Premiery w sezonie 2000/2001

Sezon 2000 2001

Premiery w poszczególnych teatrach

 

 

Druga Strefa

 

WARIAT I ZAKONNICA Witkiewicz Stanisław Ignacy, reż. i scenografia Sylwester Biraga, Teatr Druga Strefa [25 września 2000].

 

Polish Milennium Company

 

ODLOT W CZASIE, czyli HISTORIA OSTATNIEGO TYSIĄCLECIA scenariusz i reżyseria Włodzimierz Kaczkowski, scenografia Ewa Gdowiok, muz. Janusz Grudziński (KULT), przedstawienie impresaryjne [8 listopada 2000].

 

Scena Prezentacje

 

PO DRUGIEJ STRONIE LUSTRA Jean-Louis Bauera, tłum. Katarzyna Skawina, reż. Romuald Szejd, scenografia Marcin Stajewski, kostiumy Zofia de Ines, Scena SZOPA [19 maja 2001].

 

ŁOŻE Z BALDACHIMEM Jana de Hartog, Colette, tłum. Katarzyna Skawina, reż. Romuald Szejd, scenografia Marcin Stajewski, kostiumy Zofia de Ines [1 grudnia 2000].

 

GDZIE NIEMOWLĘ Oscara Wilde’a (wg Brata marnotrawnego), tłum. i adaptacja Katarzyna Skawina, reż. Romuald Szejd, scenografia Marcin Stajewski, kostiumy Ewa Zaborowska, ruch sceniczny Zofia Rudnicka [26 października 2000].

 

Studium Teatralne

 

CZŁOWIEK, reż. Piotr Borowski, Warszawa, 2001 [1 czerwca 2001].

 

Teatr Adekwatny

 

TRENY wg Jana Kochanowskiego, scenariusz Magda Teresa Wójcik, Henryk Boukołowski, reż. Henryk Boukołowski, kostiumy i scenografia Tomasz Wójcik, muz. Mikołaj Hertel, premiera na scenie Teatru Dramatycznego [24 maja 2001].

 

FIRCYK W ZALOTACH Franciszka Zabłockiego, adapt. Adam Grąziewicz, reż. Joanna Cichoń, kostiumy i scenografia Tomasz Wójcik, muz. Mikołaj Hertel, ruch scen. Ewa Szawłowska, premiera na Scenie Kameralnej Teatru Polskiego [19 lutego 2001].

 

DŻUMA Alberta Camusa, scenariusz i reż. Magda Teresa Wójcik, scenografia Tomasz Wójcik, muz. Mikołaj Hertel, premiera na Scenie Kameralnej Teatru Polskiego [27 listopada 2000].

 

Teatr Ateneum

 

KOFTA, scenariusz i reż. Artur Barciś, kier. muz. I aranż. Wojciech Borkowski, scenografia Tomasz M. Wiśniewski, Dorota Żarska, choreografia Tadeusz Wiśniewski, przygot. Wokal. Beata Wus, Scena na Dole [18 maja 2001].

 

KOLACJA DLA GŁUPCA Francisa Vebera, tłum. Barbara Grzegorzewska, reż. Wojciech Adamczyk, scenografia Marcin Stajewski [11 maja 2001].

 

DWIE SCENY MIŁOSNE: „Tragedia florencka” Oskara Wilde’a, Antoni Czechow, „Niedźwiedź” Antona Czechowa, reż. Krzysztof Zaleski, scenografia Joanna Macha, kostiumy Zofia de Ines, muz. Wojciech Borkowski, układ walki, Tomasz Grochoczyński, Scena 61 [7 kwietnia 2001].

 

SKĄPIEC Moliera, tłum. Jan Polewka, reż. Krzysztof Zaleski, dekoracje: Zofia de Ines, Joanna Macha, kostiumy Zofia de Ines, muz. Wojciech Borkowski [7 stycznia 2001].

