Sezon 1995 1996
Premiery w poszczególnych teatrach
Scena Prezentacje
SARAH ALBO KRZYK LANGUSTY Johna Murrela, tłum. Mira Michałowska, Irena Szymańska, reż. Zdzisław Wardejn, dekoracje Marcin Stajewski, kostiumy Zofia De Ines, w roli Sarah Bernhard – Ewa Dałkowska [12 kwietnia 1996].
NINOCZKA Melchiora Lengyela, tłum. Barbara Grzegorzewska, scenariusz Sauvajon Marc-Gilbert, Ventura Raymond, reż. Romuald Szejd, scenografia Marcin Stajewski, kostiumy Ewa Zaborowska [26 stycznia 1996].
KOGO KOCHAM Christophera Hamptona, tłum. Małgorzata Semil, reż. Romuald Szejd, scenografia Marcin Stajewski, kostiumy Ewa Zaborowska [28 października 1995].
Studio Teatr Test (Teatr Mentalny)
MY DZIECI Z DWORCA ZOO , z zapisu magnetofonowego podali do druku Kai Hermann, Horst Rieck, scenariusz i reż. Andrzej Maria Marczewski, Studio Teatr Test (Teatr Mentalny), spektakle w Teatrze Komedia [20 listopada 1995].
Teatr Adekwatny
CYD Pierre’a Corneille’a w parafrazie Stanisława Wyspiańskiego, reż. i adapt. Tomasz Konieczny, scenografia Tomasz Wójcik [22 kwietnia 1996].
Teatr Ateneum
OPERA GRANDA, czyli A CZY SĄ JESZCZE SIOSTRY, scenariusz Aldona Krasucka, Maciej Wojtyszko, reż. Maciej Wojtyszko, Tadeusz Wiśniewski, kier. muz. Aldona Krasucka, Wojciech Borkowski, scenografia Antoni Poroś, choreografia(gr. choreia = taniec + grapho = piszę), sztuka tworzenia u... More Tadeusz Wiśniewski, instrumentacja Wojciech Borkowski [12 lipca 1996].
SEN WUJASZKA Fiodora Dostojewskiego, tłum. Władysław Broniewski, adapt. i reż. Małgorzata Boratyńska (PWST), scenografia Agnieszka Bartold, muz. Jan Janga Tomaszewski, Scena 61 [27 kwietnia 1996].
KUPIEC WENECKI Williama Shakespeare’a, tłum. Stanisław Barańczak, reż. Waldemar Śmigasiewicz, scenografia Maciej Preyer, muz. Wojciech Borkowski, współpr. Scen. Catherine Szostak-Walker [23 marca 1996].
SCENY Z EGZEKUCJI Howarda Bakera, tłum. Maria Zaborowska, insc. i reż. Andrzej Pawłowski, scenografia Marcin Stajewski [1 grudnia 1996].
Teatr Dramatyczny
CZEKAJĄC NA GODOTA Samuela Becketta, tłum. i reż. Antoni Libera, scenografia Ewa Starowieyska, Duża Scena [13 kwietnia 1996].
INDELFONSJADA, CZYLI SEN O NOCY LETNIEJ wg Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego, scenariusz i reż. Piotr Cieślak, scenografia Barbara Kędzierska, kostiumy Irena Biegańska, choreografia Emil Wesołowski, przygot. wokal. Katarzyna Nowakowska, muz. Jerzy Satanowski [10 marca 1996].
TRUDNI LUDZIE Josefa Bar-Josefa, tłum. Grażyna Strumiłło-Miłosz, reż. Leonid Hajfec, scenografia Irena Biegańska, Teatr Dramatyczny, Sala im.Haliny Mikołajskiej [3 lutego 1996].
PTASZEK ZIELONOPIÓRY Carla Gozziego, tłum. Joanna Walter, reż. Piotr Cieplak, scenografia Ewa Beata Wodecka, muz. Zespól KORMORANY [21 stycznia 1996].
SZCZĘŚLIWE DNI Samuela Becketta, tłum. i reż. Antoni Libera, scenografia Ewa Starowieyska, Teatr Dramatyczny, Sala im. Haliny Mikołajskiej [30 listopada 1996].
WYPRAWY KRZYŻOWE wg Mirona Białoszewskiego(1922-83), polski poeta, prozaik, a także tłumacz i autor ... More, reż. Piotr Cieplak, scenografia Ewa Beata Wodecka, muz. Paweł Czepułkowski, Teatr Dramatyczny, Sala im. Haliny Mikołajskiej [5 października 1995].
Teatr Komedia
Z RĄCZKI DO RĄCZKI Michaela Cooneya, tłum. Elżbieta Woźniak, reż. Andrzej Rozhin, scenografia Anna Maria Rachel, oprac. muz. Małgorzata Przedpełska [10 marca 1996].
