Premiery w sezonie 1999/2000

Sezon 1999- 2000

Premiery w poszczególnych teatrach

 

 

Druga Strefa

 

WRONI GAJ Aleksandra Wampiłowa, tłum. Grażyna Strumiłło-Miłosz, reż. Ewa Ratkowska, opieka art. Sylwester Biraga [17 kwietnia 2000].

 

ZALEŻY KIEDY Davida Ivesa, tłum. Katarzyna Ciążyńska, reż. Aleksandra Skarżyńska, scenariusz Aleksandra Skarżyńska, Anna Fijałkowska [17 stycznia 2000].

 

Scena Prezentacje

 

NIKT NIE JEST DOSKONAŁY Joela Cote’a, tłum. Katarzyna Skawina, reż. Romuald Szejd, scenografia Marcin Stajewski, kostiumy Zofia de Ines [2 czerwca 2000].

 

NAGLE, OSTATNIEGO LATA… Tennessee Williamsa, tłum. Michał Roniker, reż. Romuald Szejd, scenografia Marcin Stajewski, kostiumy Ewa Zaborowska [25 marca 2000].

 

CO NAM ZOSTAŁO Z NASZEJ MIŁOSCI… CZYLI PIOSENKI CHARLESA TRENETA, tłum piosenek Marek Bartkowicz, Andrzej Ozga, scenariusz i reż. Romuald Szejd, scenografia Marcin Stajewski, kostiumy Ewa Zaborowska, aranżacje i kier. muz. Aldona Krasucka, choreografia Zofia Rudnicka [12 października 1999].

 

Teatr Adekwatny

 

SKĄPIEC Moliera, scenariusz i reż. Magda Teresa Wójcik, muz. Marcin Błażewicz, ruch scen. Ewa Szawłowska, premiera na Scenie Kameralnej Teatru Polskiego [20 grudnia 1999].

 

KORDIAN wg Juliusza Słowackiego, adapt. i reż. Henryk Boukołowski, scenografia Tomasz Wójcik, muz. Marcin Błażewicz, premiera na Scenie Kameralnej Teatru Polskiego [15 listopada 1999].

 

Teatr Ateneum

 

OPĘTANI Witolda Gombrowicza, adapt., oprac. muz. i reż. Andrzej Pawłowski, scenografia Marcin Stajewski, kostiumy Joanna Macha, choreografia Leszek Bzdyl, teksty piosenek Marek Lewandowski [28 maja 2000].

 

CENTURION. OPOWIEŚĆ O KRZYŻU Josepha Majaulta, tłum. Marcin Ryszkiewicz, reż. Janusz Kukuła, scenografia Marcin Stajewski, muz. Stanisław Radwan, kostiumy Dorota Roqueplo, monodram Krzysztofa Gosztyły, Scena 61 [7 kwietnia 2000].

 

KOBIETA, program autorski Grażyny Barszczewskiej, oprac. muz. Wojciech Borkowski, dekoracje Marcin Stajewski, opieka art. Marcin Sosnowski, Scena na Dole [2 kwietnia 2000].

 

HERBATKA U STALINA Ronalda Harwooda, tłum. Michał Roniker, reż. Tomasz Zygadło, scenografia Marcin Stajewski, kostiumy Joanna Macha, muz. Juliusz Pilpel [5 marca 2000].

 

LIBERTYN Erica-Emmanuela Schmitta, tłum. Barbara Grzegorzewska, reż. Wojciech Adamczyk, scenografia Paweł Dobrzycki, kostiumy Irena Biegańska, Scena 61 [29 stycznia 2000].

 

TRZY RAZY PIAF, scenariusz i reż. Artur Barciś, scenografia Marcin Stajewski, kier. muz. Wojciech Borkowski, przygot. wokal. Aldona Krasucka, Beata Wus, Scena na Dole [8 stycznia 2000].

 

TAK DALEKO, TAK BLISKO wg Tadeusza Konwickiego, scenariusz i reż. Krzysztof Zaleski, scenografia Marek Chowaniec, kostiumy Dorota Roqueplo, muz., Zygmunt Konieczny [12 grudnia 1999].

 

CYRANO DE BERGERAC Edmunda Rostanda, tłum. J. Walter, M. Konopnicka, W. Zagórski, pomysł przedstawienia – Piotr Fronczewski, Krzysztof Zaleski, adaptacja tekstu i reż. Krzysztof Zaleski, scenografia Marek Chowaniec, kostiumy Dorota Roqueplo, układ szermierki Wojciech Zabłocki [13 listopada 1999].