 

Teatr Dramatyczny

 

AUSLOSCHUNG. WYMAZYWANIE wg Thomasa Bernharda, scenariusz, reż. i scenografia Krystian Lupa, muz. Jacek Ostaszewski [10 marca 2001].

 

WSZYSTKO DOBRE, CO DOBRZE SIĘ KOŃCZY Williama Shakespeare’a, tłum. Stanisław Barańczak, reż. Piotr Cieślak, scenografia Piotr Jaworowski, kostiumy Dorota Kołodyńska, muz. Seweryn Krajewski, Sebastian Krajewski [31 grudnia 2000].

 

SZACH MAT Vittoria Franceschiego, tłum. Maria W. Olszańska, reż. Adam Ferency, scenografia Beata Nyczaj, Scena im. Haliny Mikołajskiej [25 listopada 2000].

 

Teatr Komedia

 

KOPCIUSZEK Ireny Prusickiej, reż. Karol Stępkowski, scenografia Jerzy Gorazdowski, choreografia Dorota Furman, muz. Aleksander Rostan, oprac. muz. Czesław Majewski, oprac. wokalne Romana Krebsówna, konsult. iluzjonist. Maciej Pol, dyrygent Maciej Czubaty [11 lutego 2001].

 

OPOWIADANIA ZEBRANE Donalda Marguliesa, tłum. Elżbieta Woźniak, reż. Krystyna Janda, dekoracje Maciej Maria Putowski, kostiumy Magda Maciejewska, światło Edward Kłosiński, peruki Maria Ślepowrońska, produkcja Agencja Koncertowa Grami, premiera w Teatrze Komedia [13 stycznia 2001].

 

PRYWATNA KLINIKA Johna Chapmana, Dave’a Freemana, tłum. Elżbieta Woźniak, reż. Jerzy Bończak, scenografia Klaudia Solarz, kostiumy Anna Bizner, oprac. muz. Małgorzata Małaszko-Stasiewicz [6 października 2000].

 

Teatr Kwadrat

 

ZŁODZIEJ Erica Chappella, tłum. Elżbieta Woźniak, reż. Janusz Majewski, scenografia Józef Napiórkowski, Wojciech Stefaniak, oprac. muz. Zbigniew Zborowski [12 stycznia 2001].

 

Teatr Montownia

 

MCQICHOTE wg Miguela Cervantesa, reż. Piotr Ziniewicz, scenografia Linas Domarckas, muz. Kormorany, premiera w Collegium Nobilium [26 maja 2001].

 

Teatr Narodowy

 

DOŻYWOCIE Aleksandra Fredry, reżyseria Jan Englert, scenografia Barbara Hanicka, muz. Maciej Małecki, światło Mirosław Poznański, Scena przy Wierzbowej [23 czerwca 2001].

 

PRAGNIENIE, Adam Zagajewski czyta swoje wiersze, Scena przy Wierzbowej [29 maja 2001].

 

AKROPOLIS Stanisława Wyspiańskiego, opr. tekstu i reż. Ryszard Peryt, scen. Ewa Starowieyska, muz. Wojciech Kilar, choreografia Emil Wesołowski, światło Mirosław Poznański, efekty pirotechniczne Krzysztof Trzaskowski [28 kwietnia 2001].

 

CZYTANIE MAKBETA, tragedia Williama Shakespeare’a w nowym przekładzie Antoniego Libery, komentarz Antoni Libera, Scena przy Wierzbowej [24 kwietnia 2001].

 

LEONCE I LENA Georga Büchnera, tłum. Peter Lachmann, reż. Barbara Sierosławska, scenografia Agnieszka Zawadowska, muz. Paweł Mykietyn, światło Mirosław Poznański, Scena przy Wierzbowej [17 marca 2001].

 

NA CZWORAKACH Tadeusza Różewicza, reż. Kazimierz Kutz, scenografia Jerzy Kalina, muz. Jan Kanty Pawluśkiewicz, światło Mirosław Poznański [26 stycznia 2001].

