Premiery w sezonie 1998/1999

Sezon 1998 1999

Premiery w poszczególnych teatrach

 

 

Scena Prezentacje

 

KLAN WDÓW Ginette Beauvais-Garcin, Marie Chevalier, tłum. Barbara Grzegorzewska, reż. Romuald Szejd, scenografia Marcin Stajewski, kostiumy Ewa Zaborowska [17 czerwca 1999].

 

CELIMENA I KARDYNAŁ Jacquesa Rampala, tłum. Andrzej Ozga, reż. Romuald Szejd, scenografia Marcin Stajewski, kostiumy Ewa Zaborowska [9 kwietnia 1999].

 

SZALEŃSTWO Marguerite Duras, tłum. Katarzyna Skawina, reż. Romuald Szejd, scenografia Marcin Stajewski, kostiumy Ewa Zaborowska [27 listopada 1998].

 

PO PRÓBIE Ingmara Bergmana, tłum. Katarzyna Skawina, reż. Piotr Mikucki, scenografia Beata Nyczaj [6 listopada 1998]

 

Teatr Ateneum

 

ŚWIĘTY MIKOŁAJ Conora McPhersona, tłum. Elżbieta Woźniak, reż. Agnieszka Glińska, scenografia Jan Kozikowski, monodram Jana Englerta, Scena na Dole [24 kwietnia 1999].

 

MORALNOŚĆ PANI DULSKIEJ Gabrieli Zapolskiej, reż. Tomasz Zygadło, scenografia Marcin Stajewski, kostiumy Anna Sekuła, Teatr Ateneum [28 marca 1999].

 

MR LOVE Karoline Leach, tłum. Elżbieta Woźniak, reż. Tomasz Zygadło, scen. Marcin Stajewski, muz. Jan Kanty Pawluśkiewicz, Scena 61 [30 stycznia 1999].

 

TAK DALEKO, TAK BLISKO wg Tadeusza Konwickiego, scenariusz i reż. Krzysztof Zaleski, scenografia Marek Chowaniec, kostiumy Dorota Roqueplo, muz., Zygmunt Konieczny [12 grudnia 1998].

 

ZWIĄZEK OTWARTY Franca Rame, Dario Fo, tłum. i reż. Aleksander Berlin, scenografia Marcin Jarnuszkiewicz, oprac. muz. Wojciech Borkowski, Scena 61 [28 listopada 1998].

 

Teatr Dramatyczny

 

OPERA ŻEBRACZA wg Vaclava Havla, tłum. Andrzej Łagodziński, songi Michał Zabłocki, adapt. i reż. Piotr Cieślak, scenografia Jan Ciecierski, kostiumy Irena Biegańska, muz. Jan Kanty Pawluśkiewicz, choreografia Zofia Rudnicka, kier. muz. i aranż. Hadrian Tabęcki, kier. wokal. Aldona Krasucka [1 lipca 1999].

 

POWRÓT ODYSA Stanisława Wyspiańskiego, adapt., scenografia, reż. Krystian Lupa, muz. Jacek Ostaszewski [27 lutego 1999].

 

Teatr Kwadrat

 

NIE TERAZ, KOCHANIE Raya Cooneya, Johna Chapmana, tłum. Elżbieta Woźniak, reż. Marcin Sławiński, dekoracje Józef Napiórkowski, kostiumy Maria Materna [9 stycznia 1999].

 

PO LATACH O TEJ SAMEJ PORZE Bernarda Slade’a, tłum. Elżbieta Woźniak, reż. Wojciech Kępczyński, scenografia Józef Napiórkowski, oprac. muz. Maciej Pawłowski [23 października 1998].

 

Teatr Montownia

 

WSPÓLNY POKÓJ Zbigniewa Uniłowskiego, adaptacja i reż. Waldemar Śmigasiewicz, scenografia Maciej Preyer, muz. Krzesimir Dębski, spektakle w Teatrze Studio [5 listopada 1998].

 

 

Teatr Narodowy

 

KARTOTEKA Tadeusza Różewicza, reż. Kazimierz Kutz, scenografia Jerzy Kalina, oprac. muz. Mirosław Jastrzębski, w roli Bohatera Zbigniew Zamachowski [29 maja 1999].

 

TRAKTAT O MARIONETKACH Heinricha von Kleista, tłum. Ryszard Ziobro, scenariusz, reż. i choreografia Henryk Tomaszewski, scenografia Kazimierz Wiśniak, muz. Zbigniew Karnecki, Scena przy Wierzbowej [9 kwietnia 1999].

 

WYBRAŁEM DZIŚ ZADUSZNE ŚWIĘTO wg „Samuela Zborowskiego” Juliusza Słowackiego, reż. i scenografia Janusz Wiśniewski, muz. Jerzy Satanowski, choreografia Emil Wesołowski [19 marca 1999].

