Przejdź do treści

Premiery w sezonie 1996/1997

Sezon 1996 1997

Premiery w poszczególnych teatrach

 

 

Scena Prezentacje

 

TEJ NOCY ALBO NIGDY Anne Marie Etienne, tłum. Katarzyna Skawina, reż. Romuald Szejd, scenografia Marcin Stajewski, kostiumy Ewa Zaborowska, Szopa [13 czerwca 1997].

 

KONFRONTACJA Billa C. Davisa, tłum. i adapt. Katarzyna Skawina, reż. Zdzisław Wardejn, scenografia Marcin Stajewski, kostiumy Ewa Zaborowska [28 kwietnia 1997].

 

CZASAMI SKRZYPCE François Sagan, tłum. Katarzyna Skawina, reż. Romuald Szejd, scenografia Marcin Stajewski, kostiumy Ewa Zaborowska [17 stycznia 1997].

 

SCENY Z ŻYCIA MAŁŻEŃSKIEGO Ingmara Bergmana, tłum. Katarzyna Skawina, reż. Romuald Szejd, scenografia Marcin Stajewski, kostiumy Ewa Zaborowska [15 listopada 1996].

 

ŁYSA ŚPIEWACZKA Eugène Ionesco, tłum. Jerzy Lisowski, reż. Romuald Szejd, scenografia Marcin Stajewski, kostiumy Ewa Zaborowska [27 października 1996].

 

Teatr Adekwatny

 

RYSZARD III Williama Shakespeare’a, tłum. Jacek Woszczerowicz, reż. Henryk Boukołowski, scenografia Tomasz Wójcik, kostiumy Magda Tesławska, oprac. muz. Tomasz Konieczny, spektakle w Teatrze na Woli, w roli tytułowej Henryk Boukołowski [30 maja 1997].

 

PAN TADEUSZ Adama Mickiewicza, adapt. i reż. Magda Teresa Wójcik, scenografia Tomasz Wójcik, oprac. muz. Małgorzata Małaszko, premiera w Teatrze Dramatycznym [14 marca 1997].

 

KUBUŚ PUCHATEK Alana Aleksandra Milne, tłum. Irena Tuwim, adapt. i reż. Magda Teresa Wójcik, scenografia Liliana Jankowska, muz. Mikołaj Hertel, premiera w Teatrze na Woli [15 grudnia 1996].

 

GELSOMINO W KRAINIE KŁAMCZUCHÓW Gianini Rodari, tłum. Hanna Ożogowska, adapt. i reż. Henryk Boukołowski, scenografia Tomasz Wójcik, muz. Mikołaj Hertel, premiera w Teatrze Dramatycznym [22 października 1996].

 

Teatr Ateneum

 

KOROWÓD Arthura Schnitzlera, tłum. Maria Kurecka, reż. Agnieszka Glińska, scenografia Magdalena Maciejewska, muz. Wojciech Borkowski, Scena 61 [1 marca 1997].

 

ZMIERZCH DŁUGIEGO DNIA Eugène O’Neilla, tłum. Wacława Komarnicka, Krystyna Tarnowska, reż. Waldemar Śmigasiewicz, scenografia Maciej Preyer, muz. Tomasz Borkowski [22 lutego 1997].

 

MŁYNARSKI ’97, recital autorski, kier. muz. Jerzy Derfel, scenografia Marcin Stajewski [31 grudnia 1996].

 

DZIECI MNIEJSZEGO BOGA Marka Medoffa, tłum Kazimierz Piotrowski, reż. Waldemar Matuszewski, scenografia Ewa Strebejko, oprac. muz. Adam Gzyra, konsult. jęz. migowego Mirosława Sosnowska, w roli głównej Maria Ciunelis, Scena 61 [12 listopada 1996].

 

Teatr Dramatyczny

 

CHAOS A.D. 97, tryptyk wg „Małych tragedii” Aleksandra Puszkina, scenografia Krystyna Łagowska, maski Katarzyna Proniewska-Mazurek, oprac. muz. Paweł Kolenda; a. MOZART I SALIERI, reż. Maja Kleczewska; b. UCZTA POŚRÓD DŻUMY, reż. Maja Kleczewska; c. DON JUAN, reż. Jan Klata, spektakl przygotowany Wydziałem Reżyserii Dramatu Krakowskiej PWST, Sala Prób im. Haliny Mikołajskiej [26 czerwca 1997].

 

RODZINKA, recital Marty Dobosz, IV Scena [20 kwietnia 1997].

 

WIŚNIOWY SAD Antona Czechowa, tłum. Jerzy Jarocki, reż. Leonid Hajfec, scenografia Wiesław Olko, kostiumy Irena Biegańska, choreografia Małgorzata Jóźwiak [12 kwietnia 1997].

