VI 1997

Czerwiec 1997

 

 

26 czerwca

CHAOS A.D. 97, tryptyk wg Małych tragedii Aleksandra Puszkina, scenografia Krystyna Łagowska, maski Katarzyna Proniewska-Mazurek, oprac. muz. Paweł Kolenda; a. MOZART I SALIERI, reż. Maja Kleczewska; b. UCZTA POŚRÓD DŻUMY, reż. Maja Kleczewska; c. DON JUAN, reż. Jan Klata, spektakl przygotowany Wydziałem Reżyserii Dramatu(gr. drama), rodzaj literacki (obok epiki i liryki), obejmuj... Krakowskiej PWST, Teatr Dramatyczny, Sala Prób im. Haliny Mikołajskiej [2 x].

 

20 czerwca

U CELU Thomasa Bernharda, tłum. Jacek St. Buras, reż. Erwin Axer, scen. Ewa Starowieyska, Teatr Współczesny [4 x, 602].

 

Prapremiera polska. Od 4 lutego 1998 na Scenie w Baraku. Grano razem 34 razy. Jedna z najlepszych ról Mai Komorowskiej.

 

„Komorowska niemal przez całe przedstawienie siedzi „wbita” w krzesło, ubezwłasnowolniona przez autora. Przypomina się Święto Borysa (…) Środki wyrazu, jakimi dysponuje tym razem, są w gruncie rzeczy tak samo ograniczone (…) Aktorka gra stara, niedołężną kobietę, której życie nie rozpieszczało” [Malwina Głowacka, „Teatr” 1997 nr 11].

 

14 czerwca

TANGO Sławomira Mrożka, reż. Maciej Englert, scenografia Marcin Stajewski, ukł. tańca Janusz Józefowicz, Teatr Współczesny.

 

Premiera otwarcia Sceny w Baraku (98 miejsc). Od 26 listopada 1997 spektakl prezentowany na scenie głównej. Grano 173 razy.

 

„Wszystko, od pierwszej do ostatniej sceny, w każdej roli, postaci, sytuacji – zostało podporządkowane nadrzędnemu celowi: jednolitości przedstawienia, jego spójności tak w wyrazie estetycznym, jak wymowie intelektualnej, w słowie, ruchu, myśli. Te założenia osiągnięto we Współczesnym na poziomie wyjątkowo tylko spotykanym w naszych teatrach. Wielki to sukces i reżysera, i wszystkich grających. A obsada zaiste gwiazdorska: Szaflarska, Lipińska, Zapasiewicz, Michnikowski i Kowalewski, no i dzielnie im sekundująca para autentycznie młoda: Gawryluk i Adamczyk” [Andrzej Hausbrandt, „Pokaz” 1997 nr 20].

 

NAGRODY:

Nagroda „Teatru” im. Aleksandra Zelwerowicza za rolę Stomila dla Zbigniewa Zapasiewicza.

 

13 czerwca

TEJ NOCY ALBO NIGDY Anne Marie Etienne, tłum. Katarzyna Skawina, reż. Romuald Szejd, scenografia Marcin Stajewski, kostiumy Ewa Zaborowska, Scena Prezentacje, Szopa.

 

5 czerwca

ŚLEBODA czyli CENNIEJSI JESTEŚCIE niż WRÓBLE Kazimierza Przerwy Tetmajera, adapt. i reż. Waldemar Śmigasiewicz, scenografia Maciej Preyer, muz. Krzesimir Dębski, przedstawienie zrealizowane przez Teatr Powszechny i Teatr Montownia, spektakle na Małej Scenie [4 x, 533].

 

 

Opublikowany w 1997

Dodaj komentarz