 

ROZMOWY O SŁOWACKIM. BENIOWSKI/ FANTAZY, wybór wierszy i komentarz Gustaw Holoubek, Scena przy Wierzbowej [22 stycznia 2001].

 

CZTERY KWARTETY, wieczór poezji T.S. Eliota, wybór wierszy i komentarz Wiesław Juszczak [11 grudnia 2000].

 

REQUIEM DLA GOSPODYNI Wiesława Myśliwskiego, reż. Kazimierz Dejmek, scenografia Jan Polewka, muz. Stanisław Radwan, światło Krzysztof Trzaskowski, Scena przy Wierzbowej [10 grudnia 2000].

 

NOC LISTOPADOWA Stanisława Wyspiańskiego, opracowanie tekstu i reż. Jerzy Grzegorzewski, scenografia Andrzej Kreütz Majewski, muz. Stanisław Radwan [11 listopada 2000].

 

WIŚNIOWY SAD Antona Czechowa, tłum. Jerzy Jarocki, reż. Maciej Prus, scenografia Boris Kudlička, kostiumy Zofia de Ines, muz. Jacek Ostaszewski, światło Krzysztof Trzaskowski [12 września 2000].

 

Teatr na Woli

 

KRÓLOWA I SZEKSPIR Esther Vilar, tłum. Grażyna Dyląg, Bożen Intrator, reż. Marcel Kochańczyk, scenografia Jerzy Rudzki, kostiumy Jerzy Rudzki i Zofia de Ines, muz. Marcin Błażewicz, w roli Elżbiety I – Nina Andrycz [17 maja 2001].

 

PLAY STRINDBERG Friedricha Dürrenmatta, tłum. Zbigniew Krawczykowski, reż. Andrzej Łapicki, scen. Marcin Stajewski, muz. Krzesimir Dębski, choreografia Zofia Rudnicka [25 stycznia 2001].

 

BUMERANG Bertranda da Costy, tłum. Katarzyna Skawina, reż. Bogdan Augustyniak, scenografia Marcin Stajewski, oprac. muz. Ewa Zatońska-Skrzecz, Teatr Na Woli [30 listopada 2000].

 

Teatr Nowy

 

W IMIĘ OJCA STRINDBERGA wg Ojca i Spowiedzi szaleńca Augusta Strindberga, tłum. Zygmunt Łanowski, oprac. tekstów i reż. Adam Hanuszkiewicz, scenografia Janusz Kijański [3 marca 2001].

 

TELEPATRZYDŁO PANA PRUSA, scenariusz na motywach „Kronik” i reż. Adam Hanuszkiewicz, teksty piosenek Marek Dutkiewicz, scenografia Janusz Kijański, muz. Andrzej Żylis, choreografia Krzysztof Adamski [23 września 2000].

 

Teatr Ochoty

 

HAMLET Williama Shakespeare’a, tłum. Józef Paszkowski, reż. i scenografia Tomasz Mędrzak, muz. Robert Gawliński, w roli tytułowej Wojciech Solarz, Teatr Ochoty [24 lutego 2001].

 

Teatr Polski

 

PUŁAPKA NA MYSZY Agathy Christie, tłum. Hanna Baltyn, scenografia Łucja Kossakowska, oprac. muz. Czesław Majewski, konsultant muz. Anna Płoszaj, Teatr Polski, Scena Kameralna [21 kwietnia 2001].

 

DON JUAN Moliera, tłum. Bohdan Korzeniewski, reż. Jarosław Kilian, scenografia Adam Kilian, układ pojedynków Tomasz Grochoczyński, ruch sceniczny Emil Wesołowski, w roli tytułowej Piotr Adamczyk [9 marca 2001].