PIERŚCIEŃ I RÓŻA CZYLI JA KOCHAM RÓZIĘ William Thackeraya, reż. Jerzy Gruza, scenariusz: Paweł Binek (libretto), realizacja TV Tatiana Sosna-Sarno Tatiana (organizacja produkcji), choreografia Bogdan Jędrzejak, scenografia Teresa Prużyło, Marek Kukawski [27 stycznia 1996].
LATO MUMINKÓW Tole Jansson, tłum, Iren Szuch-Wyszomirska, reż. Andrzej Maria Marczewski, scenariusz Bogdan Chorążuk, scenografia Edward Lutczyn, muz. Tadeusz Woźniak [26 października 1995].
Teatr Kwadrat
DAJCIE MI TENORA Kena Ludwiga, tłum. Elżbieta Wożniak, reż. Wojciech Pokora, scenografia Marcina Stajewski, kier. muz. Tadeusz Suchocki [21 czerwca 1996].
O CO BIEGA Phillippe’a Kinga, tłum. Bożena Sławińska, reż. Marcin Sławiński, scenografia Józef Napiórkowski, kier. muz. Jan Zawierski [1 grudnia 1995].
Teatr Montownia
ZABAWA/ SKARB Sławomira Mrożka / Stanisława Tyma, reż. Teatr Montownia i Stanisław Tym, scenografia Andrzej Trześniewski, Teatr Powszechny, Mała Scena [1 czerwca 1996].
Teatr na Woli
INICJACJE III Stefana Niedziałkowskiego, reż. i choreografia autora, Teatr na Woli [24 maja 1996].
PRZYGODY SHERLOCKA HOLMESA Arthura Conan Doyle’a, adaptacja(łac. adaptare = przystosowywać), przystosowanie utworu li... More, reżyseria, scenografia Tadeusz Kijański, kostiumy Ewa Borowik, muz. Krzysztof Kołtoński, produkcja firma KEMA [13 kwietnia 1996].
CUD NA GREENPOINCIE Edwarda Redlińskiego, reż. Bogdan Augustyniak, scenografia Paweł Dobrzycki, muz. Jerzy Satanowski [17 stycznia 1996].
Teatr Nowy
DULSKA, musical wg Gabrieli Zapolskiej, scenariusz Feliks Forbert-Kaniewski, Marcin Sosnowski (piosenki), muz. Andrzej Żylis, reż. Adam Hanuszkiewicz, dekoracje Mariusz Chwedczuk, kostiumy Xymena Zaniewska, choreografia Bogdan Jędrzejak [31 grudnia 1995].
Teatr Ochoty
BIAŁE MAŁŻEŃSTWO Tadeusza Różewicza, reż. Andrzej Rozhin [28 marca 1996].
HUMBUG PT. STARSI AKTORZY DWAJ Jana Machulskiego, reż. Juliusz Machulski, scenografia Ewa Eysmont-Machulska [28 lutego 1996].
Teatr Polski
JULIUSZ CEZAR Williama Shakespeare’a, tłum. Stanisław Barańczak, adpat. i reż. Maciej Prus, scenografia Zofia de Ines [20 czerwca 1996].
INDYK Sławomira Mrożka, reż. Jan Bratkowski, scenografia Kazimierz Wiśniak, oprac. muz. Wit Zawirski, Scena Kameralna [23 kwietnia 1996].
KRAM Z PIOSENKAMI. Obrazki śpiewające Leona Schillera, reż. Barbara Fijewska, scenografia Kazimierz Wiśniak, choreografia Barbara Fijewska i Witold Zapała, oprac. muz. Piotr Hertel, kier. muz. Wit Zawirski [27 stycznia 1996].
KRZESŁA Eugène Ionesco, tłum. Jan Kosiński, reż. i oprac. muz. Maciej Prus, scenografia Zofia de Ines, Teatr Polski, Scena Kameralna [7 grudnia 1995].
ZWODNICA Thomasa Middletona i Williama Rowleya, tłum. Krystyna Berwińska, reż. Wojciech Adamczyk, scenografia Grzegorz Małecki, oprac. muz. Małgorzata Przedpełska-Bieniek, ruch sceniczny Małgorzata Jóźwik, Scena Kameralna [7 października 1995].
Teatr Powszechny
TRZY WYSOKIE KOBIETY Edwarda Albee’ego, tłum. Małgorzata Semil, reż. Magdalena Łazarkiewicz, scenografia Anna Seitz-Wichłacz, muz. Antoni Łazarkiewicz, Mała Scena [12 maja 1996].