 

VITA NUOVA Bohumila Hrabala, tłum. Piotr Godlewski, adapt. Agnieszka Warchulska, reż. Agnieszka Warchulska i Jarosław Gajewski, monodram Agnieszki Warchulskiej, Scena na Dole [6 listopada 1999].

 

Teatr Dramatyczny

 

ZAZUM Dariusza Rzontkowskiego, reż. Łukasz Kos, scenografia Monika Sodół, choreografia Wojciech Misiuro, aranż. Fabian Włodarek, Sylwester Sośniak, dyrygent Dariusz Rzontkowski, opieka art. Piotr Cieślak [8 lipca 2000].

 

O MINISTRZE, KTÓRY PRZYSIĘGI DOTRZYMAŁ Bhasy, tłum. Krzysztof Maria Byrski, reż. Piotr Cieślak, scenografia Jan Ciecierski, muz. Tomasz Hynek, Sala Prób im. Haliny Mikołajskiej [10 czerwca 2000].

 

FARRAGO Lidii Amejko, reż. Bożena Suchocka, scenografa Jan Ciecierski, muz. Jarosław Siwiński, sala Prób im. Haliny Mikołajskiej [29 kwietnia 2000].

 

SALOME Oscara Wilde’a, tłum. i oprac. dram. Rafał Bendek, reż. Jurek Sawka, scenografia Agnieszka Zawadowska, muz. i oprac. muz. Jarosław Siwiński, choreografia Zofia Rudnicka [24 lutego 2000].

 

JESIEŃ I ZIMA Larsa Noréna, tłum. Halina Thylwe, oprac. tekstu i reż. Andrzej Domalik, scen. Marcin Jarnuszkiewicz, Sala Prób im. Haliny Mikołajskiej [19 grudnia 2000].

 

SKÓRZANA MASKA Helmuta Kraussera, tłum. Andrzej Kopacki, reż. Darek Gajewski, scenografia Beata Nyczaj, muz. Joanna i Wojtek Kucharczyk, spektakl produkcji Stowarzyszenia Kinoteatr, Teatr Dramatyczny, Sala Prób im. Haliny Mikołajskiej [7 grudnia 1999].

 

Teatr Komedia – Północne Centrum Sztuki

 

TAJEMNICZY OGRÓD Frances Hodgson Burnett, tłum. Krystyna Podleska, adapt. Diana Morgan, libretto Diana Morgan i Steven Marckwick, muz. Steven Marckwick, teksty piosenek Rafał Dziwisz, reż. Janusz Szydłowski, scenografia Elżbieta Krywsza, choreografia Jacek Tomasik, dyrygent i kier. muz. Robert Czubaty, przyg. wokal. Irena Sienkiewicz, korepetycje ruchowe Ilona Trybuła [15 grudnia 1999].

 

BIBLIA W NIECO SKRÓCONEJ WERSJI Adama Longa, Reeda Martina, Austina Tichenora, tłum. Arkadiusz Jakubik, teksty piosenek Andrzej Ozga, reż. Arkadiusz Jakubik, scenografia Agnieszka Kaczyńska, muz. Andrzej Zarycki, choreografia Inga Pilchowska, konsult. muz. Eugeniusz Majchrzak, produkcja Teatr ATLANTIS [15 listopada 1999].

 

EGZEKUTOR Marka Rębacza, reż. autora, muz. Piotr Bańka, produkcja Anna Rębacz [16 września 1999].

 

Teatr Konsekwentny

 

ZALICZENIE. LEKCJA wg Krzysztofa Zanussiego i Eugène Ionesco [7 czerwca 2000].

 

Teatr Kwadrat

 

SZALONE NOŻYCZKI Paula Portnera, tłum. Elżbieta Woźniak, reż. Marcin Sławiński, scenografia Józef Napiórkowski [13 listopada 1999].

 

Teatr Montownia

 

TRANS-ATLANTYK Witold Gombrowicza, adaptacja sceniczna i reż. Waldemar Śmigasiewicz, kostiumy i światło Maciej Preyer, spektakle w sali Collegium Nobilium [17 czerwca 2000].

 

O MÓJ TATO, BIEDNY TATO, MAMA POWIESIŁA CIĘ W SZAFIE NA ŚMIERĆ, A MNIE SIĘ SERCE KRAJE NA ĆWIERĆ Arthura L. Kopita, tłum. Adam Tarn, reż. Adam Krawczuk, scenografia i kostiumy Zofia de Ines, światło Cezary Tkaczyk, muzyka Kormorany, Teatr Montownia i Teatr Studio [13 stycznia 2000].