 

LISTY NASZYCH CZYTELNIKÓW Zbigniewa Herberta, konsultacja scenariusza Antoni Libera, reż. Zdzisław Wardejn, scenografia Andrzej Trześniewski, Sala Prób im. Haliny Mikołajskiej [4 marca 1997].

 

ELEKTRA Sofoklesa, tłum. Antoni Libera, Janusz Szpotański, wykorzystano frag. Orestei w tłum. Stefana Srebrnego oraz Antoniego Libery i Janusza Szpotańskiego, reż. Krzysztof Warlikowski, scenografia Małgorzata Szczęśniak, muz. Paweł Mykietyn, choreografia Wojciech Misiuro [18 stycznia 1997].

 

ZĘBY Marka Koterskiego, reż. autora, scenografia Gabriela Mierzejewska, Sala Prób im. Haliny Mikołajskiej [23 listopada 1996].

 

JAK WAM SIĘ PODOBA Williama Shakespeare’a, tłum. Stanisław Barańczak, reż. Piotr Cieślak, scenografia Jan Ciecierski, kostiumy Dorota Kołodyńska, muz. Paweł Mykietyn [9 listopada 1996].

 

Teatr Komedia – Północne Centrum Sztuki

 

CYRANO wg Rostanda, libretto, piosenki Ernest Bryll, muz. i aranż. Piotr Rubik, insc. i reż. Andrzej Rozhin, scenografia Boris Kudlička, choreografia Jacek Tomasik, przygot. wokal. Mieczysław Mazurek, Marcin Mazurek, układ pojedynków Tomasz Grochoczyński [20 marca 1997].

 

TO TWOJE, TO MOJE Donalda Churchilla, tłum. Klaudyna Rozhin, reż. Andrzej Rozhin, scenografia Anna Maria Rachel, oprac. muz. Małgorzata Przedpełska [11 października 1996].

 

Teatr Kwadrat

 

DWIE MORGI UTRAPIENIA Marka Rębacza, reż. Jan Kobuszewski, scenografia Jerzy Gorazdowski, oprac. muz. Tadeusz Suchocki [10 stycznia 1997].

 

Teatr Montownia

 

ŚLEBODA czyli CENNIEJSI JESTEŚCIE niż WRÓBLE Kazimierza Przerwy Tetmajera, adapt. i reż. Waldemar Śmigasiewicz, scenografia Maciej Preyer, muz. Krzesimir Dębski, przedstawienie zrealizowane przez Teatr Powszechny i Teatr Montownia, spektakle na Małej Scenie [5 czerwca 1997].

 

ŚPIEW NOCY LETNIEJ wg Snu nocy letniej Williama Shakespeare’a, reż. Maciej Wojtyszko, scenariusz Zespół, scenografia Katarzyna Proniewska-Mazurek, kostiumy Katarzyna Proniewska-Mazurek Katarzyna, Justyna Łagowska, przygot. wokalne Aldona Krasucka Aldona, kier. muz. Tadeusz Czechak, premiera w Teatrze Małym [24 lutego 1997].

 

SZELMOSTWA SKAPENA Moliera, tłum. Tadeusza Boya-Żeleńskiego, oprac. tekstu, insc. i wykonanie Teatr Montownia, muz. Cezary Kosiński, produkcja Teatr Powszechny i Teatr Montownia, premiera na małej scenie Teatru Powszechnego, Teatr Montownia [15 października 1996].

 

Teatr Narodowy

 

Uroczyste otwarcie Teatru Narodowego – gościnne występy Starego Teatru ze spektaklem DZIADY – DWANAŚCIE IMPROWIZACJI, sceny z poematu dramatycznego Adama Mickiewicza, układ tekstu i reż. Jerzy Grzegorzewski, scenografia Barbara Hanicka, muz. Stanisław Radwan [19 listopada 1996].

 

Teatr na Woli

 

ZA ROK O TEJ SAMEJ PORZE Bernarda Slade’a, tłum. Antoni Marianowicz, reż. Barbara Sass, dekoracje Marcin Stajewski, kostiumy Ewa Zaborowska, oprac. muz. Małgorzata Przedpełska [4 kwietnia 1997].

 

GĘSI ZA WODĄ Jarosława Abramowa-Newerly, reż. Bogdan Augustyniak, scenografia Mariola Szydłowska, muz. Jan Zawierski [22 lutego 1997].

 

Teatr Nowy

 

BALLADYNA Juliusza Słowackiego, reż. Adam Hanuszkiewicz, scenografia Janusz Kijański, w roli tytułowej Edyta Jungowska [31 grudnia 1996].

