Czerwiec 1990
27 czerwca
EAST SIDE STORY, spektakl autorski Stanisława Tyma, przy fortepianie Jan Raczkowski, Teatr „Rampa”, Sala Kameralna.
23 czerwca
PORNOGRAFIA Witolda Gombrowicza, adaptacja(łac. adaptare = przystosowywać), przystosowanie utworu li... More i reż. Andrzej Pawłowski, scenografia Marcin Stajewski, oprac. muz. Tomasz Bajerski, Teatr Ateneum, Scena 61 [wznowienie prapremiery z 19 listopada 1983, 5 x, 620] {lub 13 lipca w książce jubileuszowej A.}
16 czerwca
DOM KOBIET Zofii Nałkowskiej, reż. Kazimierz Dejmek, scenografia Marek Tomasiuk, Teatr Polski, Scena Kameralna [6 x, 871].
Recenzenci przyjęli życzliwie już samo przypomnienie Nałkowskiej i jej sztuki, która „ma coś z bajki. Ale bajki opowiadanej bez formalnego cudzysłowu” [Jadwiga Jakubowska, „Żołnierz Rzeczypospolitej” nr 96, 6-8 lipca 1990]. Publiczność zachwycała się mniej – sztuka szła 33 razy przy stale spadającej frekwencji.
BALLADA O ŚLUBNYM WELONIE wg Pereca Hirszbejna, adapt. i opr. lit. Michał Szwejlich i Szymon Szurmiej, reż. Szymon Szurmiej, scenografia Marian Stańczak, choreogr. Witold Gruca, kompozycje i aranż. Jerzy Andrzej Marek, Jerzy Dobrzański, Tadeusz Dobrzański, Leopold Kozłowski, Ryszard Sielicki, ker. Muz. Teresa Wrońska, Teatr Żydowski [3 x, 458].
9 czerwca
CIERŃ PROROCZY Czesława Miłosza, wybór i wykonanie Krzysztof Kolberger, gitara – Michał Nogy, Teatr Ateneum, Scena Na Dole, [3 x, 313].
OŚLE LATA Michaela Frayna, tłum. Michał Kłobukowski, reż. Marcin Sławiński, scenografia Józef Napiórkowski, oprac. muz. Stefan Zawarski, Teatr Kwadrat [9 x].
8 czerwca
OBYŚ ŻYŁ W CIEKAWYCH CZASACH Ryszarda Marka Grońskiego, reż. Witold Filler, dek. Andrzej Dziatlik, kost. Małgorzata Spychalska, muz. Antoni Kopff, Jarosław Kukulski, Czesław Majewski, Teatr Syrena [18 x, 6 993].
7 czerwca
HUMORESKI EROTYCZNE Grahama Greena, tłum. Ewa Krasińska, reż. Romuald Szejd, scenografia Marcin Stajewski, Scena Prezentacje.
6 czerwca
KOMEDIANT Thomasa Bernharda, tłum. Jacek St. Buras, reż. Erwin Axer, scenografia Ewa Starowieyska, w roli głównej Tadeusz Łomnicki, Teatr Współczesny [7 x, 2 137].
„Spotkanie mistrzów. Wspaniały tekst nieżyjącego już austriackiego pisarza Thomasa Bernharda, sprawiający frajdę już w czytaniu i pozwalający przeczuć wielką rolę, wziął na warsztat Erwin Axer, który po latach nieobecności w „swoim” teatrze, zdecydował się wyreżyserować Komedianta na Mokotowskiej.(…) Główną rolę powierzył reżyser Tadeuszowi Łomnickiemu. I dla niego jest to powrót na scenę, na której święcił niegdyś wielkie triumfy. (…) Te trzy godziny, w czasie których nie schodzi ze sceny, prowadząc praktycznie jeden wielki monolog, można zaliczyć do największych osiągnięć polskiego teatru” [Ewa Zielińska, Kurier Polski, 25.VI.1990].
2 czerwca
NA DNIE Maksyma Gorkiego, tłum. Anna Kamieńska i Jan Śpiewak, reżyseria i oprac. tekstu, oprac. plastycz. Maciej Prus, Teatr Dramatyczny, Sala Prób [11 x, 524].