IV 1996

Kwiecień 1996

 

 

27 kwietnia

SEN WUJASZKA Fiodora Dostojewskiego, tłum. Władysław Broniewski, adapt. i reż. Małgorzata Boratyńska (PWST), scenografia Agnieszka Bartold, muz. Jan Janga Tomaszewski, Teatr Ateneum, Scena 61.

 

23 kwietnia

INDYK Sławomira Mrożka, reż. Jan Bratkowski, scenografia Kazimierz Wiśniak, oprac. muz. Wit Zawirski, Teatr Polski, Scena Kameralna.

 

Spektakl zrodził pytanie o dzisiejszy sens komedii Mrożka, w której – zdaniem recenzentów – niewiele aktualnego budulca. Pozytywnie skwitowano rolę Księcia, którego z lekkim dystansem zagrał Krzysztof Chamiec.

 

22 kwietnia

CYD Pierre’a Corneille’a w parafrazie Stanisława Wyspiańskiego, reż. i adapt. Tomasz Konieczny, scenografia Tomasz Wójcik, Teatr Adekwatny.

 

13 kwietnia

CZEKAJĄC NA GODOTA Samuela Becketta, tłum. i reż. Antoni Libera, scenografia Ewa Starowieyska, Teatr Dramatyczny, Duża Scena.

 

PRZYGODY SHERLOCKA HOLMESA Arthura Conan Doyle’a, adaptacja(łac. adaptare = przystosowywać), przystosowanie utworu li..., reżyseria, scenografia Tadeusz Kijański, kostiumy Ewa Borowik, muz. Krzysztof Kołtoński, produkcja firma KEMA, Teatr na Woli.

 

12 kwietnia

SARAH ALBO KRZYK LANGUSTY Johna Murrela, tłum. Mira Michałowska, Irena Szymańska, reż. Zdzisław Wardejn, dekoracje Marcin Stajewski, kostiumy Zofia De Ines, w roli Sarah Bernhard – Ewa Dałkowska, Scena Prezentacje.

 

„Jeśli są dłuższe chwile w tym spektaklu, że zapomina się, że mamy przed sobą aktorkę z warszawskich teatrów i patrzymy na panią Ewę jak na Sarę Bernhard, jeśli wierzymy, że to ta druga rzuca mimochodem autoironiczną uwagę: – Stare, zadowolone babsko, to Ewa Dałkowska może zaliczyć tę kreację w poczet swych scenicznych sukcesów. Może nawet największych” [Andrzej Molik, „Kurier Lubelski” nr 113, 18 maja 1997].

 

 

Opublikowany w 1996

Dodaj komentarz