 

KATARANTKA Tomasza Mana, reż. Autora, scenografia Magdalena Gajewska, muz. Rafał Augustyn, Scena Kameralna [28 stycznia 2001].

 

LUSTRO Niny Andrycz, Andrzeja Kondratiuka, reż. Tomasz Zygadło, scenografia Xymena Zaniewska, Mariusz Chwedczuk, muz. Tomasz Bajerski, Scena Kameralna, premiera na scenie Teatru Polskiego [21 października 2000].

 

Teatr Powszechny

 

KRÓL LEAR Williama Shakespeare’a, tłum. Stanisław Barańczak, reżyseria Piotr Cieplak, scenografia Jan Kozikowski, muzyka Kormorany [12 maja 2001].

 

ZDANIEM AMY Davida Hare’a tłum. Małgorzata Semil, reż. Mariusz Grzegorek, scen. Jagna Janicka, Mała Scena [28 kwietnia 2001].

 

INNE ROZKOSZE Jerzego Pilcha, adaptacja i reż. Rudolf Zioło, scenografia Andrzej Witkowski, muz. Bolesław Rawski [16 grudnia 2000].

 

PO DESZCZU Sergi Belbela, tłum. Marzenna Gottesman, reż. Agnieszka Glińska, Władysław Kowalski, dekoracje Magda Maciejewska, kostiumy Agata Loth, opr. muz. Anna Malarowska, Mała Scena [3 grudnia 2000].

 

ZAPOMNIANE SŁOWA Stanisława Tyma, reż. i wykonanie autora, przy fortepianie Jerzy Derfel, Mała Scena [4 października 2000].

 

NOC HELVERA Ingmara Villqista, reż. Zbigniew Brzoza, scenografia Barbara Hanicka, muz. i opr. muz. Jacek Grudzień, ruch sceniczny Leszek Bzdyl, światło Mirosław Poznański [16 września 2000].

 

Teatr Rampa

 

RECITAL WOJCIECHA MŁYNARSKIEGO z udziałem Katarzyny Kozak i Katarzyny Żak, Scena Kameralna [28 kwietnia 2001].

 

JESTEŚMY NA WCZASACH, wieczór autorski Wojciecha Młynarskiego i Janusza Senta, Scena Kameralna [23 lutego 2001].

 

ZABŁĄKANI TRZEJ KRÓLOWIE Grzegorza Walczaka, reż. autora, oprac. scenograficzne Mieczysław Karlicki, kier. i oprac, muz. Andrzej Wysocki, oprac. choreograficzne Kazimierz Knol [18 grudnia 2000].

 

8 grudnia

A MY DO BETLEJEM, scenariusz i reż. Piotr Furman, współpr. reż. Mieczysław Morański, Wojciech Paszkowski, koncepcja kost. Aleksandra Pietras, oprac. muz. Jan Raczkowski, opieka art. Krzysztof Miklaszewski [8 grudnia 2000].

 

RECITAL WOJCIECHA MŁYNARSKIEGO z udziałem Ewy Błaszczyk, kier. muz. Tadeusz Suchocki, Scena Kameralna [27 października 2000].

 

JEŹDZIEC BURZY Jima Morrisona i The Doors, libretto Lou Rising, tłum. Krzysztofa Jaryczewski i in., adapt. i reż. Arkadiusz Jakubik, aranż. i kier. muz. Romuald Kunikowski, choreografia Jarosław Staniek, scenografia Jan Kozikowski, realizator filmu Wojciech Smażewski [22 września 2000].

 

Teatr Rozmaitości

 

UROCZYSTOŚĆ Thomasa Vinterberga, Mogensa Rukova, adaptacja Bo hr. Hansen, reż. H7 [Grzegorz Jarzyna], scenografia Małgorzata Szczęśniak, kostiumy Magdalena Maciejewska, muz. Paweł Mykietyn, Piotr Domiński, opr. muzyczne H7 [Grzegorz Jarzyna], choreografia Iwona Olszowska, światło Piotr Pawlik [5 czerwca 2001].