MAKBET Williama Shakespeare’a, tłum. Jerzy S. Sito, reż. Mariusz Treliński, scenografia Andrzej Kreutz Majewski, kostiumy Boris Kudlička, muz. Włodzimierz Kiniorski [24 maja 1996].
JORDAN Anny Reynolds i Moiry Buffini, tłum. Ewa Krasińska, reż. Agnieszka Glińska, scenografia Magdalena Maciejewska, monodram Doroty Landowskiej, Malarnia [9 marca 1996].
ZMOWA ŚWIĘTOSZKÓW Michaiła Bułhakowa, tłum. Jerzy Pomianowski, reż. Jan Englert, scenografia Zofia de Ines, oprac. muz. Małgorzata Przedpełska-Bieniek [20 stycznia 1996].
WESELE Stanisława Wyspiańskiego, reż. Krzysztof Nazar, dekoracje Krzysztof Tyszkiewicz, kostiumy Magdalena Tesławska, muz. Joanna Wnuk-Nazarowa, ruch sceniczny Zofia Rudnicka [1 października 1995].
FERNANDO KRAPP NAPISAŁ DO MNIE TEN LIST Tankreda Dorsta, reż. Piotr Chołodziński, scenografia Paweł Dobrzycki, muz. Bolesław Rawski, Mała Scena [2 września 1995].
Teatr Rampa
PARAWAN Andrzeja Strzeleckiego, reż., scenografia Andrzej Strzelecki, muz. Piotr Rubik, w roli głównej Robert Janowski [24 marca 1996].
Teatr Rozmaitości
KROKI. NIE JA, KOŁYSANKA Samuela Becketta, tłum. Antoni Libera, reż. Beata Chwedorzewska, scenografia Krzysztof Kelm [24 lutego 1996].
BAL W OPERZE Juliana Tuwima, reż. Aleksandra Domańska, choreografia Dorota Furman, scenografia Roman Woźniak, kostiumy Katarzyna Kępińska, muz. Krzysztof Dzierma, opr. muz. Mirosław Jastrzębski [3 lutego 1996].
PEEPSHOW Georga Taboriego, tłum. Jacek St. Buras, reż. i scenografia Henryk Baranowski, współpr. scen. Joanna Braun, muz. Marcin Krzyżanowski, Teatr Rozmaitości [11 października 1995].
Teatr Studio
DON JUAN Moliera, tłum. Jerzy Radziwiłowicz, reż. Jerzy Grzegorzewski, scenografia Barbara Hanicka, muz. Stanisław Radwan [17 marca 1996].
ZIMA POD STOŁEM Rolanda Topora, tłum. Ewa Kuczkowska, reż. Tadeusz Bradecki, scenografia Barbara Hanicka, muz. Stanisława Radwan, światło Witold Adamek [10 lutego 1996].
MIZANTROP Moliera, tłum Jan Kott, reż. Ewa Bułhak, scenografia Krystyna Kamler, muz. Stanisław Radwan, współpr. reż. Jerzy Grzegorzewski, światło Mirosław Poznański [13 października 1995].
Teatr Syrena
KRÓLOWA PRZEDMIEŚCIA Konstantego Krumłowskiego, reż. Barbara Borys-Damięcka, scenariusz Jerzy Wittlin, Jerzy Rakowiecki, choreografia Tomasz Tworkowski, scenografia Tatiana Kwiatkowska, muz. Tadeusz Kierski, Tomasz Bajerski, Czesław Majewski, kier. muz. Czesław Majewski [24 maja 1996].
ZIMNO MI W TWOIM ŁÓŻKU Billa Manhoffa, tłum. Antoni Marianowicz, reż. Piotr Szulkin, scenografia Andrzej Albin, Teatr Syrena [13 stycznia 1996].
Teatr Współczesny
SEMIRAMIDA Macieja Wojtyszki, reż. Erwin Axer, scen. Ewa Starowieyska, mundury i militaria Andrzej Szenajch [23 maja 1996].
MARTWE DUSZE Mikołaja Gogola, tłum. Władysław Broniewski, adaptacja i reż. Maciej Englert, scenografia Marcin Stajewski, muz. Zygmunt Konieczny [9 grudnia 1995].
Teatr Żydowski
OBLICZA PRAWDY Stefana Niedziałkowskiego, pantomima inspirowana filmem Rashomon Kurosawy, scenariusz, choreografia, reż. Stefan Niedziałkowski, scenografia Liliana Jankowska, muz. Wojciech Konikiewicz [18 maja 1996].
KTO JEST KTO Samuela Gronemana, tłum. Juliusz Berger, Michał Friedman, scenografia Marian Stańczak, muz. Janusz Sent, choreografia Tomasz Tworkowski, kier. muz. Teresa Wrońska [1 grudnia 1995].