Przejdź do treści

VII VIII IX 1997

Lipiec-wrzesień 1997

 

 

21 września

KUBUŚ PUCHATEK Alana Alexandra Milne’a, tłum. Irena Tuwim, teksty piosenek Bogdan Chorążuk, adapt. i reż. Andrzej Maria Marczewski, scenografia Edward Lutczyn, muz. i kier. muz. Tadeusz Woźniak, choreografia Jerzy Wojtkowiak, Teatr Syrena [90 x, 39196].

 

20 września

HISTORIA O MIŁOSIERNEJ, czyli TESTAMENT PSA Ariano Suassuna, tłum. Witold Wojciechowski, Danuta Żmij, reż. Piotr Cieplak, scenografia Ewa Beata Wodecka, muz. Zespół Kormorany, choreografia Leszek Bzdyl, Teatr Rozmaitości [25 x, 4998].

 

16 września

MARIA CALLAS. LEKCJA ŚPIEWU Terrence McNally, tłum. Elżbieta Woźniak, reż. Andrzej Domalik, scenografia Jagna Janicka, muzyka, konsultacje wokalne Bożena Betley, w roli tytułowej Krystyna Janda, Teatr Powszechny [54 x, 21446 + 26 gościnnie, 19800].

Mistrzowski kurs aktorstwa w wykonaniu Krystyny Jandy. „Jej sceniczna Callas jest wielką śpiewaczką i aktorką. Doskonale ukrywa rozpacz po utracie głosu. Gestem, ruchem, energią wypełnia przestrzeń sceny. Uczy obecności scenicznej, skupiania na sobie uwagi” [Grzegorz Janikowski, „Kurier Polski” nr 188, 26-28 września 1997].

 

27 sierpnia

BILARD PETERSBURSKI Fiodora Dostojewskiego, scenariusz Agnieszka Lipiec-Wróblewska i Krzysztof Majchrzak na postawie opowiadań Sen śmiesznego staruszka, tłum. Maria Leśniewska, i „Notatki z podziemia”, tłum Gabriel Karski, reż. Agnieszka Lipiec-Wróblewska, scenografia Barbara Hanicka, kostiumy Magda Maciejewska, muz. Paweł Mykietyn, Teatr Studio, Malarnia [2 x, 117].

 

 

Leave a Reply