 

BEZTLENOWCE Ingmara Villqista, reż. autora, scenografia Jarosław Modzelewski, Stolarnia [12 marca 2001].

 

BACHANTKI Eurypidesa, tłum. Stanisław Hebanowski, reż. Krzysztof Warlikowski, scenografia Małgorzata Szczęśniak, muz. Paweł Mykietyn [9 lutego 2001].

 

Teatr Studio

 

DUBLIŃSKA KOLĘDA Conora McPhersona, tłum. Elżbieta Woźniak, reż. Agnieszka Lipiec-Wróblewska, scenografia Barbara Hanicka, opr. muz. Paweł Betley, światło Tomasz Wert, Malarnia [24 marca 2001].

 

SANATORIUM POD KLEPSYDRĄ Brunona Schulza, reż. i scenografia Oskaras Koršunovas, scenariusz Rolandas Rastauksas, muz. Šar?nas Nakas, kostiumy Aleksadra Jacavskyte [17 lutego 2001].

 

MIŁOŚĆ NA MADAGASKARZE Petera Turriniego, tłum. Marek Szalsza, reż. Zbigniew Brzoza, scenografia Dorota Kołodyńska, muz. Jacek Grudzień, światło Mirosław Poznański, ruch Leszek Bzdyl [11 listopada 2000].

 

GOTUJĄCY SIĘ PIES, tragital Edyty Jungowskiej, opieka art. Rafał Sabara, scenografia Barbara Nyczaj, Malarnia [7 października 2000].

 

Teatr Studio Buffo

 

NIEDZIELA NA GŁÓWNYM, piosenki Wojciecha Młynarskiego, scenariusz, reż., choreografia Janusz Józefowicz, kier. muz. Janusz Stokłosa, dekoracje Marek Chowaniec, kostiumy Halina Piwowarska [29 kwietnia 2001].

 

W OBRONIE JASKINIOWCA wg Boba Beckera i Johna Graya, monodram Emiliana Kamińskiego [18 lutego 2001].

 

Teatr Syrena

 

PIĘKNA LUCYNDA Mariana Hemara, reż. Wojciech Adamczyk, scenografia Paweł Dobrzycki, kostiumy Irena Biegańska, oprac. muz. Jerzy Derfel, współpr. choreograficzna Katarzyna Trzaskalska [24 listopada 2000].

 

Teatr Wspólna

 

PCHŁA SZACHRAJKA Jana Brzechwy, reż. Krzysztof Kołbasiuk, scenografia Cynthia Kaszyńska, Jolanta Żółkowska, opr. muzyczne Piotr Golla [25 listopada 2000].

 

Teatr Współczesny

 

IMIĘ Iona Fosse’a, tłum. Elżbieta Frątczak Nowotny, reż. Agnieszka Glińska, scenografia Magdalena Maciejewska, muz. Olena Leonenko, Scena w Baraku [7 kwietnia 2001].

 

SAMOTNIK Roberta Andersona, tłum. Anna Przedpełska-Trzeciakowska, reż. i oprac. muz. Norbert Rakowski, Scena w Baraku [2 lutego 2001].

 

ODWRÓT Williama Nicholsona, tłum. Elżbieta Woźniak, reż. Maciej Englert, scen. Marcin Stajewski, muzyka Jerzy Satanowski, Scena w Baraku [13 października 2000].

 

Teatr Żydowski

 

KAMIENICA NA NALEWKACH, szlagiery żydowskiej ulicy, scenariusz Ryszard Marek Groński, Gołda Tencer, Szymon Szurmiej, insc. i reż. Gołda Tencer, Szymon Szurmiej, kier., muz. Janusz Tylman, Teresa Wrońska, scenografia Ewa Łaniecka, choreografia Tomasz Tworkowski [16 grudnia 2000].

 

 

 

Dodaj komentarz