 

PO NASZEMU Olgierda Świerzewskiego, reż. i scenografia Teatr Montownia, premiera na Scenie Teatru Powszechnego [7 października].

 

Teatr Narodowy

 

OPERETKA Witolda Gombrowicza, reż. Jerzy Grzegorzewski, scenografia Barbara Hanicka, muz. Stanisław Radwan, światło Mirosław Poznański, Scena przy Wierzbowej [25 czerwca 2000].

 

JESTEM PRZYCHODZIEŃ, wieczór poezji Adama Mickiewicza, wybór i komentarz Tomasz Łubieński, Scena przy Wierzbowej [10 kwietnia 2000].

 

SZKOŁA ŻON Moliera, tłum. Tadeusz Żeleński Boy, reż. Jan Englert, scenografia Andrzej Kreütz Majewski, muz. Maciej Małecki, światło Krzysztof Trzaskowski [2 marca 2000].

 

WESELE Stanisława Wyspiańskiego, reż. i scenografia Jerzy Grzegorzewski, kostiumy Barbara Hanicka, muz. Stanisław Radwan, światło Mirosław Poznański [20 stycznia 2000].

 

NOWE BLOOMUSALEM, na podstawie XV epizodu „Ulissesa” Jamesa Joyce’a w przekładzie Macieja Słomczyńskiego, adaptacja, reż. i scenografia Jerzy Grzegorzewski, muz. Stanisław Radwan [5 października 1999].

 

Teatr Na Woli

 

PANIENKA Z TACNY Mario Vargasa Llosy, tłum. Małgorzata Mierżyńska i Roman Samsel, reż. Bogdan Augustyniak, scenografia Zofia de Ines, Sławomir Lewczuk, muz. Krzesimir Dębski, choreografia Emil Wesołowski, światło Andrzej Król, w roli głównej Zofia Rysiówna [26 maja 2000].

 

WIECZÓR TRZECH KRÓLI ALBO CO ZECHCECIE Williama Shakespeare’a, tłum. Stanisław Barańczak, reż. Andrzej Wiśniewski, scenografia Paweł Dobrzycki, muz. Bolesław Rawski, [27 stycznia 2000].

 

MIŁOŚĆ – TO TAKIE PROSTE Larsa Noréna, tłum. Halina Thylwe, reż. Jacek Gąsiorowski, scenografia Jagna Janicka [16 grudnia 1999].

 

POWRÓT Z RAJU Adama B. Krzybola, reż. Krzysztof Wierzbiański, scenografia Marek Porębowicz, muz. Waldemar Parzyński [14 października 1999].

 

TRENY Jana Kochanowskiego, reż. Edward Wojtaszek, muz. Tomasz Bajerski, scenografia Paweł Dobrzycki, choreografia Julita Łubińska-Zielińska [24 września 1999].

 

Teatr Nowy

 

LISTY MIŁOSNE Alberta Ramsdaya Gurneya, tłum. Piotr Szymanowski, reż. Jacek Bursztynowicz, scenografia Eryk Kawalec, opr. muz. Filip Wojciechowski, Letnia scena [28 czerwca].

 

KOBIETA BEZ SKAZY, CZYLI Z PAMIĘTNIKA MŁODEJ MĘŻATKI wg Gabrieli Zapolskiej, autor przedstawienia Adam Hanuszkiewicz, scenografia i kostiumy Grażyna Żubrowska, muz. Andrzej Żylis [26 lutego 2000].

 

CHOPIN, JEGO ŻYCIE, JEGO MIŁOŚĆ, JEGO MUZYKA…, scenariusz i reż. Adam Hanuszkiewicz, scenografia Grażyna Żubrowska [7 października 1999].

 

Teatr Ochoty

 

JOHN I MARY wg Mervyna Jonesa, tłum. Mieczysław Kwiatkowski, adapt., reż. i scenografia Bożena Stryjkówna i Tomasz Mędrzak [30 czerwca 2000].

 

NAS TROJE Marka Koterskiego, reż. Jan Bratkowski, scenografia Grzegorz Małecki, muz. Piotr Salaber [20 maja 2000].

 

WIDOK Z MOSTU Arthura Millera, tłum Wiesław Komarnicka i Krystyna Tarnowska, reż. Tomasz Mędrzak, scenografia Małgorzata Treutler, muz. Juliusz Pilpel [23 lutego 2000].