 

ŚPIEWAJACE LEKTURY, scenariusz, insc. i reż. Adam Hanuszkiewicz [15 października 1996].

 

Teatr Ochoty

 

ĆWICZENIA Z ANIOŁEM Tomasza Łubieńskiego, reż. Piotr Ziniewicz (AT), scenografia Joanna Nowak, muz. Paweł Kolenda, premiera w Akademii Teatralnej 19 grudnia 1996, Teatr Ochoty [4 kwietnia 1997].

 

TANGO Sławomira Mrożka, reż. Zdzisław Wardejn, scenografia Małgorzata Treutler, w roli Artura Piotr Szwedes [29 stycznia 1997].

 

Teatr Polski

 

POLITYKA Włodzimierza Perzyńskiego, reż. Jan Bratkowski, scenografia Anna Sekuła, oprac. muz. Wit Zawirski, Teatr Polski [26 kwietnia 1997].

 

COCTAIL PARTY Thomasa Stearnsa Eliota, tłum. Wiesław Juszczak, reż. Maciej Prus, scenografia Zofia de Ines, Scena Kameralna [10 kwietnia 1997].

 

ROLA ŻONY Ronalda Haymana, tłum. Elżbieta Woźniak, reż. Maciej Wojtyszko, scenografia Katarzyna Proniewska-Mazurek, muz. Tomasz Hynek, w roli Strindberga Zbigniew Zapasiewicz, Scena Kameralna [9 stycznia 1997].

 

PASTORAŁKA Leona Schillera, misterium ludowe z muzyka Leona Schillera i Jana Maklakiewicza, reż. Jarosław Kilian, scenografia Adam Kilian, opr. muz. Krzesimir Dębski, kier. muz. Wit Zawirski, choreografia Jacek Tomasik [21 grudnia 1996].

 

DOŻYWOCIE Aleksandra Fredry, reż. Andrzej Łapicki, scenografia Łucja Kossakowska, opr. muz. Wit Zawirski [26 października 1996].

 

TUROŃ Stefana Żeromskiego, reż. Waldemar Śmigasiewicz, scenografia Maciej Preyer, muz. Andrzej Zarycki, Scena Kameralna [18 października 1996].

 

Teatr Powszechny

 

OSTATNIE DNI LUDZKOŚCI Karla Krausa, tłum. Jacek St. Buras, adaptacja Jacek St. Buras i Piotr Cieślak, reż. Piotr Cieślak, scenografia Jan Ciecierski (dekoracje), Dorota Kołodyńska (kostiumy), muz. Paweł Mykietyn [22 maja 1997].

 

GOŁA BABA, monodram Joanny Szczepkowskiej, reż. Agnieszka Glińska, scenografia Magda Maciejewska, Mała Scena [5 kwietnia 1997].

CIAŁOPALENIE Marka Bukowskiego, reż. Władysław Kowalski, scenografia Paweł Dobrzycki, Foyer Teatru (bufet) [16 lutego 1997].

 

PANNA TUTLI-PUTLI Stanisława Ignacego Witkiewicza, Operetka w trzech aktach w czystawej formie, reż. Krystyna Janda, scenografia Maciej Preyer (dekoracje), Zofia de Ines (kostiumy), muz. Wojciech Borkowski, światło Edward Kłosiński, Marian Prokop, ruch sceniczny Iliana Alvarado. W roli tytułowej Justyna Sieńczyłło [26 stycznia 1997].

 

ROMANS Emiliana Kamińskiego, muz. Aleksander Wertyński, polskie teksty romansów Jonasz Kofta, reż. Robert Gliński, scenografia Agnieszka Zawadowska, aranż., kier. muz. Mariusz Dubrawski, Mała Scena [19 grudnia 1997].

 

Teatr Rampa

 

(K)LASÓWKA, scenariusz, oprawa plast. i reż. Andrzej Strzelecki, muz. Krystyna Kwiatkowska [22 maja 1997].

 

CRIMINALE TANGO. Rewia gangsterska, scenariusz i reż. Wojciech Młynarski, scenografia Magda Kujszczyk, kier. muz. Wojciech Kaleta, choreografia Dorota Furman, współprodukcja z TVP 2 i Stołeczna Estrada [15 marca 1997].

 

RECITAL ROBERTA JANOWSKIEGO [15 grudnia 1996].

 

Teatr Rozmaitości

 

LOVE PARADE Roberta Walsera, tłum. Krzysztof Żak, reż. Rudolf Straub, scenografia Andrzej Szczerbań, kostiumy Magda Maciejewska, muz. Marcin Krzyżanowski, choreografia Iliana Alvorado [21 marca 1997].