 

SĘDZIOWIE Stanisława Wyspiańskiego, reż. Jerzy Grzegorzewski, scenografia Barbara Hanicka, muz. Stanisław Radwan, Scena przy Wierzbowej [29 stycznia 1999].

 

DIALOGUS DE PASSIONE albo ŻAŁOSNA TRAGEDYJA O MĘCE JEZUSA, złożył i reżyserował Kazimierz Dejmek, scenografia Jan Polewka, oprac. muz. Stefan Sutkowski, Jacek Urbaniak [28 listopada 1998].

 

TANIEC ŚMIERCI Augusta Strindberga, tłum. Zygmunt Łanowski, reż. Adam Hanuszkiewicz, scenografia Franciszek Starowieyski, Scena przy Wierzbowej [7 listopada 1998].

 

HALKA SPINOZA albo OPERA UTRACONA, ALBO ŻAL ZA UCIEKAJĄCYM BEZPOWROTNIE ŻYCIEM Jerzego Grzegorzewskiego z tekstami Stanisława Ignacego Witkiewicza, księdza Józefa Tischnera, Włodzimierza Wolskiego, z muzyką Stanisława Moniuszki, Stanisława Radwana, reż. Jerzy Grzegorzewski, scenografia Jerzy Grzegorzewski, Barbara Hanicka, kostiumy Barbara Hanicka, Teatr Narodowy [29 września 1998].

 

Teatr na Woli

 

CENA Artura Millera, tłum. Kazimierz Piotrowski, reż. Bogdan Augustyniak, scenografia Irena Biegańska, muz. Jerzy Satanowski [5 marca 1999].

 

Teatr Nowy

 

CZUPUREK Benedykta Hertza, reż. Adama Hanuszkiewicz, scenografia Waldemar Zawodziński, muz. Andrzej Żylis, choreografia Irina Nowakowska [12 czerwca 1999].

 

POGODA DUCHA, wg Jarosława Iwaszkiewicza, insc. i reż. Adam Hanuszkiewicz, scenografia Elżbieta Karaszkiewicz, muz. Andrzej Żylis, Teatr Nowy [27 kwietnia 1999].

 

ROMANSE I BALLADY Adama Mickiewicza, inscenizacja i prowadzenie Adam Hanuszkiewicz, scenografia i kostiumy Elżbieta Karaszkiewicz [9 października 1998].

 

Teatr Ochoty

 

REKIN Victora Haïma, tłum. Katarzyna Skawina, reż. Tomasz Mędrzak, scenografia Małgorzata Treutler [13 marca 1999].

 

HIPNOZA Antoniego Cwojdzińskiego, reż. Edward Dziewoński, scenografia Jerzy Rudzki, Teatr Ochoty [11 listopada 1998].

 

Teatr Polski

 

SKIZ Gabrieli Zapolskiej, reż. Piotr Chołodziński, scenografia Paweł Dobrzycki, kostiumy Małgorzata Żak, oprac. muz. Anna Płoszaj, układ ruchu Tomasz Tworkowski, Scena Kameralna [19 czerwca 1999].

 

IGRASZKI Z DIABŁEM Jan Drdy tłum. Zdzisław Hierowski, muz. Tomasz Kiesewetter i Władysław Raczkowski, reż. Jarosław Kilian, scenografia Adam Kilian, choreografia Jacek Tomasik, opr. muz. Krzesimir Dębski, kier. muz. Wit Zawirski [21 maja 1999].

 

CO MI ZOSTAŁO Z TYCH LAT, recital Janusza Zakrzeńskiego, Scena Kameralna [5 kwietnia 1999].

 

LEKKOMYŚLNA SIOSTRA Włodzimierza Perzyńskiego, reż. Jan Bratkowski, scenografia Anna Sekuła, oprac. muz. Anna Płoszaj, Scena Kameralna [6 lutego 1999].

 

Teatr Powszechny

 

TWÓRCY OBRAZÓW Pera Olova Enquista, tłum. Andrzej Krajewski-Bola, reż. Stanisław Różewicz, scenografia Marcin Stajewski, muz. Małgorzata Jaworska, Mała Scena [22 maja 1999].

 

SIMPATICO Sama Sheparda, tłum. Małgorzata Semil, reż. Mariusz Grzegorek, scenografia Jagna Janicka, światło Jolanta Dylewska, Mała Scena [14 maja 1999].

 

KALEKA Z INISHMAAN Martina McDonagha, tłum. Małgorzata Semil, reż. Agnieszka Glińska, Władysław Kowalski, scenografia Magda Maciejewska, Teatr Powszechny, Mała Scena, w roli tytułowej Łukasz Garlicki [12 lutego 1999].

 

FEDRA Jeana Racine’a, tłum. Artur Międzyrzecki, reż. Laco Adamik, scenografia Barbara Kędzierska [18 grudnia 1998].

