata Hauschild [5 grudnia 2002].

 

SKRZYPEK NA DACHU Jerry’ego Bocka, libretto Joseph Stein, piosenki Sheldon Harnick, tłum. Antoni Marianowicz, insc., reż. i choreografia Jan Szurmiej, scenografia Wojciech Jankowiak, kostiumy Marta Hubka, kier. muz. Teresa Wrońska, Sławomir Lebiedziński, przygot. wokal. Małgorzata Hauschild [4 października 2002].

 

Towarzystwo Teatralne Pod Górkę

 

WIECZNY TUŁACZ Mariana Hemara, scenariusz i reż. Tadeusz Wiśniewski, kier. muz. Zbigniew Rymarz, monodram Stanisława Górki [19 listopada 2002].

 

 

Dodaj komentarz