 

STUDIO PANIKI ROLANDA TOPORA, reż. i scen. Krzysztof Galos, choreografia Tomasz Tworkowski [7 stycznia 2000].

 

Teatr Polski

 

ZIELONA GĘŚ Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego, scenariusz, reż. i scenografia Jarosław Kilian, muz. Grzegorz Turnau, Scena Kameralna [27 maja 2000].

 

INTRYGA NA PRĘDCE Aleksander Fredry, reż. Andrzej Łapicki, scen. Łucja Kossakowska, muz. Andrzej Kurylewicz, choreografia Emil Wesołowski [15 kwietnia 2000].

 

BIWAK POD GOŁYM NIEBEM (SZUKANIE BOGA) Mariana Pankowskiego, reż. Jan Kulczyński, scenografia Jan Polewka, kostiumy Dorota Morawetz, choreografia Emil Wesołowski, muz. Tomasz Bajerski [29 stycznia 2000].

 

A KAZ TYZ TA POLSKA..., monodram Olgierda Łukaszewicza wg tekstów Stanisława Wyspiańskiego, reżyseria wykonawcy, Scena Kameralna [13 stycznia 2000].

 

AKTOR MINETTI Thomasa Bernharda, tłum. Marek Szalsza, reż. i oprac. muz. Gilles Renard, układ ruchu Henryk Konwiński, scenografia Józef Napiórkowski, Scena Kameralna [27 listopada 1999].

 

Teatr Powszechny

 

SWIDRYGAJŁOW Fiodora Dostojewskiego, na motywach „Zbrodni i kary”, tłum. Czesław Jastrzębiec-Kozłowski, adaptacja i reż. Andrzej Domalik, scenografia Marcin Jarnuszkiewicz, muz. Stanisław Radwan, światło Edward Kłosiński [4 czerwca 2000].

 

TYLKO TA PCHŁA Naomi Wallace, tłum. Małgorzata Semil, reż. Anna Augustynowicz, scenografia Marek Braun, kostiumy Zofia de Ines, muz. Jacek Ostaszewski, Mała Scena[29 kwietnia 2000].

 

WESOŁE KUMOSZKI Z WINDSORU Williama Shakespeare’a, tłum. Stanisław Barańczak, reż. Piotr Cieplak, scen. Jan Kozikowski, muzyka Kormorany, ruch sceniczny Leszek Bzdyl [12 kwietnia 2000].

 

ROCK&TROLL Stanisława Tyma, na motywach opowiadania Selmy Lagerlöff Podrzutek, reż. Stanisław Tym, scenografia Marleno Skoneczko, muz. Jerzy Derfel, choreografia Tadeusz Wiśniewski, Mała Scena [4 stycznia 2000].

 

CZWARTA SIOSTRA Janusza Głowackiego, reż. Władysław Kowalski, scenografia Andrzej Witkowski, oprac. muz. Małgorzata Przedpełska-Bieniek [15 grudnia 1999].

 

Teatr Rampa

 

CZŁOWIEK Z KABARETU, scenariusz i reż. Jan Pietrzak, scenografia Krzysztof Baumilller, kier. muz. Jan Raczkowski, Scena Kameralna [16 czerwca 2000].

 

RECITAL WOJCIECHA MŁYNARSKIEGO z gościnnym udziałem Iwony Konieczkowskiej oraz zespołem muz. pod kier. Tadeusza Suchockiego, Sala Kameralna [19 maja 2000].

 

Z TĘSKNOTY ZA…, spektakl autorski Julity Kożuszek, reż. i choreografia autorki [15 maja 2000].

 

W OSIEMDZIESIĄT DNI NAOKOŁO ŚWIATÓW, Jana Polewki wg Julesa Verne’a, tłum. Czesław Sojecki, piosenki Włodzimierz Szomański, Marek Wilczyński, reż. i scenografia Jan Polewka, choreografia i ruch sceniczny Romana Agnel, oprac. muz. Marek Wilczyński [30 grudnia 1999].

 

KOCHAM, WIĘC JESTEM, pomysł., insc. i choreografia Ewa Szawłowska, aranż. i akompaniament Monika Polaczek, Scena Kameralna [15 grudnia 1999].

 

PIOSENKI EDITH PIAF śpiewa Agnieszka Matysiak, scenariusz i reż. Jan Buchwald, kier. muz. i aranż. Janusz Bogacki [26 listopada 1999].

 

SZTUKA Yashminy Rezy, tłum. Barbara Grzegorzewska, insc. i reż. Krzysztof Miklaszewski, scenografia Małgorzata Czerwińska, muz. Andrzej Matuszewski, Scena Kameralna [22 października 1999].