 

BZIK TROPIKALNY na podstawie dramatów Stanisława Ignacego Witkiewicza Mister Price, czyli bzik tropikalny i Nowe wyzwolenie, reż. Grzegorz Horst d’Albertis [Grzegorz Jarzyna], scenografia Barbara Hanicka, muz. Bolesław Rawski, reż. światła Piotr Pawlik [18 stycznia 1997].

 

PROCES Franza Kafki, tłum. „Bruno Schulz”, adapt., reż. i scenografia Henryk Baranowski, współpr. scen. i kostiumy Dorota Roqueplo, oprac. muz., Mirosław Jastrzębski, światło Piotr Pawlik [22 listopada 1996].

 

PAWEŁ I GAWEŁ, przedstawienie inspirowane wierszem Aleksandra Fredry, scenariusz i reż. Sławomir Krawczyński, muz. Krzysztof Palczewski, współprodukcja MIM Center, Teatr Rozmaitości [24 września 1996].

 

Teatr Studio

 

IWONA, KSIĘŻNICZKA BURGUNDA Witolda Gombrowicza, reż. Ewa Bułhak, scenografia Małgorzata Szczęśniak, muz. Stanisław Radwan, konsult. choreograficzna Leszek Czarnota [31 maja 1997].

 

WARIACJE Z POETAMI; a. SAMOOBRONA Helmuta Kajzara, reż. i scenografia Marcin Jarnuszkiewicz, muz. Jacek Ostaszewski; b. KONIEC PÓŁ ŚWINI Helmuta Kajzara, reż. i scenografia Marcin Jarnuszkiewicz, muz. Jacek Ostaszewski [11 lutego 1997].

 

WARIACJE Z POETAMI, spektakl złożony z 2 realizacji; a. GODZINA, W KTÓREJ NIE WIEDZIELIŚMY NIC O SOBIE Petera Handke, tłum. Danuta Żmij-Zielińska, reż. Zbigniew Brzoza, scenografia Katarzyna Jarnuszkiewicz, kostiumy Dorota Kołodyńska, muz. Paweł Mykietyn, ruch scen. Leszek Czarnota, Teatr Studio [16 x, 1888]; b. FRANCIS BACON, CZYLI DIEGO VELAZQUEZ NA FOTELU DENTYSTYCZNYM Tadeusza Różewicza, insc. poematu Jerzy Grzegorzewski, scenografia Jerzy Grzegorzewski i Barbara Hanicka, muz. Stanisław Radwan, Foyer [17 grudnia 1996].

 

Teatr Syrena

 

WIĘZIEŃ DRUGIEJ ALEI Neila Simona, tłum. Mira Michałowska, reż. Edward Dziewoński, scenografia Tatiana Kwiatkowska [9 maja 1997].

 

ROZKOSZNA DZIEWCZYNA Ralfa Bentazky’ego, tłum. Julian Tuwim, reż. Barbara Borys-Damięcki, scenografia Tatiana Kwiatkowska, kier. muz. Czesław Majewski, choreografia Tomasz Tworkowski [14 marca 1997].

 

WARSZAWA (Z)BAWI SIĘ, scenariusz i reż. Zbigniew Korpolewski, kostiumy Tatiana Kwiatkowska, kier. muz. Czesław Majewski, Robert Obcowski, choreografia Ewa Kuklińska, Urszula Jaworska, Jarosław Staniek [18 października 1996].

 

Teatr Współczesny

 

U CELU Thomasa Bernharda, tłum. Jacek St. Buras, reż. Erwin Axer, scen. Ewa Starowieyska [20 czerwca].

 

TANGO Sławomira Mrożka, reż. Maciej Englert, scenografia Marcin Stajewski, ukł. tańca Janusz Józefowicz [14 czerwca 1997].

 

KONIEC POCZĄTKU Seana O’Casey, tłum. Michał Ronikier, tłum. piosenki Filip Łobodziński, reż. Krzysztof Lang, scen. Marcin Stajewski, ukł. piosenki Janusz Józefowicz [9 listopada 1966].

 

Teatr Żydowski

 

BALLADA O BRUNATNYM TEATRZE Glika Hirsa, oprac. tekstu Ryszard Marek Groński, reż. Gołda Tencer, Szymon Szurmiej, dekoracje Marian Stańczak, oprac. muz. Ryszard Sielicki, Janusz Tylman, choreografia Tomasz Tworkowski, kier. muz. Teresa Wrońska [19 kwietnia 1997].

 

ZACZAROWANA NOC Szolema Alejchema, teksty piosenek, insc. i reż. Szymon Szurmiej, scenografia Marian Stańczak, muz. Janusz Sent [9 listopada 1996].

 

 

Leave a Reply