II 2000

Luty 2000

 

 

27 lutego

DAWNE CZASY Harolda Pintera, tłum. Bolesław Taborski, reż. Agnieszka Lipiec-Wróblewska, scenografia Barbara Hanicka, oprac. muz. Stanisław Radwan, światło i projekcie Tomasz Wert, Teatr Narodowy, Scena przy Wierzbowej [31 x, 3465].

 

Dekoracja(łac. decoratio), zasadnicza część (por.:) scenografii, ... przypomina odkształcony nieco salon – przez środek przebiega tajemnicze zagłębienie, burzące harmonię, które tworzy pewną przeszkodę dla aktorów. Widz ma zajęcie, popatrując, czy aby któraś z aktorek nie padnie pastwą tej architektonicznej pułapki” [Tomasz Miłkowski, „Trybuna”, 4-5 marca 2000].

 

26 lutego

KOBIETA BEZ SKAZY, CZYLI Z PAMIĘTNIKA MŁODEJ MĘŻATKI wg Gabrieli Zapolskiej, autor przedstawienia Adam Hanuszkiewicz, scenografia i kostiumy Grażyna Żubrowska, muz. Andrzej Żylis, Teatr Nowy.

 

„Nowy spektakl, montaż z Zapolskiej i innych, „Kobieta bez skazy”, irytuje na każdym kroku – nic tu do siebie nie pasuje, a współczesne kawałki dołączone przez reżysera są jeszcze gorsze od grafomańskiego tekstu Zapolskiej. Hanuszkiewicz koniecznie pragnie ustroić się w pióra nauczyciela młodzieży, przeto ze sceny padają pouczenia terapeuty (okrutnie fałszywie granego przez Andrzeja Malca), jak mianowicie żyć pełną piersią. Sytuacji nie ratuje cudnej urody okrzyk pod adresem Magdaleny Cwenówny: „Jesteś wielką amorozą”, jedyny promienny kicz w spektaklu. Tak tedy z wielkiego manifestu feminizmu (w założeniu), powstał kulawy spektakl, w którym zły smak sąsiaduje z dramaturgiczną bezradnością” [Tomasz Miłkowski, „Trybuna”, 27 marca 2007].

 

24 lutego

SALOME Oscara Wilde’a, tłum. i oprac. dram. Rafał Bendek, reż. Jurek Sawka, scenografia Agnieszka Zawadowska, muz. i oprac. muz. Jarosław Siwiński, choreografia(gr. choreia = taniec + grapho = piszę), sztuka tworzenia u... Zofia Rudnicka [11 x, 2692].

 

23 lutego

WIDOK Z MOSTU Arthura Millera, tłum Wiesław Komarnicka i Krystyna Tarnowska, reż. Tomasz Mędrzak, scenografia Małgorzata Treutler, muz. Juliusz Pilpel, Teatr Ochoty [21 x, 1175].

 

 

Opublikowany w 2000

Dodaj komentarz