XI 1996

Listopad 1996

 

 

25 listopada -1 grudnia

Teatralny Tydzień Shaffera w Teatrze Rozmaitości.

 

23 listopada

ZĘBY Marka Koterskiego, reż. autora, scenografia Gabriela Mierzejewska, Teatr Dramatyczny, Sala Prób im. Haliny Mikołajskiej [24 x].

 

22 listopada

PROCES Franza Kafki, tłum. „Bruno Schulz”, adapt., reż. i scenografia Henryk Baranowski, współpr. scen. i kostiumy Dorota Roqueplo, oprac. muz., Mirosław Jastrzębski, światło Piotr Pawlik, Teatr Rozmaitości [22 x, 3741].

 

19 listopada

Uroczyste otwarcie Teatru Narodowego – gościnne występy Starego Teatru ze spektaklem DZIADY – DWANAŚCIE IMNPROWIZACJI, sceny z poematu dramatycznego Adama Mickiewicza, układ tekstu i reż. Jerzy Grzegorzewski, scenografia Barbara Hanicka, muz. Stanisław Radwan.

 

15 listopada

SCENY Z ŻYCIA MAŁŻEŃSKIEGO Ingmara Bergmana, tłum. Katarzyna Skawina, reż. Romuald Szejd, scenografia Marcin Stajewski, kostiumy Ewa Zaborowska, Scena Prezentacje.

 

12 listopada

DZIECI MNIEJSZEGO BOGA Marka Medoffa, tłum Kazimierz Piotrowski, reż. Waldemar Matuszewski, scenografia Ewa Strebejko, oprac. muz. Adam Gzyra, konsult. jęz. migowego Mirosława Sosnowska, w roli głównej Maria Ciunelis, Teatr Ateneum, Scena 61 [12 x, 1105 i 8 x na Scenie Dużej, 2207].

 

Wznowienie inscenizacji z roku 1989.

 

9 listopada

JAK WAM SIĘ PODOBA Williama Shakespeare’a, tłum. Stanisław Barańczak, reż. Piotr Cieślak, scenografia Jan Ciecierski, kostiumy Dorota Kołodyńska, muz. Paweł Mykietyn, Teatr Dramatyczny [30 x].

 

KONIEC POCZĄTKU Seana O’Casey, tłum. Michał Ronikier, tłum. piosenki Filip Łobodziński, reż. Krzysztof Lang, scen. Marcin Stajewski, ukł. piosenki Janusz Józefowicz, Teatr Współczesny.

 

„Otóż czegoś podobnie śmiesznego nie widziałem na warszawskich scenach już od lat! Nie tylko ja zresztą: publiczność zwijała się ze śmiechu przez półtorej godziny, długo i solidnie oklaskując później rewelacyjny popis komediowego aktorstwa. Bo rzecz opiera się na aktorach, naturalnie. Krzysztof Kowalewski prezentuje najwyższy kunszt aktorstwa komediowego, a przy tym szalony wdzięk i poczucie humoru – to wspaniała kreacja! A Stelmaszyk doskonale mu partneruje” [Lucjan Kydryński, Przekrój” nr 12, 12 stycznia 1997].

 

Nieprawdopodobny sukces. Sztuka pozostawała na afiszu przez 6 sezonów, zagrano 357 razy.

 

ZACZAROWANA NOC Szolema Alejchema, teksty piosenek, insc. i reż. Szymon Szurmiej, scenografia Marian Stańczak, muz. Janusz Sent, Teatr Żydowski [3 x].

 

2 listopada

Zmarł Janusz Warmiński, reżyser i aktor(łac. actor), osoba grająca jakąś rolę w teatrze lub fi..., długoletni dyrektor Teatrudawniej (por.) anterprener, organizator pracy artystycznej z... Ateneum. W listopadzie kierownictwo artystyczne teatru obejmuje Gustaw Holoubek.

 

 

Opublikowany w 1996

Dodaj komentarz