VII VIII IX 1999

Lipiec-wrzesień 1999

 

 

24 września

TRENY Jana Kochanowskiego, reż. Edward Wojtaszek, muz. Tomasz Bajerski, scenografia Paweł Dobrzycki, choreografia(gr. choreia = taniec + grapho = piszę), sztuka tworzenia u... Julita Łubińska-Zielińska, Teatr na Woli.

 

„Edward Wojtaszek znalazł swój sposób na inscenizację „Trenów” – bardzo prosty i przekonujący, zgodny z poczuciem renesansowej harmonii. Namalował „Treny” muzyką (dramatyczne, kontrapunktowe kompozycje Tomasza Bajerskiego), śpiewem i światłem. Treny śpiewane przez Chór(gr. choros, łac. chorus), zespół osób wypowiadających ... Akademicki Uniwersytetu Warszawskiego albo tylko przez ten chór inicjowane nastrojowymi kantatami, brzmiały doskonale – zwłaszcza doskonale wybrzmiały głośny treny VII („Nieszczęsne ochędóstwo”)” [Tomasz Miłkowski, „Trybuna”].

 

16 września

EGZEKUTOR Marka Rębacza, reż. autora, muz. Piotr Bańka, produkcja Anna Rębacz, Teatr Komedia – Północne Centrum Sztuki [35 x, 10503].

 

12 lipca-30 sierpnia

VIII Konkurs Teatrów Ogródkowych.

 

8 lipca

ZAZUM Dariusza Rzontkowskiego, reż. Łukasz Kos, scenografia Monika Sodół, choreografia Wojciech Misiuro, aranż. Fabian Włodarek, Sylwester Sośniak, dyrygent Dariusz Rzontkowski, opieka art. Piotr Cieślak, Teatr Dramatyczny [6 x, 470].

 

„Spektakl Zazum kabaretowy jest jedynie z nazwy. Kabaret bowiem to coś więcej niż zestaw skeczy rozdzielonych piosenkami (…), reklamowany jako sztuka o zmyśle absurdu – nie powinien zapominać o innym z podstawowych zmysłów: smaku” [Janusz R. Kowalczyk, „Rzeczpospolita”, 24 lipca 2000].

 

1 lipca

OPERA ŻEBRACZA wg Vaclava Havla, tłum. Andrzej Łagodziński, songi Michał Zabłocki, adapt. i reż. Piotr Cieślak, scenografia Jan Ciecierski, kostiumy Irena Biegańska, muz. Jan Kanty Pawluśkiewicz, choreografia Zofia Rudnicka, kier. muz. i aranż. Hadrian Tabęcki, kier. wokal. Aldona Krasucka, Teatr Dramatyczny [3 x, 964].

 

 

Opublikowany w 1999

Dodaj komentarz