 

Teatr Rozmaitości

 

KSIĄŻĘ MYSZKIN, wg „Idioty” Fiodora Dostojewskiego, tłum. Jerzy Jędrzejewicz , adapt. I reż. Mikołaj Warianow (Grzegorz Jarzyna), choreografia Jarosław Staniek, scenografia Magdalena Maciejewska, Sylwia Torsch (Grzegorz Jarzyna), muz. Paweł Mykietyn, Piotr Domiński, oprac. muz. Piotr Domiński, Horst D`Albertis (Grzegorz Jarzyna), reżyseria obrazów animowanych Piotr Dumała, w roli tytułowej Cezary Kosiński [23 maja 2000].

 

HAMLET Williama Shakespeare’a, tłum. Stanisław Barańczak, reż. Krzysztof Warlikowski, scenografia Małgorzata Szczęśniak, muzyka Paweł Mykietyn [22 października 1999].

 

Teatr Studio

 

AMERYKAŃSKA PAPIEŻYCA Esther Vilar, tłum. Karolina Bikont, reż. Janusz Anderman, scenografia Dariusz Kunowski, muz. Zygmunt Konieczny, efekty dźwiękowe Jacek Grudzień, światów Tomasz Wert, w roli tytułowej Joanna Trzepiecińska, Malarnia [3 czerwca 2000].

 

TAMA Conora McPhersona, tłum. Klaudyna Rozhin, reż. Agnieszka Lipiec-Wróblewska, scen. Magdalena Maciejewska [24 listopada 1999].

 

KUBUŚ P., wg Alana Alexandra Milne’a w tłum. Ireny Tuwim, scenariusz i reż. Piotr Cieplak, scenografia Andrzej Witkowski, muz. Wojciech Waglewski [24 października 1999].

 

Teatr Syrena

 

POLAKÓW ŻYCIE SEKSUALNE, scenariusz Ryszard Marek Groński, reż. Andrzej Zaorski, scenografia Jerzy Rudzki, kostiumy Irena Biegańska, choreografia Dorota Furman [18 maja 2000].

 

KSIĘŻYC NAD BUFFALO Kena Ludwiga, tłum. Elżbieta Woźniak, scenografia Katarzyna Proniewska-Mazurek, reż. Cezary Morawski, ilustracja muz. Dariusz Żebrowski, układ pojedynków Tomasz Grochoczyński [26 listopada 1999].

 

MORDERSTWO W HOTELU Rona Clarka i Sama Bobricka, reż. Włodzimierz Kaczkowski, scenografia Magdalena Dipont, dyr. administracyjny Joanna Stankiewicz-Damięcka, spektakl impresaryjny, występy w Teatrze Syrena [6 listopada 1999].

 

Teatr Współczesny

 

BARBARZYŃCY Maksyma Gorkiego, tłum. Anna Kamieńska, Jan Śpiewak, oprac. tekstu i reż. Agnieszka Glińska, scen. Magdalena Maciejewska, muzyka i oprac. muz. Olena Leonenko [16 maja 2000].

 

KWARTET Ronalda Harwooda, tłum. Michał Roniker, reż. Zbigniew Zapasiewicz, scenografia Dorota Kołodyńska [10 marca 2000].

 

MIESZCZANIN SZLACHCICEM Moliera, tłum. Tadeusz Boy-Żeleński, reż. Maciej Englert, scenografia Marcin Stajewski, muz. Zygmunt Konieczny [28 listopada 1999].

 

Teatr Żydowski

 

PRZEMKNĘ CHYŁKIEM, PRZEMINĘ, pantomima, scenariusz Grzegorz Walczak, reż. i choreografia Stefan Niedziałkowski, scenografia Liliana Jankowska, muz. Wojciech Konikowski, realizacja światła Mariusz Jarosz [5 grudnia 1999].

 

Towarzystwo Teatralne

 

OGIEŃ W GŁOWIE Mariusa von Mayenburga, tłum, Joanna Dziduszko-Kuśmierska, reż. Paweł Łysak, scenografia Paweł Łysak, Paweł Wodziński, muz. Jarosław Wodziński i Smoku, produkcja Towarzystwo Teatralne, spektakle na scenie Teatru Rozmaitości [24 listopada 1999].

 

Video-teatr „Poza”

 

AKT ORKI Helmuta Kajzara, reż. i obrazy Piotr Lachmann [30 października].

 

 

Dodaj komentarz