 

TATUOWANA RÓŻA Tennessee Williamsa, tłum. Juliusz Kydryński, reż. Zdzisław Wardejn, dekoracje Andrzej Trześniewski, kostiumy Zuzanna Korwin, muz. Jacek Grudzień [18 września 1998].

 

Teatr Rampa

 

BRASSENS, scenariusz i reż. Wojciech Młynarski, kier. muz. Janusz Bogacki [6 maja 1999].

 

BRACIA KRWI Willy’ego Russella, tłum. Klaudyna Rozhin, reż. Andrzej Rozhin, scenografia Urszula Kubicz-Fik, muz. Jacek Bończyk, choreografia Andrzej Kubicki [30 stycznia 1999].

 

Teatr Rozmaitości

 

MAGNETYZM SERCA Aleksandra Fredry, opracowanie tekstu i reż. Sylwia Torsh [Grzegorz Jarzyna], scenografia Magdalena Maciejewska, muz. Jacek Grudzień, oprac. muz. Horst Leszczuk [Grzegorz Jarzyna] [14 marca 1999].

 

SŁOWA BOŻE Ramona del Valle Inclana, tłum. Carlos Marridan Casas, reż. Piotr Tomaszuk, scenografia Mikołaj Malesza, kostiumy Zofia de Ines, muz. Jacek Ostaszewski [10 grudnia 1998].

 

DZIWKA Z HARLEMU Anthony’ego Swerlinga, tłum. Halina Thylwe, reż. i scenografia Marcin Jarnuszkiewicz, muz. Mirosław Jastrzębski, monodram Magdaleny Kuty, Teatr Rozmaitości [17 listopada 1998].

 

Teatr Studio

 

TAKA BALLADA, scenariusz i reż. Piotr Cieplak, scenografia i kostiumy Ewa Łaniecka, oprac. muz. Jacek Fedorowicz, światło Mirosław Poznański [29 maja 1999].

 

TALK RADIO Erica Bogosiana, reż. Jacek Orłowski, scenografia Aleksandra Semenowicz, muz. Henryk Gembalski, praca nad słowem Grażyna Matyszkiewicz, nagrania i efekty dźwiękowe Janusz Borysiak, w roli głównej Bronisław Wrocławski (gościnnie), Malarnia [11 kwietnia 1999].

 

ZACHODNIE WYBRZEŻE Bernard-Marie Koltèsa, reż. Krzysztof Warlikowski, scen. Małgorzata Szczęśniak, muz. Paweł Mykietyn, Teatr Studio [10 października 1998].

 

Teatr Studio Buffo

 

PRZEŻYJ TO SAM, piosenki lat 80., scenariusz, reż. i choreografia Janusz Józefowicz, kier. muz. Janusz Stokłosa, scenografia Janusz Sosnowski [17 kwietnia 1999].

 

Teatr Syrena

 

BALLADA CZERNIAKOWSKA, CZYLI BOSO, ALE W OSTROGACH wg Stanisława Grzesiuka, teksty piosenek Wojciech Młynarski, adapt. Barbara Borys-Damięcka, reż. Tadeusz Wiśniewski, scenografia Małgorzata Treutler, muz. i kier. muz. Jerzy Derfel, Teatr Syrena [14 maja 1999].

 

PINOKIO, CZYLI MUZYCZNA OPOWIEŚĆ O DOBRYM WYCHOWANIU, tłum. Zofia Jachimecka, scenariusz i reż. Cezary Domagała, scenografia Anita Stachowicz-Błażejewska, kier. muz. Tomasz Bajerski, choreografia Tomasz Tworkowski [24 stycznia 1999].

 

Teatr Współczesny

 

ŁGARZ Carla Goldoniego, tłum. Joanna Walter, reż. i ruch sceniczny Giovanni Pampiglione, scenografia Jan Polewka, muz. Stanisław Radwan [31 grudnia 1998].

 

WSZYSTKO W OGRODZIE Edwarda Albee, tłum. Kazimierz Piotrowski, reż. Zbigniew Zapasiewicz, scen. Dorota Kołodyńska, muz. Tomasz Hynek, Borys Somerschaf, Scena w Baraku [6 listopada 1998].

 

Teatr Żydowski

 

JOSZKE MUZYKANT Osipa Dimowa, reż. Juliusz Berger, scenografia Liliana Jankowska, oprac. muz. Juliusz Pilpol, ruch scen. Tatiana Krivocheina [18 marca 1999].

 

Towarzystwo Teatralne

 

SHOPPING AND FUCKING Marka Ravenhilla, tłum. Paweł Łysak i Paweł Wodziński, reż. Paweł Łysak, scenografia Paweł Wodziński, produkcja Towarzystwo Teatralne, premiera na scenie Teatru Rozmaitości [17 kwietnia 1999].

 

 

 

Dodaj komentarz